2012-11-17, 12:24
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Tja, förväntade du dig djupa filosofiska avhandlingar med titlar som "Death to the Inferior Races"?
Riktigt jävla bra är dem hur som helst.

Nu ska jag sätta på Häxan med Cultes des Ghoules.

Vilket jävla sammanträffande! Sitter själv och spisar "Häxan" här.
Den snurrar inte alltför många ggr om året, men när den väl gör det så är det alltid lika guldvärt.
Mörkare och skitigare platta får man ju leta efter! Oerhört stämningsfylld!
Citera
2012-11-17, 12:34
Medlem
Horrorgrams avatar
Min lördag startar med Summoning - Intro & The Valley of the Fallen Kingdom

Deras äldre material är fan så bra.
Senast redigerad av Horrorgram 2012-11-17 kl. 12:37.
Citera
2012-11-17, 17:37
Medlem
von_Ss avatar
NP: WOI - Förlåt

Vad tycker gentlemännen i tråden? Jag tycker den är jävligt bra faktiskt även om den kanske inte blir samma klassiker som de tidigare alstren.

De kommer nog att stanna tills dagen då jag dör.
De kommer nog att sjunga i min begravningskör.
Citera
2012-11-17, 18:10
Medlem
Vetuss avatar
Lyssnade på Häxan för bara ett tag sedan, så det blir nog till att se filmen Häxan istället, en film som envar bör ha sett. Prima skildring av forna tiders häxerier, inspelad Herrens år 1922. Alla de underbara bilder på Fan och hans smådjävular skulle kunna fylla hyllmetrar i form av familjealbum.

NP: Syrisk Satan - Gravskändning
Fantastiskt att slippa ta fram sitt stora engelska lexikon för att hänga med i textreferenserna.
Citera
2012-11-17, 20:28
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
NP: WOI - Förlåt

Vad tycker gentlemännen i tråden? Jag tycker den är jävligt bra faktiskt även om den kanske inte blir samma klassiker som de tidigare alstren.

De kommer nog att stanna tills dagen då jag dör.
De kommer nog att sjunga i min begravningskör.

Jag tycker "Förlåt" är en halvdan platta. Bättre än debuten (ja sry, jag gillar den inte), men långt ifrån lika bra som "Hejdå", "Ljuset" och "Hamptjärn".
Visserligen är ju "Slicka Fitta" en ganska klämmig bit.
Men hursomhelst, nej jag gillar den inte nå värst jämfört med deras tidigare.
(Men jag har den i samlingen ändå.. )

Här är det öl precis i vanlig ordning (undrar hur många ggr jag skrivit så nu i den här tråden?), och spisande av musik i lurar, medans flickvännen maniskt kollar på "Så mycket bättre".
Sitter och kör igenom "Altars of Madness" och bara ler mig igenom varje spår! Herrejävlar vilken platta det är! Mer behöver inte sägas, mitt tycke om detta formidabla band och deras tre första plattor finns det utförliga tycken om längre bak i tråden.

Såg även vid mitt besök på Sound Pollution tidigare idag att "Watain" släppt sina vinyler. Då är mina fråga, är det någon som köpt dom och låter det bra?
Jag tyckte nämligen på något sätt att utgåvorna kändes.. ja lite trista? Visst nu är jag lite fjantig här, men något sa mig att vänta med köp.
Eller så är det bara så att Watain generellt känns väldigt inaktuellt..
Citera
2012-11-17, 21:10
Medlem
NP: Mystes - Battlefield
http://www.youtube.com/watch?v=eEHOur5ktCg

Fyfan vad man kan fastna för vissa låtar, detta är en sån, har kört denna varje morgon ungefär innan man drar till plugget. Fast nu är jag full och på bra humör så det får bli ett undantagsfall.
Citera
2012-11-17, 21:44
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Såg även vid mitt besök på Sound Pollution tidigare idag att "Watain" släppt sina vinyler. Då är mina fråga, är det någon som köpt dom och låter det bra?
Jag tyckte nämligen på något sätt att utgåvorna kändes.. ja lite trista? Visst nu är jag lite fjantig här, men något sa mig att vänta med köp.

Utöver den ovan ställda frågan undrar jag om någon införskaffat Deathspell Omegas låda med bildvinyler? Har inte hört så mycket med dessa, men är ändå lite sugen, trots de ungefärliga 850 kronorna.

NP: MZ.412 - Deklaration Of Holy War
Lite bort från ämnet? Icke, detta är True Swedish Black Industrial! Evig är kampen mot ljuset!
Citera
2012-11-17, 21:50
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Utöver den ovan ställda frågan undrar jag om någon införskaffat Deathspell Omegas låda med bildvinyler? Har inte hört så mycket med dessa, men är ändå lite sugen, trots de ungefärliga 850 kronorna.

NP: MZ.412 - Deklaration Of Holy War
Lite bort från ämnet? Icke, detta är True Swedish Black Industrial! Evig är kampen mot ljuset!

Den är riktigt värd!
Dock köpte jag den mer för att "Ha i hyllan".. att lyssna på Pic-discs brukar inte vara optimalt då bruset blir högre än vanliga vinyler.
Men hursomhelst, ja den är riktigt värd 800pix. Kör!
Citera
2012-11-17, 21:55
Medlem
NP: Teitanblood - WOVEN BLACK ARTERIESSSS Ja, albumet alltså, en välkomponerat våldsam tarmsköljning kristalliserat i två låtars kaos. Seven Chalices... var en makaber skapelse och detta är minst lika perverst.
Citera
2012-11-17, 23:03
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jävla grevar och lordar som har råd med DsO-boxen. Man blir ju avis
Själv sitter man fattig som en.. jag vet inte vad och arbetar frenetiskt med att mörda alla möjliga och sno deras pengar (aka tigga av mammsen) för att skrapa ihop pengarna som behövs till Forlorn. Några boxar lär man inte ha råd med i den närmaste framtiden. Är nog lika bra ändå. Börjat bli lite materialistiskt prylbögig på senaste märker jag när man går och vill ha alla möjliga i praktiken värdelösa objekt som piclp-boxar. Så kan jag ju inte hålla på.

NP: Pergalé - The Addiction Song
Citera
2012-11-17, 23:08
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Jag undrar precis samma sak. Funderar på att införskaffa Rabid Death's Curse och Casus Luciferi, men då ekonomin inte riktigt tillåter för tillfället så inväntar även jag en bekräftesle på att pressningarna låtar bra innan jag tjackar dem.

Just nu snurrar Swans - The Seer för fulla muggar. Bara en dryg vecka kvar till spelningen på Debaser, sjukt taggad är man. Har herr Mordum tjackat plåtar ännu?
Citera
2012-11-17, 23:12
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automatom
NP: Teitanblood - WOVEN BLACK ARTERIESSSS Ja, albumet alltså, en välkomponerat våldsam tarmsköljning kristalliserat i två låtars kaos. Seven Chalices... var en makaber skapelse och detta är minst lika perverst.
Ett sådant inlägg! Man blir varm ända in i den tomma hjärtkammaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in