2012-09-03, 19:59
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
https://www.flashback.org/t1813131
Nämen vadfan!
Toppen!
Citera
2012-09-03, 22:21
Medlem
ToMegaTherions avatar
Deathspell Omega - Blessed Are The Dead Whiche Dye In The Lordeåterupptäckning pågår. hyfsat genial black metal, men det visste ju alla redan.
Citera
2012-09-03, 23:54
Medlem
kvertys avatar
NP: Anaal Nathrakh - Satanarchrist

För de var jävligt längesedan jag hörde den. Diggar inte Anaaal så värst mycket annars men denna krossar.
Citera
2012-09-04, 21:33
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
NP: Anaal Nathrakh - Satanarchrist

För de var jävligt längesedan jag hörde den. Diggar inte Anaaal så värst mycket annars men denna krossar.

En riktig klassiker från AN. Är alltid så faschinerad över att de redan kunde få ut sådär bra låtar redan på deras 2 första demos.

Nu har dom ju i försig spelat in den på nytt i "In the Constellation of the Black Widow", men
om det är så att du inte har kollat deras 2 första demos så gör det och lyssna på Satanarchrist.
Den är nog på "Total Fucking Necro" om jag inte minns fel.

Förövrigt haft en Darkthrone dag idag och endast kört deras "nyare" grejer då det är en grej jag gör allt för sällan.

Har aldrig uppskattat hur jävla elakt öppningsriffet på Darkthrone - Rust är, man vill nästan lägga sig naken i en kall mörk skog och frysa ihjäl.

NP: Darkthrone - Rust
Senast redigerad av Inkapabel 2012-09-04 kl. 21:51.
Citera
2012-09-04, 22:37
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Förövrigt haft en Darkthrone dag idag och endast kört deras "nyare" grejer då det är en grej jag gör allt för sällan.

Har aldrig uppskattat hur jävla elakt öppningsriffet på Darkthrone - Rust är, man vill nästan lägga sig naken i en kall mörk skog och frysa ihjäl.

NP: Darkthrone - Rust
Har också lagt extra märke till just den låten. Jävligt simplistiskt och fint riff.

Darkthrone kommer alltid stå som ett extraordinärt exempel på ett band som håller på otroligt länge utan att svikta i kvalitén. De har fan i mig samma attityd till sitt musicerande idag som för 25 år sedan, det är beundransvärt. Lite glesare med minnesvärda spår på de senare skivorna, men t.ex. introriffet i "These Shores Are Damned" på F.O.A.D. bevisar att de fan inte förlorat stinget det minsta.
Citera
2012-09-05, 16:22
Medlem
kaoriblasts avatar
Vad sega ni är här då, man kan ju nästan tro att ni har någon form av liv utanför Flashback. Sluta med det.

Nu blir det lite gammal hederlig rens!

NP: Deicide - Satan Spawn, The Caco-Daemon
Citera
2012-09-05, 16:30
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har också lagt extra märke till just den låten. Jävligt simplistiskt och fint riff.

Darkthrone kommer alltid stå som ett extraordinärt exempel på ett band som håller på otroligt länge utan att svikta i kvalitén. De har fan i mig samma attityd till sitt musicerande idag som för 25 år sedan, det är beundransvärt. Lite glesare med minnesvärda spår på de senare skivorna, men t.ex. introriffet i "These Shores Are Damned" på F.O.A.D. bevisar att de fan inte förlorat stinget det minsta.

Håller med.
Mainstreamen har oftast inte i närheten av såhär dedikerade människor.
Med tanke på att de hållt på så länge som de gjort och att det inte finns några direkta pengar att tjäna, så visar det ju verkligen att detta är någonting dom gör för att dom älskar det. Kvaliteten på musiken visar ju också det direkt.

Det blir inte mer metal än darkthrone, så är det bara punkt.

NP: Death Breath - Giving Head To The Dead
Mitt favoritspår från deras EP "Let It Stink", titeln ger mig alltid ett leende på läpparna.
Citera
2012-09-05, 19:02
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Håller med.
Mainstreamen har oftast inte i närheten av såhär dedikerade människor.
Med tanke på att de hållt på så länge som de gjort och att det inte finns några direkta pengar att tjäna, så visar det ju verkligen att detta är någonting dom gör för att dom älskar det. Kvaliteten på musiken visar ju också det direkt.

Det blir inte mer metal än darkthrone, så är det bara punkt.

