2012-03-14, 17:55
Medlem
Frank Friendlys avatar
Sjukt sugen på Wrathprayer skivan, får nöja mig med smakprovet så länge

http://www.youtube.com/watch?v=eFV-lb66taA
Citera
2012-03-14, 20:20
Medlem
Imperishables avatar
Nu är det dags för Cannibal Corpse nya, så Cannibal Corpse - Demented Aggression.
Citera
2012-03-14, 20:30
Medlem
MindWalker86s avatar
Sunn O))) - It Took The Night To Believe
http://www.youtube.com/watch?v=hIR1KfKXH6s

Survival Unit - The hall of truth
http://www.youtube.com/watch?v=CUNie7d_IEU

Avnjut dem med hörlurar & ögonbindel i ett totalt mörker.

Mvh MindWalker86
Senast redigerad av MindWalker86 2012-03-14 kl. 20:38.
Citera
2012-03-14, 23:08
Medlem
pebers avatar
Sitter och dricker rödvin och är helt fast i Blut Aus Nord - Memoria Vestusta II. Vågar inte säga vilka låtar då jag inte är säker på att de är döpta rätt. Är som vanligt extremt intresserad av att utforska The Work Which Transforms God. Första 777-skivan är nog förövrigt bäst hittils.

Är också glad över min Hvis Lyset Tar Oss-tatuering som börjar växa fram över vänsterarmen. Hela underarmen är snart fylld, men hela ska det bli!
Citera
2012-03-14, 23:22
Medlem
skogslukts avatar
Wormlust- Svarthol

Jag gillar verkligen stämningen på den här demon. Den är så sjuk, skruvad och sublim men lyckas ändå på något vis vara vacker. Sedan är det det tveklöst bästa användandet av slide-gitarr i BM kontext jag någonsin hört.

http://www.youtube.com/watch?v=UoijVbnJESg
(inte hela demon. resten finnes för den som vet att leta)

Angående det här med att när man som hårdrockare växer upp, får skägg och en bastant kroppsbyggnad kan jag inte annat än hålla med. Min metamorfos började väl med att jag vid 18 års ålder efter en inkuberingsperiod av förhållandevis "normalt" utseende (efter den obligatoriska nitar och läder-perioden i yngre tonåren) fick helskägg, snöade in på Black Sabbath, Bathory och annan gammal klassisk skit. Ölkonsumtionen kom även den som ett brev på posten likväl som ett massivt användande utav ganja i olika former (viktigt för formen).

Sedan hänger väl misantropin och avskyn inför världen med precis som tidigare även om svartsynen bara blir roligare och roligare med åren.
Citera
2012-03-14, 23:36
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peber
Sitter och dricker rödvin och är helt fast i Blut Aus Nord - Memoria Vestusta II. Vågar inte säga vilka låtar då jag inte är säker på att de är döpta rätt. Är som vanligt extremt intresserad av att utforska The Work Which Transforms God. Första 777-skivan är nog förövrigt bäst hittils.

Är också glad över min Hvis Lyset Tar Oss-tatuering som börjar växa fram över vänsterarmen. Hela underarmen är snart fylld, men hela ska det bli!

Trevligt, har börjat utforskat B.A.N själv lite. Tycker Memoria Vetusta II är helt fantastisk, från det korta vackra introt till den episka 10 minuters låten ...the meditant (dialogue with the stars) och den sista låten The formless sphere (beyond the reason).

The Work Wich Transforms God är väl...lite annorlunda. På ett bra sätt, låter väldigt experimentell med trummorna och dissonanta riff. Favoritlåt är Our blessed frozen cells.
Citera
2012-03-15, 10:20
Medlem
Inne i en Taake period, alla skivor är av högsta klass!
Citera
2012-03-15, 11:01
Medlem
Losifers avatar
Celestial Lineage är en lam skiva i jämförelse med deras föregående släpp, men den har ju sina bra stunder som t.ex Astral Blood.

NP: Wolves In The Throne Room - Prayer of Transformation
Citera
2012-03-15, 11:30
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Trevligt, har börjat utforskat B.A.N själv lite. Tycker Memoria Vetusta II är helt fantastisk, från det korta vackra introt till den episka 10 minuters låten ...the meditant (dialogue with the stars) och den sista låten The formless sphere (beyond the reason).

The Work Wich Transforms God är väl...lite annorlunda. På ett bra sätt, låter väldigt experimentell med trummorna och dissonanta riff. Favoritlåt är Our blessed frozen cells.
BAN är gamla favoriter, mitt last.fm-alias SupremeAbstract är taget från The Work-skivan. Sagda skiva är en tidlös klassiker, fullkomligt oslagbar och kuslig stämning som bara kan matchas av The Axis Of Perdition. Odinist är också den grym, Memoria Vetusta II gillade jag sådär men låt nr. 2 minns jag var helt mästerlig. 777-skivorna var rätt okej, men inte mer än så; inget jag direkt sätter på spontant. Men jag gillade de elektroniska bitarna som stod att finna här och där på dem, jävligt välsvarvade.

