2012-09-05, 23:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nu snusar jag och lyssnar på 1349. Gav av nån jävla anledning Revelations... en ny chans nyss. Fortfarande lika dålig.

NP: 1349 - Always Aeon

Synd bara att plattan egentligen inte ÄR så dålig, utan att det är mest du som har en rutten jävla smak.

np: Neurosis - Burn
Senast redigerad av Mordum87 2012-09-06 kl. 00:27.
Citera
2012-09-06, 07:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Synd bara att plattan egentligen inte ÄR så dålig, utan att det är mest du som har en rutten jävla smak.

"Rutten jävla smak" - det har jag hört hela mitt liv.

Syftet med skivan är det inget fel på. Men ska man lira in en sån platta får man fan anstränga sig mer. De har ingen koll på vad fan de håller på med. Det är så tråkigt och intetsägande att det svider in i märgen. Märkligt med tanke på vad de kokat ihop tidigare.
Citera
2012-09-06, 07:34
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

np: Neurosis - Burn
Då har jag också rutten smak - jag hyser samma känslor inför allt 1349 gjort efter Hellfire som jag gör inför den klump av namnlös fasa som blockerar vår duschbrunn. Det är inte bara dåligt, det är fullkomligt rungande, skriande kalas-uselt. Usch.

Neurosis upptäckte jag på allvar igår. Slängde ett öra på Through Silver in Blood och gillade det som fan, men så lyssnade jag snabbt på första spåret på Times of Grace och insåg att jag funnit the magnum opus. Den ska jag snurra idag.
Citera
2012-09-06, 09:15
Medlem
Frank Friendlys avatar
Såg Neurosis live på deras "release" party för A Sun That Never Sets och när dom drar igång Falling unknown med flickorna från Amber Asylum som gör stråkdelen höll jag på att spontanabortera, När sedan hela bandet började vråla a cappella delen på slutet var det kört. Ett av mina absolut bästa konsertminnen.

förövrigt var det mindre än 20 betaland i publiken första gången jag såg Neurosis live. Dom körde på som om det vore på ett utsålt Wembly. På väldigt många sätt ett unikt band.

http://www.youtube.com/watch?v=647ItKj0sKw

The fields they are burning, the smoke chokes your breath.
Will you stand or run?
Citera
2012-09-06, 09:40
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Deathspell Omega - Blessed Are The Dead Whiche Dye In The Lordeåterupptäckning pågår. hyfsat genial black metal, men det visste ju alla redan.
Hyfsat?!
SMR,C är bland de bästa BM-plattorna någonsin.
Citera
2012-09-06, 16:24
Medlem
Akkadians avatar
Winterfylleth - The Fate of Souls after Death

Ny låt från deras senaste platta som släpps den 25e September! Här kan man lyssna på den:
http://pitchfork.com/reviews/tracks/14157-the-fate-of-souls-after-death/
Citera
2012-09-06, 20:35
Medlem
Phalgunas avatar
Arrrgghhhh Sanctified Dysecdysis... Klar fullpoängare! Dessutom passar den bra ihop med Purging Tongues. Kan nästan tycka att de borde släppts tillsammans redan från början. Svårt att tänka mig att någon kommer bli besviken på denna.

1349 är verkligen sämst, likvärdigt med Dark Funeral och dylikt. Det säger jag att ha hört deras senaste skivor. Har noll koll på post-hardcore shoegaze black metal, men det kan knappast vara värre.

Citat:
Att slicka röv på "Adversarius", säger ju ganska mycket om dig tyvärr.
Du har ingen aning om vad musik är och jag antar att du är en såndär som gärna kallar sig "misantrop", fast i själva verket så är du en väldigt social person med oerhört många kompisar.. som bara måste hävda sig på internet. Stick åt helvete med dig.
Du borde inte ens få spisa "Cultes des Ghoules" eftersom det är FÖR ont för dig. Du fattar inte vidden av det hela.

Alcohol in their guts, tatooing their arms,
the orgy goes night after night.
Acting like bastards to show their uprising.
Stop this while you still got time.

Put some kind of sence, in your empty souls.
Stop to waste your life with void.
I have shaved my hair and my hate, had increased.
Citera
2012-09-06, 20:48
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Darkthrone - Norway in september

...hösten är här
Citera
2012-09-07, 00:05
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Arrrgghhhh Sanctified Dysecdysis... Klar fullpoängare! Dessutom passar den bra ihop med Purging Tongues. Kan nästan tycka att de borde släppts tillsammans redan från början. Svårt att tänka mig att någon kommer bli besviken på denna.
Argh, har du hittat den på nätet eller fått hem plattan? Dela med dig!! PM:a om inte annat!

NP: Darkthrone - Fucked Up And Ready To Die
Citera
2012-09-07, 11:48
Medlem
Phalgunas avatar
Har den inte på datorn och vill inte heller sabba försäljningen genom att läcka skivan på nätet. Men kommer säkert upp någon annanstans när som helst. De flesta releaser brukar komma på ryska forum (med login) innan de hittas via sökmotorer, så ni kan ju börja leta och lära er använda google translate. Som vi andra får gräva runt med för att hitta vissa skivor online.

NP: http://www.youtube.com/watch?v=cwISwyGIKtM

Faktiskt ganska relaterat till vad essensen i en del kvalitativ BM kan kokas ner till.

Senast redigerad av Phalguna 2012-09-07 kl. 11:51.
Citera
2012-09-07, 14:03
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Har den inte på datorn och vill inte heller sabba försäljningen genom att läcka skivan på nätet. Men kommer säkert upp någon annanstans när som helst. De flesta releaser brukar komma på ryska forum (med login) innan de hittas via sökmotorer, så ni kan ju börja leta och lära er använda google translate. Som vi andra får gräva runt med för att hitta vissa skivor online.

NP: http://www.youtube.com/watch?v=cwISwyGIKtM

Faktiskt ganska relaterat till vad essensen i en del kvalitativ BM kan kokas ner till.

Men ditt jävla mongo, här har folk suttit och trånat efter det släppet och så förmår du dig inte ens att rippa det enda spåret, döpa det till något annat och fixa via en fildelningstjänst. Istället går du in i tråden och proklamerar glatt hur jävla bra den är utan att vilja ge någon annan den upplevelsen, folk som dessutom säkerligen uppskattar den mer än dig. "Sabba försäljningen"? Genom att dela en länk via PM till 3 pers? Tror du musikerna bakom hamnar på gatan då eller? Tror du att spåret blir vattenmärkt och kan spåras till dig eller? Förväntar du dig att NoEvDia hyr in hitmen som ringer på dörren i sällskap med ett par Ipred-kostymer? Men för all del, var en fitta om det nu behagar dig bättre. "Som vi andra får gräva" bla bla... Tror du vi är amatörer eller? Din självgoda jävel.
Citera
2012-09-07, 16:01
Medlem
Inkapabels avatar
NP:Dragged Into Sunlight - Hatred For Mankind
http://www.youtube.com/watch?v=gl3dgsbOx9E

Hittade precis på sidopanelen på youtube, gillar det faktiskt.

Om det ändå inte vore kakmonstersång på låtarna som inte riktigt är min grej så vore dom ännu bättre, men det instrumentala är så bra att jag låter det passera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in