2011-12-20, 16:53
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Och det här skriver jag bara för hitta ett band jag blev rekommenderat tidigare i tråden, då Flashback envist vägrar lägga till knappen "Alla inlägg av mig i detta ämne".
Du kan söka på von_S där uppe till höger, välja "Visa inlägg" och "Detta ämne" så får du en lista över alla inlägg du skrivit i tråden.

Här sitter hur som helst jag och lyssnar på Morbid Angels senaste. Inte alls dåligt, tycker jag. Låter ju inte alltid som Morbid Angel, men bra musik är bra musik, och här finns det spår av Samael (senare), White Zombie och Celtic Frost, och det gillar jag. Sen finns det ju några riktiga mangellåtar också. Trevlig blandning, lätt det bästa de släppt sedan "Covenant".
Citera
2011-12-20, 16:53
Medlem
Allharjarins avatar
Ohtar - Fog Imbued With The Smell Of Death

En vansinnigt bra låt.
Citera
2011-12-20, 17:04
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Haha, jag fick på fullaste allvar just käka tabletter för att bekämpa den ångest denna låt ingav i mig efter några genomlyssningar. Inte i någon dålig bemärkelse utan snarare att den är såpass stark att den kryper under skinnet och exponerar saker och ting. Lyssna igenom hela ordentligt och försök påstå att ni inte genomgått någon humörändring alls när den är slut...

http://www.youtube.com/watch?v=u4aacKjFzs4

Kanske den mest sorgesamma låt jag hört sedan Bitter The Surface med Abandon, och en lyssning på den tar mig tillbaka till psykavdelningen i minnet än idag.
Fy fan, Abandon...jävlar vad ledsen jag blev när jag hörde att Johan gått och knarkat ihjäl sig. Det är tre år och tre dagar sedan idag, faktiskt. Jag kan inte påstå att vi var vänner, men jag snackade med honom massor av gånger, det blev ofta låååånga snack om sludge och doom och allehanda mörk musik när det var dåligt med folk i skivbutiken.

En dag prackade han på mig två Abandon-demos ("Dark Days Ahead" och "Unfinished Blasphemy") och tyckte inte att jag behövde betala något för dem, han ville bara att folk skulle höra musiken. Jag åkte hem och lyssnade, föll som en fura och åkte in till stan dagen efter och gav honom tvåhundra spänn, så jävla bra var de. Han var otrolig i Relevant Few också, "Who Are Those of Leadership?" är lika bra idag som 2002. Dessutom är den inspelad live i studion, hur många grindband är det som klarar det?

Relevant Few - Who Are Those of Leadership? (+tre låtar till)
http://www.youtube.com/watch?v=PCOP2mtV_os

Abandon - Generation Blasphemy
http://www.youtube.com/watch?v=eD0Mx8EECH4

Ikväll blir det hård musik och några öl till Johans minne.
Citera
2011-12-20, 17:16
Medlem
EilertPilarms avatar
Enslaved - The Voices

Lyssna på riffet i början

http://www.youtube.com/watch?v=MbuvyNR7prE&feature=related
Citera
2011-12-20, 22:58
Medlem
Dark Funeral - The Secrets of the Black Arts plattan.
Citera
2011-12-20, 23:43
Medlem
Losifers avatar
Vomitory - Hate in a Time of War
Citera
2011-12-21, 02:29
Medlem
Deathspell Omega - Paracletus-plattan - Låt Devouring Famine

Bästa släppet hittills.
Citera
2011-12-21, 04:41
Medlem
IshethZenunims avatar
Jag insåg just att de enda plattor från 2011 som jag kan komma ihåg att jag hört är Morbid Angels, The Devil's Blood och samarbetet mellan Metallica och Lou Reed. Har det kommit någon riktigt bra black metal i år? Vet att Burzum har släppt nytt, men jag gillade inte "Belus" och gillar i princip inget av det han gjort tidigare heller.
Citera
2011-12-21, 08:39
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Jag insåg just att de enda plattor från 2011 som jag kan komma ihåg att jag hört är Morbid Angels, The Devil's Blood och samarbetet mellan Metallica och Lou Reed. Har det kommit någon riktigt bra black metal i år? Vet att Burzum har släppt nytt, men jag gillade inte "Belus" och gillar i princip inget av det han gjort tidigare heller.

Haha, du har bara lyckats lyssna på det absolut värsta som släppts. Speciellt The Devil's Bloods nya var en enorm besvikelse. Känns som att de förlorat allt som var bra med de iom den plattan.

Kan tipsa om Cultes Des Ghoules - Spectres Over Transylvania som släpptes i år.
Citera
2011-12-21, 09:02
Medlem
werterws avatar
Illwind - "True Abstract Evil"

Gnissel från 90-talet som håller än.
Citera
2011-12-21, 09:49
Medlem
Losifers avatar
Stabil ölhävar metal.

NP: Demonaz - All Blackened Sky
Citera
2011-12-21, 09:56
Medlem
Frank Friendlys avatar
Adversarius. bra att vi la våran lilla åsiktsväxling bakom oss och jag är glad(på ett hatfyllt sätt) att du gillar skiten jag rekommenderar, eller i vart fall tar dig tid att kolla upp det.

Tycker 2011 har varit ett grymt år för musik, skrev min årsbästalista igår och kom på att jag glömt både Midnight och Solstafir. Även Akitsa kom med en EP i år.

1. Antediluvian - Through the Cervix of Hawwah
2. Ash borer - Ash borer
2. 40 watt sun - The Inside Room
3. Negative plane - Stained Glass Revelations
5. White medal - Alone As Owt
6. Void meditation cult - Sulfurous Prayers
7. In Solitude - The World. The Flesh. The Devil
8. Oremus - Popioły
9. Vektor - Outer Isolation
10. Obliti Devoravit

Bonuslistan hehe
Antediluvian - Revelations in Excrement