2012-03-11, 02:15
Medlem
loafmasters avatar
Helt omöjligt att sluta lyssna på Mgla. Bästa blackplattan på otroligt många år.

Var dock på gymmet nyss och slängde på VVorldVVithoutEnd i lurarna. Fy fan vad den skivan passar perfekt när man behöver lyfta ett par extra kilon.
Citera
2012-03-11, 11:24
Medlem
kaoriblasts avatar
Sållar mig till mängden och dyrkar nya Mgła. Det bästa jag hört på jävligt länge.

Mgła - With Hearts Toward None
Citera
2012-03-11, 11:53
Medlem
Losifers avatar
"Darkspace Minus One is a rerelease of the band's first EP, entirely rerecorded."

NP: Six Feet Under - Lycanthropy
Citera
2012-03-11, 12:58
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
"Darkspace Minus One is a rerelease of the band's first EP, entirely rerecorded."

NP: Six Feet Under - Lycanthropy

Faaan vill ju att dom ska släppa nytt album Finns fan inga andra band som Darkspace.

NP: Nokturnal Mortum - Voice Of Steel
Citera
2012-03-11, 13:52
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Faaan vill ju att dom ska släppa nytt album Finns fan inga andra band som Darkspace.

NP: Nokturnal Mortum - Voice Of Steel
Det gör det visst, Paysage d'Hiver.

NP: Beherit - Salomon's Gate. Nu när jag ändå är inne på primitiva grejer så tänkte jag att jag kunde ge denna så grymt omtalade platta en chans till. Och hittills låter det helt klart bra.
Citera
2012-03-11, 22:05
Medlem
Pentagrammatons avatar
Lyssnar på ett smakprov från ett kommande album från ett för mig tidigare okänt band, vid namn LvxCælis. Jag tycker det låter riktigt lovande.

http://www.youtube.com/watch?v=HMdVRCSwSzk

Annars sitter jag fortfarande trollbunden och lyssnar på Mgla - With Hearts Toward None.
Citera
2012-03-11, 22:35
Medlem
Äntligen har jag fått mina labbar på With Hearts Toward None och är nu inne på första genomlyssning. Som med övriga släpp är det helt fantastiskt bra och intrycket än så länge är att detta är det hittills starkaste släppet.

Mgla - With Hearts Toward None II
Citera
2012-03-11, 22:59
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Lyssnar på ett smakprov från ett kommande album från ett för mig tidigare okänt band, vid namn LvxCælis. Jag tycker det låter riktigt lovande.

Låter fullkomligt lysande, ska hålla koll på det där.

Lyssnar på ett annat fullkomligt lysande band som jag upptäckte idag, mexikanska Morbosidad. Just nu skivan Profana la Cruz del Nazareno. Otroligt jävla rå och ondskefull mexikansk black; jag visste att Sydamerika har en livlig undergroundscen men jag visste inte att de producerade så här bra grejer.

www.youtube.com/watch?v=NxT0LwC3px0
Citera
2012-03-11, 23:19
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Låter fullkomligt lysande, ska hålla koll på det där.

Lyssnar på ett annat fullkomligt lysande band som jag upptäckte idag, mexikanska Morbosidad. Just nu skivan Profana la Cruz del Nazareno. Otroligt jävla rå och ondskefull mexikansk black; jag visste att Sydamerika har en livlig undergroundscen men jag visste inte att de producerade så här bra grejer.

www.youtube.com/watch?v=NxT0LwC3px0

Instämmer.

Har bara hört splitten Morbosidad gjorde med Witchrist som jag införskaffade häromsistones, men den lät indeed mycket fint. Får ta och fördjupa mig i deras diskografi så småningom.
Citera
2012-03-12, 04:28
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

Riktigt, riktigt bra.

Tror att jag dragit igenom With Hearts Toward None 20 gånger de senaste två dygnen. Dags att lugna sig lite.

Nu, skivan som tidigt 90-tal fick mig att växa upp..

http://www.youtube.com/watch?v=mmOYSH_LjF4
Senast redigerad av loafmaster 2012-03-12 kl. 04:31.
Citera
2012-03-12, 20:06
Medlem
kaoriblasts avatar
Nu är det måndag och jag känner mig ovanligt pepp, trotts att det är tvättdag. Så kör en spin på Domgårds "I Nifelhels Skygd", en helt okey platta även om jag tycker materialet på splitten med Cursed 13 är lite bättre. När "Myrkvidr" kommer senare i år lär den vara riktigt bra dock, av dömma från det material som gjorts tillgängligt på nätet.

NP: Domgård - Mörkridors Drottning
Citera
2012-03-13, 02:22
Medlem
Phalgunas avatar
Efter att ha gjort som alla andra och lyssnat genom WHTN ett antal gånger de senaste dagarna satte jag på Groza nu. Alltid tyckt att den var ganska tråkig jämfört med hans tidigare material. Måste säga att den står sig väldigt slätt i jämförelse med nya skivan också. Visst finns är den helt okej, men inte lika speciell som resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in