2012-05-07, 17:23
Medlem
Rofers avatar
Här finns några bilder från Mgłas spelning. http://soundterrorshots.blogspot.se/2012/05/mga-live-in-krakow-05-05-2012.html

Själv kör jag Saturnalia Temples skiva Aion of Drakon inför kvällens spelning med Jex Thoth.
Citera
2012-05-07, 17:44
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Här finns några bilder från Mgłas spelning. http://soundterrorshots.blogspot.se/2012/05/mga-live-in-krakow-05-05-2012.html

Själv kör jag Saturnalia Temples skiva Aion of Drakon inför kvällens spelning med Jex Thoth.

Vilka schysta jävla bilder! Deras framträdande rent visuellt påminner mig lite om portal (om man kan se förbi det där gökuret sångaren har på skallen.)

-------------------------
Nu varvas det lite Armagedda i högtalarna (Ond Spiritism- Djæfvulens Skalder) . Vet inte värför men jag har fastnat på spåret Gravgaardspsalm, den framkallar riktigt kyliga kårar längst min rygg. Får nästan lust att koka lite kaffe och sätta mig på den lokala kyrkogården inatt och testa njuta av spåret där, det vore nåt haha .

(Över 10 000 inlägg i denna tråd nu förresten. Det tar sig.)
Senast redigerad av Inkapabel 2012-05-07 kl. 17:59.
Citera
2012-05-07, 18:03
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer

MEN FÖR I HELA JÄVLA HELVETE! Jag skulle kunna sälja min själ till Satan (igen) för att få se Jex med Jex Thoth, och så ser jag att de spelade i Göteborg I LÖRDAGS, utan att jag visste om det! Jag såg visserligen Jex med Sabbath Assembly på Nefertiti och stod så nära att jag fick både hennes hår och svett i ansiktet, och det var den mest fantastiska konsert jag varit på, men jag vill ha meeeer! Den kvinnan är min gud. Och jag har inte råd att åka till Finland heller. Och även om jag hade råd så skulle jag inte kunna åka, eftersom jag började på ett nytt jobb idag, och ta ledigt första veckan skulle nog inte ses med blida ögon. Fan också!

Ja ja, det blir väl till att göra det näst bästa, det vill säga lyssna på Jex Thoth och Sabbath Assembly hela kvällen och gråta sig till sömns.
Citera
2012-05-07, 21:36
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
MEN FÖR I HELA JÄVLA HELVETE! Jag skulle kunna sälja min själ till Satan (igen) för att få se Jex med Jex Thoth, och så ser jag att de spelade i Göteborg I LÖRDAGS, utan att jag visste om det! Jag såg visserligen Jex med Sabbath Assembly på Nefertiti och stod så nära att jag fick både hennes hår och svett i ansiktet, och det var den mest fantastiska konsert jag varit på, men jag vill ha meeeer! Den kvinnan är min gud. Och jag har inte råd att åka till Finland heller. Och även om jag hade råd så skulle jag inte kunna åka, eftersom jag började på ett nytt jobb idag, och ta ledigt första veckan skulle nog inte ses med blida ögon. Fan också!

Ja ja, det blir väl till att göra det näst bästa, det vill säga lyssna på Jex Thoth och Sabbath Assembly hela kvällen och gråta sig till sömns.

Jag lider med dig så jävla hårt! Jag var på Sleep igår och såg till min förtvivlan att Jex Thoth och Saturnalia Temple spelar på samma ställe idag. Hade jag vetat detta en vecka tidigare hade jag enkelt kunnat fixat ledigt en dag till samt haft gratis boende. Men den jäveln gick ju inte med en dags satans jävla kukfittas varsel utan jag fick vackert sätta mig på mitt rötna tåg hem. Fan vad lack jag är Bara för det ska jag lyssna på Marduk och slöa så mycket jag kan i protest på jobbet i morgon

np: Mgla - WHTN III
Citera
2012-05-08, 00:51
Medlem
Gammal klassiker just nu.

Cannibal Corpse - Vomit The Soul
Citera
2012-05-08, 00:53
Medlem
Rofers avatar
Kan ju upplysa er om att konserten var svinigt bra, som väntat!
Dags att vila ur halvfyllan och börja knega vid halv 6 då. Woho!