Och så EP:n också, nu ska jag försöka komma ihåg namnet utan att fuska... hmm... Emanation Of Archet... fan, det går inte, jag kollar. "Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity" heter den ja, var tänkt att bli en split med The Axis Of Perdition men det slutade med att BAN släppte den ensamstående och TAOP släppte sin OTROLIGA halva "Physical Illucinations In The Sewer Of Xuchilbara (The Red God)" som en EP, en av mina absoluta favoritplattor alla kategorier. Släpptes bara i 666 upplagor men jag kom över ett ex från min audiofil-vän för flera år sedan, det är jag stolt över.

Men - nu till det jag ville ta upp. Plattan "MoRT" skulle jag inte vara sen med att kalla min favorit med BAN, eller åtminstone på delad förstaplats med The Work. Vad som fullkomligt frångår mitt förstånd är hur jävla mycket skit den får på internet, av kritiker osv. Alla avskyr den och kallar den meningslöst experimenterande medan jag hör den fulländade kulmen av deras atonala musikkoncept. Jag minns fortfarande vagt en av de mest magiska musikupplevelserna i mitt liv när jag nattetid lyssnade igenom den längst bak i en nedsläckt buss som for över Västmanlands landsvägar i fullkomligt mörker.

Vad säger ni andra BAN-fans om MoRT? Jag tycker den är fullkomligt jävla fantastisk på alla sätt och vis och inger en hypnotisk känsla som ingen annan platta kan matcha.

NP: Krisiun - Works Of Carnage. Fan vad jag älskar Krisiun; vanligtvis skyr jag denna sorts överproducerade mangelmetal som pesten, men allt dessa grabbar gör är fan stenhårdare än stenhårt. Den här skivan har jag just upptäckt men den har redan blivit min favorit med dem vid sidan av Southern Storm.
Citera
2012-03-15, 12:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
BAN är gamla favoriter, mitt last.fm-alias SupremeAbstract är taget från The Work-skivan. Sagda skiva är en tidlös klassiker, fullkomligt oslagbar och kuslig stämning som bara kan matchas av The Axis Of Perdition. Odinist är också den grym, Memoria Vetusta II gillade jag sådär men låt nr. 2 minns jag var helt mästerlig. 777-skivorna var rätt okej, men inte mer än så; inget jag direkt sätter på spontant. Men jag gillade de elektroniska bitarna som stod att finna här och där på dem, jävligt välsvarvade.

Och så EP:n också, nu ska jag försöka komma ihåg namnet utan att fuska... hmm... Emanation Of Archet... fan, det går inte, jag kollar. "Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity" heter den ja, var tänkt att bli en split med The Axis Of Perdition men det slutade med att BAN släppte den ensamstående och TAOP släppte sin OTROLIGA halva "Physical Illucinations In The Sewer Of Xuchilbara (The Red God)" som en EP, en av mina absoluta favoritplattor alla kategorier. Släpptes bara i 666 upplagor men jag kom över ett ex från min audiofil-vän för flera år sedan, det är jag stolt över.

Men - nu till det jag ville ta upp. Plattan "MoRT" skulle jag inte vara sen med att kalla min favorit med BAN, eller åtminstone på delad förstaplats med The Work. Vad som fullkomligt frångår mitt förstånd är hur jävla mycket skit den får på internet, av kritiker osv. Alla avskyr den och kallar den meningslöst experimenterande medan jag hör den fulländade kulmen av deras atonala musikkoncept. Jag minns fortfarande vagt en av de mest magiska musikupplevelserna i mitt liv när jag nattetid lyssnade igenom den längst bak i en nedsläckt buss som for över Västmanlands landsvägar i fullkomligt mörker.

Vad säger ni andra BAN-fans om MoRT? Jag tycker den är fullkomligt jävla fantastisk på alla sätt och vis och inger en hypnotisk känsla som ingen annan platta kan matcha.

NP: Krisiun - Works Of Carnage. Fan vad jag älskar Krisiun; vanligtvis skyr jag denna sorts överproducerade mangelmetal som pesten, men allt dessa grabbar gör är fan stenhårdare än stenhårt. Den här skivan har jag just upptäckt men den har redan blivit min favorit med dem vid sidan av Southern Storm.

Hm, har inte läst SÅ mycket skit om MoRT faktiskt.
Skulle personligen också säga att den skivan är deras absoluta mästerverk! Även fast Memoria Vetusta I kommer väldigt nära den! Uppföljaren till sistnämnda var dock inte alls i samma klass. Nu ska även sägas att jag inte hört allt med BAN, så oerhört intresserad är jag inte av dom.
Men jag äger: Memoria Vetusta I o II, Odinist, MoRT och The mystical beast of rebellion.
Och av dessa så väger MoRT tyngst.

Tackar Frank Friendly för tipset om "Wrathprayer". Dessa herrar ska jag följa med nöje! Lät jävligt grymt!

Men just nu:
Craft - Hidden under the Skin
Detta band etsar sig fast mer och mer! "Fuck the Universe" är dock den jag har mest svårt för.
Citera
2012-03-15, 16:45
Medlem
kaoriblasts avatar
Back to basics

NP: Malign - Sinful Fleshspear
Citera
2012-03-15, 19:16
Medlem
Lyssnar igenom Furia's debut Martwa Polska Jesień och bitvis gillar jag det så mycket att det gränsar till mästerverk och ibland sitter något inte helt rätt med mig och jag vet inte vad jag ska tycka. Får ge den ett par genomlyssningar och se om den växer.

Furia - Dzień Czarny, Noc Czarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in