2012-03-25, 23:44
Medlem
Mordum87s avatar
Tjatar på lite till här om Vlad Tepes.
Tror nog att "La Morte Lune" var den sämsta tänkbara inkörsporten till bandet! Har läst en del om olika versioner av denna demo, och jag antar jag tankade ner den med absolut värst produktion.
Hursomhelst så har jag lyssnat på "War funeral March" ett par gånger här nu, och jag tycker den är riktigt bra! (Lite punkigare än Holocaust-splitten, men det är en fördel här)
Grymt utförd bm, lite slarvspel bakom pukorna, en produktion som kan liknas vid mic-inspelning på ett tape-deck och oerhört snygga riff! Black metal i sitt essé.

Är det någon som har minsta aning vad bandet tänkte när dom spelade in "La morte lune"? För det låter ju ärligt talat som om nån lurig unge gömt sig utanför replokalen med en leksaksbandspelare och tryckt på "Rec", med dörren stängd. Och att det är ett skyddsrum bandet använder som replokal. Jag förstår inte varför.. Det går absolut inte att urskilja någon detalj alls!

np: Vlad Tepes - War Funeral March
Citera
2012-03-26, 00:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Tjatar på lite till här om Vlad Tepes.
Tror nog att "La Morte Lune" var den sämsta tänkbara inkörsporten till bandet! Har läst en del om olika versioner av denna demo, och jag antar jag tankade ner den med absolut värst produktion.
Hursomhelst så har jag lyssnat på "War funeral March" ett par gånger här nu, och jag tycker den är riktigt bra! (Lite punkigare än Holocaust-splitten, men det är en fördel här)
Grymt utförd bm, lite slarvspel bakom pukorna, en produktion som kan liknas vid mic-inspelning på ett tape-deck och oerhört snygga riff! Black metal i sitt essé.

Är det någon som har minsta aning vad bandet tänkte när dom spelade in "La morte lune"? För det låter ju ärligt talat som om nån lurig unge gömt sig utanför replokalen med en leksaksbandspelare och tryckt på "Rec", med dörren stängd. Och att det är ett skyddsrum bandet använder som replokal. Jag förstår inte varför.. Det går absolut inte att urskilja någon detalj alls!

np: Vlad Tepes - War Funeral March

Lyssnade efter allas tjat om Vlad Tepes på den där låten och det lät riktigt fint. Nu vill jag fördjupa mig i detta band, någon som kan hinta var jag bör börja?
Citera
2012-03-26, 00:07
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Lyssnade efter allas tjat om Vlad Tepes på den där låten och det lät riktigt fint. Nu vill jag fördjupa mig i detta band, någon som kan hinta var jag bör börja?
March To The Black Holocaust-splitten är allt du behöver.
Citera
2012-03-26, 00:07
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

March to the Black Holocaust splitten med Belketré.

Börja för djävulens skull inte med "La morte Lune" demon.
Citera
2012-03-26, 00:42
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
March To The Black Holocaust-splitten är allt du behöver.

Skall kollas in, tackar för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
March to the Black Holocaust splitten med Belketré.

Börja för djävulens skull inte med "La morte Lune" demon.

Skall kollas in, tackar för tipset!

Den demon kommer jag hålla mig undan från det bästa jag kan!
Citera
2012-03-26, 01:53
Medlem
grithors avatar
Origin - Expulsion of Fury
Btw, har någon tips på något som låter likt !T.O.O.H.!?
Senast redigerad av grithor 2012-03-26 kl. 01:58.
Citera
2012-03-26, 07:53
Medlem
Losifers avatar
NP: Vomitory - The Art of War
Citera
2012-03-26, 08:10
Medlem
BlackMetals avatar
Sitter här på morgonkanten och lyssnar igenom Cannibal Corpse nya platta "Torture". Ska inte säga att jag älskar den men de har helt klarts lyckats släppa ett godkänt nytt album.
Citera
2012-03-26, 08:46
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Som de andra innan har sagt, March to the Black Holocaust är den bästa, men prova också Black Legions Metal, som är en split med Torgeist. Inte dålig någonstans den heller.
Citera
2012-03-26, 12:38
Medlem
grithors avatar
Obituary - Cause Of Death
Citera
2012-03-26, 13:09
Medlem
Adversariuss avatar
NP: Shaarimoth - Current 11

Förbannat underskattad skiva, måste jag säga. Vansinnigt skickliga musiker och kompositörer, och den ideologiska biten sitter där den ska också. Har inte dessa grabbar haft någon koppling till MLO/TOTBL eller minns jag fel?
Citera
2012-03-26, 15:57
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:

NP: Peste Noire - Dueil Angoisseus (Christine De Pisan, 1362-1431)
En av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier. Håller med om att Peste Noire kan vara jävligt bra men de har i mitt tycke mer dåligt material än bra. Men det som de gör bra toppar det mesta med alla andra band.
Tycker att Peste Noire är förjävla bra, diggar verkligen nya plattan - lite nytt elektroniskt blod i det annars så stillastående blackmetal-blodomloppet!

men deras största prestation är klart Ballade Cuntre Lo Anemi Francor.. Grym.. GRYM platta.

Lyssnar själv just nu på Peste Noire - La mesniee mordrissoire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in