2021-12-22, 20:03
Medlem
zebra121s avatar
Jag gjorde en ögonlaseroperation i september 2014. Nu över sju år senare ligger jag på - 1.50 på bägge ögonen och bär linser igen.

Då gjorde jag FS-Lasik.

Det höll i något år, sen blev det gradvis sämre. Tyvärr.
Citera
2022-01-13, 14:30
Medlem
Larseverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaPtaiN-MiFFo
Genomgått en RLE den 26/10 på samma ställe som föregående inlägg. Trifokala linser. Jättenöjd med Proforma. Varför betala 55-60 000:- hos konkurenter, när man kommer undan med 37 000:- med samma tillverkare av linser och kanongod omvårdnad.

Hur är det nu efter ytterligare en månad? Hur är ditt mörkerseende? Haloeffekter?
Citera
2022-01-18, 23:07
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsevert
Hur är det nu efter ytterligare en månad? Hur är ditt mörkerseende? Haloeffekter?
Halos är väldigt obetydliga, och mörkerseende något sämre, försumbart. Dock är jag något översynt på bägge ögonen och kommer korrigeras med ytterligare en lins vid operation i mars.
Citera
2022-03-05, 19:34
Medlem
Harry_s avatar
vilken ska man göra för att slippa läsglasögon?
hellre betalar extra
Citera
2022-03-23, 15:58
Medlem
Laserbehandling utav ögon hos memira något ni rekommenderar?

Hej, funderar att göra laserbehandling hos memira, för kunna få tillbaka bra syn som man inte haft på många år nu. Ni som gjort denna process hos memira eller annan liknande företag. Hur blev resultatet blev det bra? Ni som har gjort behandling för typ 5-10år sedan, har ni fortfarande lika bra syn? Kan tillägga att jag är en kille på 29år om det spelar någon roll.
Citera
2022-03-23, 16:41
Medlem
CarlXIIs avatar
Gjorde för 9 år sedan, är fortfarande bra. Möjligen att man är mer ljuskänslig, men hellre solglasögon än vanliga.
Citera
2022-03-23, 16:45
Medlem
Det finns två olika metoder.
En som är snabb och inte så smärtsam och en som är mer smärtsam.
Den minst smärtsamma metoden lämnar ett ärr på ögat som syns. Dessutom kan det lilla locket i ögat hoppa upp igen om du får en hård smäll i huvudet.

Du kommer få sämre syn med åldern även om du gör en operation nu.
Citera
2022-03-23, 16:52
Medlem
Gjorde min operation för ca 5 år sedan. Bland det bästa jag gjort. Tänker inte ens längre på att jag såg dåligt tidigare och allt strul med linser.
Citera
2022-03-23, 16:53
Medlem
herrstorks avatar
Eftersom optikern gör väldigt begränsad insats för hand..
Vika upp hornhinnan, och efteråt vika tillbaka den.. Resten sköter laser dvs själva maskinen så betyder det i praktiken att val av kliniken är sekunder fråga. Det blir lika bra på alla ställen.

Det som är värt att lägga vikt på är själva undersökningen, blir den mindre bra så är det den som är grunden för själva laser inställningen.

Värt att göra!
Citera
2022-03-23, 16:58
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Hej, funderar att göra laserbehandling hos memira, för kunna få tillbaka bra syn som man inte haft på många år nu. Ni som gjort denna process hos memira eller annan liknande företag. Hur blev resultatet blev det bra? Ni som har gjort behandling för typ 5-10år sedan, har ni fortfarande lika bra syn? Kan tillägga att jag är en kille på 29år om det spelar någon roll.
Vilka sorts synfel har du?
Citera
2022-03-23, 17:27
Moderator
Jultrollets avatar
Tror vi gör en flytt till forumet för Medicin och hälsa, eventuellt för sammanfogning med tråden (FB) Den stora tråden om ögonkirurgi

Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2022-03-23, 17:39
Moderator
Hobbybondes avatar

Inlägg från "Laserbehandling utav ögon hos memira något ni rekommenderar?" infogade i denna tråd.
/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in