NP: Death Breath - Giving Head To The Dead
Mitt favoritspår från deras EP "Let It Stink", titeln ger mig alltid ett leende på läpparna.

Oj, jag har inte ens tittat på deras senaste. Får ta och lyssna igenom den då.

NP: Darkthrone - Weakling Avenger(Avbröt Depeche Mode - It's no good)

Edit: Detta är ju inte nytt... Varför står det 2012 på Spotify?

NP: Darkthrone - Those Treasures Will Never Befall You
Kan inte säga att jag gillar deras stil så mycket i denna låten iallafall. Men jag tar och lyssnar lite mer.
Senast redigerad av gronbuske 2012-09-05 kl. 19:08.
Citera
2012-09-05, 19:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Vad sega ni är här då, man kan ju nästan tro att ni har någon form av liv utanför Flashback. Sluta med det.

Något direkt liv har jag inte. Har dock ägnat sista tiden åt att bekanta mig med nya Katatonia (dålig) och Baroness (Green är för dålig för att vara så dryg, Yellow är alldeles ypperlig en årstid som denna). Inget för den här tråden således!

Nu snusar jag och lyssnar på 1349. Gav av nån jävla anledning Revelations... en ny chans nyss. Fortfarande lika dålig.

NP: 1349 - Always Aeon
Citera
2012-09-05, 21:10
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast

Nu blir det lite gammal hederlig rens!

NP: Deicide - Satan Spawn, The Caco-Daemon

Att ha ett liv utanför internet är för posers. Socialt umgänge, förhållanden, arbete, studier... Life metal så det skriker om det. Det enda som ska tolkas som sarkasm är antydningen att mänsklig kontakt via internet skulle vara mycket bättre. Fet lineup du bokat förresten (antar att du är arrangören). Orkar dock max en festival per termin och måste prioritera NWN denna höst. Hoppas i alla fall att Forlorn går runt så det blir mer sådant i Sverige.

Tackar Adversarius för tipsen om Paysage d'Hiver-släppen. Gått varmt de senaste dagarna, får tanka resten av diskografin också.

Nu: diverse Cultes des Ghoules splits och demos
Citera
2012-09-05, 22:51
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Att ha ett liv utanför internet är för posers. Socialt umgänge, förhållanden, arbete, studier... Life metal så det skriker om det. Det enda som ska tolkas som sarkasm är antydningen att mänsklig kontakt via internet skulle vara mycket bättre. Fet lineup du bokat förresten (antar att du är arrangören). Orkar dock max en festival per termin och måste prioritera NWN denna höst. Hoppas i alla fall att Forlorn går runt så det blir mer sådant i Sverige.

Tackar Adversarius för tipsen om Paysage d'Hiver-släppen. Gått varmt de senaste dagarna, får tanka resten av diskografin också.

Tackor och bockar, visst är det så.

Det är kväll, så nu drar jag på en gammal favoritplatta att slappna av till, en som har följt mig i en herrans massa år nu.

NP: Ildjarn - Sunrise
Citera
2012-09-05, 23:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna

Att slicka röv på "Adversarius", säger ju ganska mycket om dig tyvärr.
Du har ingen aning om vad musik är och jag antar att du är en såndär som gärna kallar sig "misantrop", fast i själva verket så är du en väldigt social person med oerhört många kompisar.. som bara måste hävda sig på internet. Stick åt helvete med dig.
Du borde inte ens få spisa "Cultes des Ghoules" eftersom det är FÖR ont för dig. Du fattar inte vidden av det hela.

Förutom att vara hatisk denna onsdag, så sitter jag och dricker några väl valda (om än ljumna) starköl och lyssnar på en massa post-metal. Sjukligt vad den där stämpeln POST, stör måste jag säga.
Körde lite "Battle of Mice" förut, och det tyckte jag var helt okey, om än ganska intetsägande! Inget jag kommer köpa.

Är mest inne på "Neurosis" just nu, och som jag sagt innan.. dom kan helt enkelt inte misslyckas med vad dom än tar sig för!
Just för tillfället är det dock:

Fall Of Efrafa - The Warren of Snares (Låten)
Tycker man inte om detta, borde man hålla sig borta ifrån hård musik whatsoever.. för det här är så bra det bara kan bli!
Och ja det är OT jag vet.. men jag antar det är okey nowadays att överträda reglerna då och då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in