Np: Tinnitusen efter kvällen.
Citera
2012-05-08, 09:19
Medlem
SadCats avatar
Tog lite 6-APB igår och har legat i sängen och golvet och haft en playlist med ColdWorld, Alcest, Amesoeurs, Bonjour Tristesse, Austere och Hypothermia rullandes hela natten.

Åååååhhh. Vad bra jag mår just nu
Citera
2012-05-08, 09:55
Medlem
Edenbelows avatar
Har på senare tid fått smak för black-metal med skogstema. Har därför lyssnat flitigt på band som Forest of Fog och Wolves in the Throne Room, och lyssnar i skrivande stund på Drudkh - Sunwheel. Men det räcker inte! Behöver mer skog och barrträd känner jag, så har ni några tips tar jag tacksamt emot!

Är det förresten bara jag som brukar placerar in black-metal band i olika kategorier, som sommar/vinter? Vissa faller ju in där under naturligt, som ovan nämnda Forest of Fog som hamnar i sommarfacket, eller Coldworld och Paysage D'Hiver som hamnar i vinterfacket. Medan andra band bara känns kyligare eller varmare, typ Blut Aus Nord som jag tycker passar bäst ihop med vintern, eller Woods of infinity som faktiskt hamnar i båda, beroende på vilken låt man lyssnar på.

Sen har vi andra kategorier också, typ Velvet Cacoon som hamnar i dimmiga skogar/mörka hav facket. Känner ni igen er?
Citera
2012-05-08, 10:11
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Har på senare tid fått smak för black-metal med skogstema. Har därför lyssnat flitigt på band som Forest of Fog och Wolves in the Throne Room, och lyssnar i skrivande stund på Drudkh - Sunwheel. Men det räcker inte! Behöver mer skog och barrträd känner jag, så har ni några tips tar jag tacksamt emot!

Är det förresten bara jag som brukar placerar in black-metal band i olika kategorier, som sommar/vinter? Vissa faller ju in där under naturligt, som ovan nämnda Forest of Fog som hamnar i sommarfacket, eller Coldworld och Paysage D'Hiver som hamnar i vinterfacket. Medan andra band bara känns kyligare eller varmare, typ Blut Aus Nord som jag tycker passar bäst ihop med vintern, eller Woods of infinity som faktiskt hamnar i båda, beroende på vilken låt man lyssnar på.

Sen har vi andra kategorier också, typ Velvet Cacoon som hamnar i dimmiga skogar/mörka hav facket. Känner ni igen er?

Var så god
http://www.youtube.com/watch?v=-ZfAxQNw5rM
Citera
2012-05-08, 10:17
Medlem
Edenbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Var så god
http://www.youtube.com/watch?v=-ZfAxQNw5rM

Precis vad jag sökte. Tack!
Citera
2012-05-08, 11:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Jo, jag brukar också sammankoppla band med miljöer/naturtyper/säsonger/dylikt. Blut Aus Nord för min del för likt The Axis Of Perdition tankarna till rostiga, fuktiga källarhålor och nedlagda industribyggnader; Paysage d'Hiver, senare Enslaved och tidiga Armagedda är vintriga osv.

Black metal som för tankarna till skogen för min del är, utöver Drudkh, främst Bergtatt med Ulver samt Om med Negura Bunget. Här har du en av skogslåtarna #1, straight outta Transylvania:

http://www.youtube.com/watch?v=rGc_NszVq_4

NP: Sodom - Obsessed By Cruelty (nära nog)

EDIT: Testa detta också - http://www.youtube.com/watch?v=nbqE9TAo614. Inte black, men det passar nog så väl in i sammanhanget. Det absolut bästa neofolk-släppet jag hört, inte ens Songs Of Grief And Solitude slår den där.
Senast redigerad av Adversarius 2012-05-08 kl. 11:06.
Citera
2012-05-08, 11:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Härligt! Skogsblack är en personlig favorit. Och bästa bandet är utan tvekan Horn. Tanka allt utom möjligtvis senaste skivan Distanz som inte är nåt vidare.

http://www.youtube.com/watch?v=Z5mPZ7q_XLM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in