2012-07-10, 06:06
Medlem
NP: Altar - Jesus Is Dead!

Svängig döds från Nederländerna.
Citera
2012-07-10, 14:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Menar inte att vara en fitta, ledsen för det. Alkoholen har en tendens att ta över när jag kör inlägg i den här tråden haha.
Har inte läst just den intervjun du refererar till ovan där.
Men kom dock att tänka på "Nefandus", som jag tycker är ett riktigt bra exempel på grym black metal. (Även fast vissa vill ha det till Death metal, så vidhåller jag att det är bm).
"Death holy Death" är en bra platta, ägt den bra länge på cd och den snurrar allt för sällan, men desto mer i mp3n. Så visst fan har jag viss respekt för Herr.Belfagor..
Jag anser bara att just fenomenet "Ofermod" är så löjligt överskattat att jag inte förmår mig att ge dom fler chanser än vad jag redan gjort.
Jag stör mig nåt oerhört på att alla sitter och hypar deras ökända mcd, när man märker på dom att de endast hört en låt ifrån den, och tro mig jag kan räkna gångerna på 4 händer.
Tycker även att 80% av de som hänger i den här tråden borde dra åt fanders, och skaffa sig lite mer kött på benen.

Akitsa - Sang Nordique
(Förbaskat jävla bra platta)

Vad tycker folket härinne om bandet "Akitsa" btw? (bortsett ifrån F.Friendly som redan delgett sitt tycke).
HAILZ!!
/MORDVM
Äh, Ofermod är bra!

Men det jag skulle säga är att jag också gillar Akitsa. Jag har perioder när jag lyssnar enbart på extremt lo-fi black metal, och har en hel mapp full med massa sånt godis, och i dessa perioder brukar bland annat Akitsa gå varmt och mycket!

Satyricon - Black Lava
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-07-10 kl. 14:36.
Citera
2012-07-10, 15:38
Medlem
von_Ss avatar
Upptäckte Akitsa för bara ett par veckor sedan. Måste lyssna mer men riktigt fint låter det.

NP: Akitsa - Le dernier putsch
Citera
2012-07-10, 16:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Kör Limbonic Art för fullt! Just nu Ad Noctum - Dynasty of Death. Väldigt bra band!
Citera
2012-07-10, 18:12
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Upptäckte Akitsa för bara ett par veckor sedan. Måste lyssna mer men riktigt fint låter det.

NP: Akitsa - Le dernier putsch

Sitter just nu och lyssnar in mig lite på för första gången akitsa. Gillar det än så länge.

Akitsa - Les Sentinelles

Förövrigt så håller jag på att förbereda en beställning på olika patcher som jag planerar att sätta på min framtida skinnjacka som jag ska investera i när hösten kommer.
Klassisk hårdrockarskinnpaj går fetbort för min del dock, aldrig tyckt om det så mycket så lutar åt något "modernare" (nytänkande is the shit).

Än så länge så står dessa klart: Avsky, Teitanblood, Craft, Katharsis, Urfaust.
Mer vet jag inte om det får plats då jag bara är sugen att dekorera ärmarna lite smått.

Har nån någon bättre sida för patches istället för ebay så hojta till. Dock svårt att hitta allt man vill ha på samma ställe..
Citera
2012-07-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Sitter just nu och lyssnar in mig lite på för första gången akitsa. Gillar det än så länge.

Akitsa - Les Sentinelles

Förövrigt så håller jag på att förbereda en beställning på olika patcher som jag planerar att sätta på min framtida skinnjacka som jag ska investera i när hösten kommer.
Klassisk hårdrockarskinnpaj går fetbort för min del dock, aldrig tyckt om det så mycket så lutar åt något "modernare" (nytänkande is the shit).

Än så länge så står dessa klart: Avsky, Teitanblood, Craft, Katharsis, Urfaust.
Mer vet jag inte om det får plats då jag bara är sugen att dekorera ärmarna lite smått.

Har nån någon bättre sida för patches istället för ebay så hojta till. Dock svårt att hitta allt man vill ha på samma ställe..

På rak arm:
http://www.officialabyssrecords.com/index.php?cPath=63
http://www.warheadshop.webs.com/

Warhead vet jag inte hur pålitliga de är nu för tiden.

Släng upp en bild på jackan sen.

Trevligt att folket diggar Akitsa, ett av mina favoritband när det kommer till BM.
Citera
2012-07-10, 19:34
Medlem
Greenfliess avatar
Mgła - With Hearts Toward None! Årets bästa..?
Citera
2012-07-10, 21:02
Medlem
Vetuss avatar
Akitsa är prima, Goétie, Sang Nordique och Auprès De La Mort, Triomphant! är visserligen det enda jag hört, men det duger helt klart. Enfants du Nord, fils du froid, combats pour tes origines et ta culture!

För tillfället hör jag på Arfsynd, sidoprojekt av Perditor från Orcivus, Necromorbus-BM på svenska.

NP: Arfsynd - Flaggelanternas Procession
Citera
2012-07-11, 07:47
Medlem
SadCats avatar
Lyssnat på Gråtoner av Hypothermia på vinyl hela natten.

Finns inga ord för att beskriva hur bra denna plattan är!
Citera
2012-07-11, 09:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Blev Limbonic Art hela dagen igår och körde direkt igång med In Abhorrence Dementia nu när jag vaknade. Så jävla fantastisk platta! http://www.youtube.com/watch?v=hdds9Kkqv0s
Citera
2012-07-11, 12:27
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Lyssnat på Gråtoner av Hypothermia på vinyl hela natten.

Finns inga ord för att beskriva hur bra denna plattan är!

Ja den är riktigt bra den plattan! Adversarius fick lov att lära mig dess 4 oerhört simpla ackord på gura, eftersom jag själv aldrig hittade rätt haha.

Morgonen här och spenderats med en osedlig mängd ont kaffe, och tårtbakning åt min dam som fyller år. Känner mig så oerhört ICKE hemma i köket att det enda som hjälpte mig igenom denna fruktansvärda morgon var ljudet ifrån stereon. Spisat "Sorgeldom" och deras ypperliga "Innerlig förmörkelse" ett par varv. Har varit rätt lamt inställd till Sorgeldom innan, men nu när jag hört denna skiva ett antal ggr så är den inställningen som bortblåst. Tycker den är sjukt jävla bra! Klaustrofobisk och melankoliskt kall bm!
Kredds!
Vad tycker trådfolket om "Sorgeldom"?

Just nu spisas det dock Marduk! (på vinyl förstås )

Marduk - Temple of Decay
Orkar inte ösa ur mig berömmelse över den platta längre. Det är en 10poängare i min bok. Inte många plattor förtjänar det betyget.
Citera
2012-07-11, 12:55
Medlem
Frank Friendlys avatar
Dead by april - kalle på spången
http://www.youtube.com/watch?v=H6iAsMBPocE&sns=fb

Ok på riktigt.
Fall of Efrafa - Owsla inte blck/death men bra på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in