2012-09-01, 22:32
Medlem
ToMegaTherions avatar
Runemagick - Upon the red throne fick hem EP:n (vinyl) idag och SATAN så bra! föredrar generellt Black före Death men just Runemagick är undantage som bekräftar regeln!
Citera
2012-09-01, 22:33
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Sterbend - Einsamkeit

Skriken i början ger ångest en helt ny innebörd.

Hela Dwelling Lifeless-plattan må vara något av det bästa som gjorts inom SDBM. Lyssna ni med!

Den funkar väl. Tycker inte den är något speciellt alls egentligen.
Jag hörde denna platta före "Nyktalgia", så jag blev helt såld på den första gången. Men när man väl fick öronen på Nyktalgia så bleknade Sterbend markant.
Inom Dsbm finns det överhuvudtaget ingenting som tar Hypothermia's "Köld", samt Trist's "Zrcadleni Melancholie".
Resten kan faktiskt gräva ner sig.

np: Cult of Luna - Dim
Citera
2012-09-01, 22:48
Medlem
kaoriblasts avatar
Hypothermia är väl allt jag behöver av banden som räknas till DSBM, även om deras musik är en ren hyllning till Djävulen och ingenting annat
Citera
2012-09-02, 16:42
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Oj jävlar, det lät inte illa! Den skall jag försöka lägga vantarna på. Får rånmörda bögar och sälja kläder jag snor ur gravar lite extra hårt den här veckan!

Ojsan, så du hade redan postat om de. Det missade jag, får slå mig själv på fingrarna för att jag inte gett tråden den uppmärksamhet den förtjänar de senaste dagarna.

NP: Blasphemy - Hording Of Evil Vengeance
Bedriver krig mot grannjäveln som insisterar på att spela svensk rap och Lady Gaga på maxvolym när jag försöker se på film. Snart åker studsaren fram så blir svea rike kvitt ännu en kulturberikande sandneger till fitta.

EDIT: Efter att ha sett priset på deluxe versionen så bestämde jag mig för att nöja mig med originalutgåvan. Örter, rökelse och skit har jag ändå så det räcker.

Fy fan, vad är radiomusik mot svartdöds och snuffilm liksom?!

NP: Sort Vokter - Fra Kilden Til Tjernet
Ungefär som Ildjarn, fast inte riktigt lika bra, även om det är en blå vinyl till en i övrigt ganska lila layout.
Senast redigerad av Vetus 2012-09-02 kl. 16:48.
Citera
2012-09-02, 22:05
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Runemagick - Upon the red throne fick hem EP:n (vinyl) idag och SATAN så bra! föredrar generellt Black före Death men just Runemagick är undantage som bekräftar regeln!
Runemagick är verkligen kvalitetsdöds! Synd att deras nyare alster är så mediokra bara. Har tyvärr inte hört den EPn men det klart bästa jag har hört med dem är ju deras två första album, speciellt andra plattan, Enter the Realm of Death är helt fenomenal.

NP: Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame
Alltid lika osäker på vad jag ska tycka om det här albumet, givetvis är det väldigt bra då det ändå är Summoning och de har ju inte släppt något dåligt, men samtidigt är det ju deras utan att tveka sämsta album. Något fattas för att den ska vara så där riktigt jävla överbra som man annars är van vid.
Citera
2012-09-03, 12:51
Medlem
kaoriblasts avatar
Ibland är det bara så att gammal är äldst, och därför snurrar nu Dissection - The Somberlain, egentligen så behövs inte många fler plattor än den här, magisk tonkonst (jag har inte direkt absolut gehör men det känns lite som att gitarren är lite "off key", vilket på något sätt gör det bättre) och magisk lyrik. Den är fulländad helt enkelt.

NP: Dissection - A Land Forlorn
Citera
2012-09-03, 12:59
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Jag återfann gamla goda Burzum nu i helgen faktiskt
Citera
2012-09-03, 13:13
Medlem
kaoriblasts avatar
Tyck vad ni vill om musiken, men videon är jävligt snyggt gjord.

http://youtu.be/Rh2CnaNc1GU

Citera
2012-09-03, 15:51
Medlem
monolithics avatar
NP: Demigod - Slumber of Sullen Eyes
Ett av världens absolut bästa dödsmetall-album och utan att tveka det bästa dm-albumet som Finland har lyckats kläcka ur sig. Inte ens många av de bästa svenska banden håller denna klass.
Citera
2012-09-03, 16:16
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Fick förresten hem Monstraat demon igår. Till min stora vrede insåg jag då att min kassettspelare totalt krackelerat, så jag får återkomma om den.
Fan vad fint, då har karln gjort sitt jobb med andra ord. Låt höra ett utlåtande när du lyssnat.
Citera
2012-09-03, 19:50
Medlem
Hundkatt90s avatar
en liten fråga hörni..

vad för andra musikstilar är ni "inne" i?
Det är sällan någon endast lyssnar på black metal (finns dock fall, men då är lyssnaren oftast 13 år gammal).

np: Henryk Gorecki - Symphony no. 3: Lento e largo.
Citera
2012-09-03, 19:53
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
en liten fråga hörni..

vad för andra musikstilar är ni "inne" i?
Det är sällan någon endast lyssnar på black metal (finns dock fall, men då är lyssnaren oftast 13 år gammal).

np: Henryk Gorecki - Symphony no. 3: Lento e largo.
https://www.flashback.org/t1813131
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in