2012-02-06, 22:13
Medlem
Festerdays avatar
http://www.youtube.com/watch?v=f8nezycvcnc

Thy Catafalque - Fekete mezők

Det blandas hej vilt med fålk o prågrässiv mätal, men det är bra.
Citera
2012-02-06, 23:14
Medlem
Pentagrammatons avatar
Nu lyssnas för fullt på Sigrblots bidrag på splitten Weltenfeind. Hoppas de kommer med något nytt material snart. Riktigt jävla intressant band.

Favoritspåret: http://www.youtube.com/watch?v=wEAif83dpmY
Lyssnat på den låten kanske 5 ggr om dagen i 3 veckor utan att tröttna.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-06 kl. 23:23.
Citera
2012-02-07, 02:50
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vilket sammanträffande att du nämnde dem. Nattramn sitter ju inte inspärrad längre och jag har flera gemensamma kontakter med honom, han reser runt ganska aktivt för tillfället vad jag förstått. Har stött på honom ett par gånger och såg honom senast bara här om veckan nere vid Årstaviken i Stockholm. Knäppte faktiskt en bild med mobilen vid det tillfället, här kan ni se:

http://i39.tinypic.com/zjgplc.jpg

Silencer rullar varmt på ipoden vill jag lova.

np: Craft - the ground surrenders
Citera
2012-02-07, 10:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Actum Inferni - The Embodiment of Death

En av förra årets bästa plattor! Great shit! Medlemmar från Leichengott som är ett av mina favoritband...

http://www.youtube.com/watch?v=3dKmbfg-hZ4
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-07 kl. 10:39.
Citera
2012-02-07, 11:52
Medlem
Innightmarelands avatar
Helt ny inom genren Black Metal, helvete vad Enslaved är bra.

Enslaved - Havenless
Citera
2012-02-07, 12:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innightmareland
Helt ny inom genren Black Metal, helvete vad Enslaved är bra.

Enslaved - Havenless
Då kommer följdaktligen det i tråden oundvikliga: det är dessvärre inte black metal. Tidigare i karriären hade de mycket black-element men på senare tid, inkl. skivan du nämner, är det progressiv vikingmetal eller vad fasen man ska kalla det. Med det sagt är det ett helt jävla fantastiskt band som jag älskat i många år, och den där skivan är mästerlig.
Citera
2012-02-07, 13:08
Medlem
Lottos avatar
Nu blir det nya Förgjord - Sielunvihollinen, förhoppningsvis så levererar finnarna!
Citera
2012-02-07, 13:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Då kommer följdaktligen det i tråden oundvikliga: det är dessvärre inte black metal. Tidigare i karriären hade de mycket black-element men på senare tid, inkl. skivan du nämner, är det progressiv vikingmetal eller vad fasen man ska kalla det. Med det sagt är det ett helt jävla fantastiskt band som jag älskat i många år, och den där skivan är mästerlig.
Vilka gillar du mest om man räknar bort de första fram tom Blodshemn och Isa?

Enslaved - Mardraum
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-07 kl. 13:50.
Citera
2012-02-07, 14:07
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vilka gillar du mest om man räknar bort de första fram tom Blodshemn och Isa?

Enslaved - Mardraum
Det kom ju flera plattor mellan Blodhemn och Isa? Förstår inte riktigt hur du menar kategorimässigt men jag kör utefter alla: Isa och Ruun är de som ligger mig närmast hjärtat, den senare har jag lyssnat på under vansinnigt vackra vinterpromenader i solen över snöglittrande åkrar och dylikt, en av de vintrigaste plattor jag vet. Särskilt då titelspåret och Essence.

Isa är nog min favorit trots allt, makalösa kompositioner på den. I synnerhet Lunar Force och titelspåret. Riffet vid 0:57 i Lunar Force är fan oförglömligt, otaliga är gångerna man headbangat till det. Below The Lights är också en underbar skiva, i synnerhet första spåret. Någon skiva efter Ruun har jag aldrig fastnat för.

Utöver dessa tre älskar jag Blodhemn. I Lenker Till Ragnarök är grym, och Urtical Gods är helt klart det absolut ösigaste de gjort. D-taktpartiet är pure gold. Men ja, som synes är det så med Enslaved att jag mest fastnar för 2-3 låtar på en platta, och fastnar hårt. De andra förbiser jag av någon anledning jag inte riktigt vet. Nu var det år sedan jag lyssnade aktivt på Enslaved men jag vidhåller att de är fantastiskt skickliga musiker som dessutom kan väva in känsla bland allt det tekniska.

NP: Entombed - But Life Goes On
Citera
2012-02-07, 14:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det kom ju flera plattor mellan Blodhemn och Isa? Förstår inte riktigt hur du menar kategorimässigt men jag kör utefter alla: Isa och Ruun är de som ligger mig närmast hjärtat, den senare har jag lyssnat på under vansinnigt vackra vinterpromenader i solen över snöglittrande åkrar och dylikt, en av de vintrigaste plattor jag vet. Särskilt då titelspåret och Essence.

Isa är nog min favorit trots allt, makalösa kompositioner på den. I synnerhet Lunar Force och titelspåret. Riffet vid 0:57 i Lunar Force är fan oförglömligt, otaliga är gångerna man headbangat till det. Below The Lights är också en underbar skiva, i synnerhet första spåret. Någon skiva efter Ruun har jag aldrig fastnat för.

Utöver dessa tre älskar jag Blodhemn. I Lenker Till Ragnarök är grym, och Urtical Gods är helt klart det absolut ösigaste de gjort. D-taktpartiet är pure gold. Men ja, som synes är det så med Enslaved att jag mest fastnar för 2-3 låtar på en platta, och fastnar hårt. De andra förbiser jag av någon anledning jag inte riktigt vet. Nu var det år sedan jag lyssnade aktivt på Enslaved men jag vidhåller att de är fantastiskt skickliga musiker som dessutom kan väva in känsla bland allt det tekniska.

NP: Entombed - But Life Goes On
Ursäkta, jag uttryckte mig lite illa. Jag menade de första fram tom Blodshemn plus Isa. Dessa plattor är de som jag lyssnat mest på (och verkligen gillar), och har inte hört de andra speciellt mycket. Hade dock tänkt lyssna in mig lite mer på deras övriga skivor och undrade därför vilka man skulle kunna börja med. Hade för mig att du gillade Ruun och Below the Lights, men jag var inte helt hundra... Håller med dig om Isa och Blodshemn! Min kompis gillade inte Blodshemn kommer jag ihåg, men efter jag lyssnat in mig på den så blev den verkligen skitbra! Isa och också helt fantastisk riffmässigt!

Har kört Mardraum några gånger nu och fortsätter väl med Below the Lights och Ruun då! Tackar för svaret!
Citera
2012-02-07, 14:26
Medlem
Innightmarelands avatar
Hamnade på Satyricon efter kollat Related artists på spotify.

Satyricon - My Skin is Cold
Citera
2012-02-07, 14:52
Medlem
PickyPicnics avatar
This Is Past - Still She Haunts Me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem