2012-03-13, 13:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Låter fullkomligt lysande, ska hålla koll på det där.

Lyssnar på ett annat fullkomligt lysande band som jag upptäckte idag, mexikanska Morbosidad. Just nu skivan Profana la Cruz del Nazareno. Otroligt jävla rå och ondskefull mexikansk black; jag visste att Sydamerika har en livlig undergroundscen men jag visste inte att de producerade så här bra grejer.

www.youtube.com/watch?v=NxT0LwC3px0

Den där skivan har jag i samlingen, och jag kan bara hålla med om att visst är det sjukligt brutalt! Det är så brutalt att man blir ju fan inte klok.
Därmed så tycker jag skivan är mer brutal än va den faktiskt är bra. Har gett den flera chanser, men tycker den är nästintill kass faktiskt.
Har sett dom har mycket annan än just den plattan, så man kanske skulle ta och kolla upp lite mer, då jag bara hört just den plattan.

np: Negative Plane - Stained Glass Revelations
Den här plattan har snurrat flitigt de senaste dygnen! Härlig hybrid av det mesta inom metal, men det överhängande är givetvis black metal. Kaos!
Tycker den är riktigt jävla bra! Inväntar även deras debutalbum, som enligt många ska vara ännu bättre.
Citera
2012-03-13, 14:27
Medlem
Malign - Ashes and Bloodstench
Citera
2012-03-13, 14:51
Medlem
Frank Friendlys avatar
Monarque demon från 2011. Prick som jag vill ha min BM.
Citera
2012-03-13, 16:48
Medlem
Adversariuss avatar
Sitter och roas av stilla själviakttagelser; det är rätt komiskt att jag, innan jag ens sett min 21-årsdag passera, skulle kastas så handlöst in i den transformation som varje metalfan måste genomgå förr eller senare. Dvs: fetare, skäggigare, höjd ölkonsumtion, musiksmaken i stort sett utkonkurrerad av 80-talsdöds, och en ständigt tilltagande generell misantropi. Alltså precis den typ jag föraktade när jag var 15 och stod framför spegeln med mitt ögonsmink. Det är ändå en förbannad tur att man växer upp.

NP: Portal - Swarth
Citera
2012-03-13, 17:03
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Sitter och roas av stilla själviakttagelser; det är rätt komiskt att jag, innan jag ens sett min 21-årsdag passera, skulle kastas så handlöst in i den transformation som varje metalfan måste genomgå förr eller senare. Dvs: fetare, skäggigare, höjd ölkonsumtion, musiksmaken i stort sett utkonkurrerad av 80-talsdöds, och en ständigt tilltagande generell misantropi. Alltså precis den typ jag föraktade när jag var 15 och stod framför spegeln med mitt ögonsmink. Det är ändå en förbannad tur att man växer upp.

Välkommen till klubben, själv var man där redan som 18 åring. Fast jag hade aldrig ögonsmink då, när jag var 15 nöjde jag mig med att färga håret svart. Dock ska tilläggas att det där med dödsmetall gick över relativt snabbt, kan fortfarande dra på Possessed, eller liknande ibland, men det är fan undantagsfall.

EDIT: Hypothermia - Gråtoner
Senast redigerad av kaoriblast 2012-03-13 kl. 17:52.
Citera
2012-03-13, 19:46
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Välkommen till klubben, själv var man där redan som 18 åring. Fast jag hade aldrig ögonsmink då, när jag var 15 nöjde jag mig med att färga håret svart. Dock ska tilläggas att det där med dödsmetall gick över relativt snabbt, kan fortfarande dra på Possessed, eller liknande ibland, men det är fan undantagsfall.

EDIT: Hypothermia - Gråtoner
Lustigt nog var håret det enda jag aldrig rörde, vilket kvarstår idag. Brukade spraya det i tonåren men har aldrig lagt en droppe färg i det. Vilket skilde mig från i princip 90% av min umgängeskrets på den tiden.

Ja fan, du ser ju metal ut så det räcker och blir över vill jag minnas. När fan var det vi stötte på varandra förresten? Jag funderade på det förut. Var det inte i samband med Watain/Devil's Blood/Malign-spelningen?

Nu är man äntligen hemma från ytterligare en helvetisk dag i läraryrkets tjänst. Jag skulle vilja sätta varenda ungjävel i denna stad på en lyxkryssare, skicka upp den till bortre arktiska oceanen och sänka den. Nu har dock min andra hetsdruckna Norrlands Guld lagt sig till rätta i kistan och frustrationen börjar så sakteliga lätta. Tror nästan att lite Paysage d'Hiver skulle göra nerverna gott också.
Citera
2012-03-13, 20:47
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:

Vi skola alla den vägen vandra.
Citera
2012-03-13, 23:02
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jag är äldre än 21 och smal (tänk auschwitz och nosferatu) och dricker alkohol högst 1-2 ggr per år nuförtiden, och då motvilligt. Misantropisk är jag dock så det räcker och blir över, men så har jag varit sen mor min vomerade mig ur sitt sköte utan att det blivit speciellt starkare. Dock blev jag kåt i metal på riktigt ganska sent så fetman och ölsuget kanske kommer så småningom. Hoppas inte.

NP: A.M.S.G. - The Principle of Evil Becomes the Ideal of the Promethean
Citera
2012-03-13, 23:28
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag är äldre än 21 och smal (tänk auschwitz och nosferatu) och dricker alkohol högst 1-2 ggr per år nuförtiden, och då motvilligt. Misantropisk är jag dock så det räcker och blir över, men så har jag varit sen mor min vomerade mig ur sitt sköte utan att det blivit speciellt starkare. Dock blev jag kåt i metal på riktigt ganska sent så fetman och ölsuget kanske kommer så småningom. Hoppas inte.

NP: A.M.S.G. - The Principle of Evil Becomes the Ideal of the Promethean

För egen del så tycks det som att fetman kommer som ett brev på posten när man närmar sig 30. Det är väl något med ämnesomsättningen eller nåt. Öldrickandet gör väl iofs inte saken bättre.

Marduk - Cold mouth prayer
Citera
2012-03-13, 23:33
Medlem
SadCats avatar
Austere - To Fade With the Dusk

Fantastisk skiva, synd att bandet splittrades
Citera
2012-03-14, 11:13
Medlem
neat-os avatar
White Medal - Skratje's Lane

http://soundcloud.com/deadsection/white-medal-skratjes-lane

Tycker inte att deras tidigare grejer är särskilt bra, men jag älskar det här. Ful och skitig oi-metal som långsamt förvandlas till något riktigt vackert (och då menar jag vackert, inte sockersött som blackgaze-banden).
Citera
2012-03-14, 17:10
Medlem
von_Ss avatar
Nidingr - Sorrow Infinite And Darkness

Uppföljaren är så dålig, så dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem