2010-02-05, 21:21
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Norge har ju bra många fler bra band än vad Sverige har. Vad har vi att komma med? Tio år gamla Marduk-plattor, ännu äldre Satanic Slaughter, och lite Dissection? Okej, vi har ju Lord Cheeseburger och hans kompanjoner i Dark Funeral, men allt de släppt efter sin första EP har ju bara blivit sämre och sämre.

Norge har:

Kvist
Mayhem
Darkthrone
Immortal
Satyricon
Gorgoroth
Ragnarok
Windir
Carpathian Forest
Urgehal
Fimbulwinter
Taake
1349
Tidfall

etc.

NP: Azrael Rising - I

Sverige har klämt ur sig bland annat Shining, Silencer, Dissection, Marduk, Sportlov, Dimhymn, Funderal Mist, Naglfar, Ondskapt, Setherial, Istapp, Mörk Gryning och Watain för att inte nämna några...

Gorgoroth - A World To Win
Senast redigerad av Infernus 2010-02-05 kl. 21:49.
Citera
2010-02-05, 21:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Sverige har klämt ur sig bland annat Shining, Silencer, Dissection och Watain för att inte nämna några...

Gorgoroth - A World To Win

vadan denna "My knowledge is bigger than you and yours"-fjanteri hela tiden?
Visserligen förstår jag de gånger man vill försöka få andra, trångsynta och icke-pålästa individer att förstå att dom har fel.
Vilket jag personligen fått erfara här haha
Men orka bry sig..

Abandon - The dead end
seriöst bland de bättre plattor jag hört hittills.
Citera
2010-02-05, 21:53
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Kvalificerat skitsnack. Norge kan inte göra BM längre. Sverige, Frankrike och Tyskland gäller.
Och Brasilien.
Citera
2010-02-05, 21:53
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
vadan denna "My knowledge is bigger than you and yours"-fjanteri hela tiden?
Visserligen förstår jag de gånger man vill försöka få andra, trångsynta och icke-pålästa individer att förstå att dom har fel.
Vilket jag personligen fått erfara här haha
Men orka bry sig..

Abandon - The dead end
seriöst bland de bättre plattor jag hört hittills.

Det är ju jätte kul att höra att Sverige inte har några bra BM band...Min lista är lite längre nu btw...Aa, visst Norge har sjukt mycket bra BM band...Men det har Sverige med...

Deicide - Homage For Satan
Citera
2010-02-05, 22:14
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Det är ju jätte kul att höra att Sverige inte har några bra BM band...Min lista är lite längre nu btw...Aa, visst Norge har sjukt mycket bra BM band...Men det har Sverige med...

Deicide - Homage For Satan

Låter som om du tar saker och ting personligt faktiskt.. försök tänka att killen bara är lite dåligt påläst och håller sig till de band som kommer upp om man googlar "black metal".
Dvs, Gorgoroth, Satyricon, Immortal..osv..ja du förstår

Ondskapt - Feeding the Flames

Citera
2010-02-05, 22:23
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Låter som om du tar saker och ting personligt faktiskt.. försök tänka att killen bara är lite dåligt påläst och håller sig till de band som kommer upp om man googlar "black metal".
Dvs, Gorgoroth, Satyricon, Immortal..osv..ja du förstår

Ondskapt - Feeding the Flames

Jag har haft den här diskussionen en för många gånger tyvärr...Ber om ursäkt om jag verkar motstridig...Tröttnat på att höra att Sverige inte har några bra BM band bara...

Marduk - Baptism By Fire
Citera
2010-02-05, 22:49
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Jag har haft den här diskussionen en för många gånger tyvärr...Ber om ursäkt om jag verkar motstridig...Tröttnat på att höra att Sverige inte har några bra BM band bara...

Marduk - Baptism By Fire

Jag förstår absolut
Därav var jag tvungen att visa att jag lyssnade på SVENSKA Ondskapt.
Citera
2010-02-05, 23:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Vafan varje land har väl sina guldkorn. Vilken jävla diskussion...

Demoncy - Faustian dawn
Mörk BM från de förenta staterna.
Citera
2010-02-05, 23:57
Medlem
Rofers avatar
Håller med om att det är en förbannat dryg diskussion som aldrig kommer leda någon vart. (För vi vet ju alla att Sverige har starkaste banden )

Np: Nominon - Diabolical Bloodshed

Hittade förresten mordum87 av en slump på pop.nu; jävligt fin samling där.
Någon mer som har lust att dela med sig av uppladdad samling?
Citera
2010-02-06, 00:00
Medlem
liasors avatar
Mycket bra döds hittar man!

Blasphemophagher - Nuclear Empire of Apocalypse (album)

http://www.youtube.com/watch?v=ssD8pf6_sJ8
Citera
2010-02-06, 10:24
Medlem
Byfånes avatar
Vader - when the sun drowns in black!! riktigt jävla kvalitetsmärkt dödsmetall from hell !!!
Citera
2010-02-06, 14:14
Medlem
Attackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Givetvis, men det går ju å andra sidan inte att diskutera detta övh. Om du nu tycker att Mayhem är det enda bandet som levererar ifrån Norge så är det givetvis din åsikt, men det låter för trångsynt för min del, därav inlägget. Mayhem har inte gjort något vettigt sen Grand Declaration~, men det är ju dock min åsikt. Annars tycker jag att Immortal har gjort en jävla bra platta även om mina förväntningar var lite högt satta, till skillnad från Mayhem då.
Givetvis var det min personliga åsikt, och det var så jag menade. Du får jättegärna tycka att Immortal är bra, men jag håller dock inte med dig. Case closed, det handlar om personliga åsikter.

Np. Deathspell Omega - Third Prayer

Edit: Mordum87: Schyst med Ondskapt! Jävligt bra band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in