2003-11-04, 00:10
Medlem
Rubbermans avatar
Tjena hopp alla!
Går och funderar från och till på om jag ska jag ta och fixa till mitt synfel medelst en operation.
Skönt att slippa alt vad linser och glasögon heter och se bra utan dessa hjälpmedel igen.
Men det finns ju en hel uppsjö av metoder och tekniker.
Nån av er som har genomgått dylik operation?
Mycket finns ju att läsa på diverse hemsidor, men jag är mer ute efter hur ni upplevde det. Biverkningar eller försämrad syn.
Är metoderna säkra och blir förbättringen verkligen så bra som det utlovas.
Tja, ni som har erfarenhet är gärna välkomna att droppa ett par rader.
Citera
2003-11-04, 00:29
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Har en kompis som gjort det. Enligt han så var det ett beslut han aldrig kommer ångra. Det var det bästa som hänt han. Kändes så bra, allt var frid och fröjd. Det var så skönt att stiga upp på morgonen utan glasögon etc etc osv osv.
Enda nackdelen han upplevde var första månaden efteråt då man inte får gnugga, få skräp eller vatten i ögonen. Såg rätt så komiskt ut när han hade simglasögon (anpassade efter honom som han fick efter operationen) i duschen.

Men för övrigt har jag bara hört fördelar med det. Tekniken var rätt så fascinerande hade han också påpekat. Bl.a. så kunde han röra på ögonen och maskinen följde efter pupillernas minsta rörelse. Tekniken i ögonoperationer verkar rätt så framåt faktist
Citera
2003-11-04, 15:47
Medlem
Boogaloos avatar
Jag har två polare som gjort en sådan operation, och bägge är ytterst nöjda. Den ene hade halvont i några dagar innan det blev bättre, medan den andre hade jävulusiskt ont (enligt hans egen uppgift var han nära att börja tjura) i flera dagar. Ingen av de har dock haft några bekymmer i efterhand.

Är själv i startgroparna för en likadan operation. Expressen brukar ju ha ett uppslag i månaden om de här ingreppen, men de bifogar aldrig några adresser/nummer. Någon som har några tips på kliniker i Stockholm eller Uppsala?

En bekant till min far hade opererat sig på Globens Ögonklinik (eller nåt) och var nöjd. Någon mer som har erfarenhet därifrån?
Citera
2003-11-04, 17:28
Medlem
Fat bastards avatar
Är det inte ganska kostsamt?
Fungerar det på alla synfel?
Citera
2003-11-04, 18:33
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
På fråga A svarar jag ca 15,000:-/öga, fråga B kan jag inte.
Citera
2003-11-04, 22:07
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard

Har fått förklart för mig att det inte hjälper mot brytningsfel...Gissa vad jag har...
Citera
2003-11-05, 01:58
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag har två polare som gjort en sådan operation, och bägge är ytterst nöjda. Den ene hade halvont i några dagar innan det blev bättre, medan den andre hade jävulusiskt ont (enligt hans egen uppgift var han nära att börja tjura) i flera dagar. Ingen av de har dock haft några bekymmer i efterhand.

Är själv i startgroparna för en likadan operation. Expressen brukar ju ha ett uppslag i månaden om de här ingreppen, men de bifogar aldrig några adresser/nummer. Någon som har några tips på kliniker i Stockholm eller Uppsala?

En bekant till min far hade opererat sig på Globens Ögonklinik (eller nåt) och var nöjd. Någon mer som har erfarenhet därifrån?

Jag opererade mina ögon på globens ögonklinik i gbg och det blev skitbra.Har inget som helst ont att säga om det,det gick förvånansvärt snabbt typ 1-2min bara och efteråt åkte jag hem och lade mig och sov några timmar och när jag vaknade upp så var synen nästintill perfekt..Har heller inte känt av några biverkningar eller smärtor,så globen är nåt jag varmt kan rekommendera
Citera
2003-11-06, 22:31
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Jag opererade mina ögon på globens ögonklinik i gbg och det blev skitbra.Har inget som helst ont att säga om det,det gick förvånansvärt snabbt typ 1-2min bara och efteråt åkte jag hem och lade mig och sov några timmar och när jag vaknade upp så var synen nästintill perfekt..Har heller inte känt av några biverkningar eller smärtor,så globen är nåt jag varmt kan rekommendera
Jag tackar för informationen. Trodde i och för sig att Globens Ögonklinik syftade på området kring Globe Arena, men de kanske har det namnet av en slump? Eller har de expanderat?
Citera
2003-11-07, 00:00
Medlem
for your eyes only

Gjorde en operation på bägge mina ögon för drygt ett år sedan.
Har inte ångrat mig! Gjorde den på Nya Ögon kliniken, Apelbergsgatan i Stockholm, bra personal.

Gick lös på 20.000 loppor, för båda ögonen, jävligt prisvärt.

Enda tipset jag kan ge till dig är att ha skjuts som väntar efter operationen, försök inte ta dig hem själv, det misstaget gjorde jag

Sen att jag hade nästintill outhärdlig smärta, konstant i 2-3 dagar efteråt fick det vara värt. Tänk er den känslan som när man petar sig själv i ögat, den känslan i 3 dagar... fy fan.. det gör jag inte om.

LYCKA TILL!
Citera
2003-11-07, 00:47
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag tackar för informationen. Trodde i och för sig att Globens Ögonklinik syftade på området kring Globe Arena, men de kanske har det namnet av en slump? Eller har de expanderat?
ja du boogaloo ögonGLOBEN kan ju vara en annan inspiration....
Citera
2003-11-07, 00:52
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
ja du boogaloo ögonGLOBEN kan ju vara en annan inspiration....
Isåfall är de dumma i huvudet...
Citera
2003-11-07, 01:08
Medlem
Memnoks avatar
mycket möjligt. Läkare har oftast ingen verklighetsuppfattning. Min husläkare brukar imitera utvecklingsstörda offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in