Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vilka gillar du mest om man räknar bort de första fram tom Blodshemn och Isa?
Enslaved - Mardraum
Det kom ju flera plattor mellan Blodhemn och Isa? Förstår inte riktigt hur du menar kategorimässigt men jag kör utefter alla: Isa och Ruun är de som ligger mig närmast hjärtat, den senare har jag lyssnat på under vansinnigt vackra vinterpromenader i solen över snöglittrande åkrar och dylikt, en av de vintrigaste plattor jag vet. Särskilt då titelspåret och Essence.
Isa är nog min favorit trots allt, makalösa kompositioner på den. I synnerhet Lunar Force och titelspåret. Riffet vid 0:57 i Lunar Force är fan oförglömligt, otaliga är gångerna man headbangat till det. Below The Lights är också en underbar skiva, i synnerhet första spåret. Någon skiva efter Ruun har jag aldrig fastnat för.
Utöver dessa tre älskar jag Blodhemn. I Lenker Till Ragnarök är grym, och Urtical Gods är helt klart det absolut ösigaste de gjort. D-taktpartiet är pure gold. Men ja, som synes är det så med Enslaved att jag mest fastnar för 2-3 låtar på en platta, och fastnar hårt. De andra förbiser jag av någon anledning jag inte riktigt vet. Nu var det år sedan jag lyssnade aktivt på Enslaved men jag vidhåller att de är fantastiskt skickliga musiker som dessutom kan väva in känsla bland allt det tekniska.
NP:
Entombed - But Life Goes On