2012-04-22, 02:42
Medlem
Cannibal Corpse- Demented Aggression
Citera
2012-04-22, 11:40
Medlem
Marduk - Serpent Sermon

Magiskt jävla bra skiva.
Citera
2012-04-22, 11:59
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaldupex
Marduk - Serpent Sermon

Magiskt jävla bra skiva.
Ja, fy satans jävla FITTA vad bra den är. Jag undrar fan i mig om det inte är det bästa de släppt över huvud taget. Lär nog hamna tätt inpå With Hearts Toward None när det drar ihop sig för årsbästalistan.

Inte fan gick det hela särskilt effektivt till igår, men råmaterialet blev inspelat till slut i alla fall. Men inte fan vore det black metal om man kom till replokalen och satte sig ned med en kopp kaffe och diskuterade inputnivåer och delayfrekvenser i 8 timmar. De övriga två medlemmarna ska lägga de sista spåren och mixa/mastra det hela så bör det vara klart för släpp inom en hyfsat snar framtid. En tredje låt kommer upp på gayspace innan dess är det tänkt, jag hojtar till när det inträffar.
Citera
2012-04-22, 16:25
Medlem
Mordum87s avatar
Åhfan så nya Marduk har läckt? Nu måste jag ju kolla upp den! Blir ju heller inte mindre intresserad av Adversarius och Kapitaldupex är så pass positiva till den! Hade väntat mig något mediokert i stil med halvdana "Wormwood"! Återkommer när jag återvänt ifrån Marduk-graven.

De senaste dagarna har det uteslutande blivit Forgotten Woods. Och jag kan säga som så, att i dagsläget har mitt tycke ändrats lite grann. "The Curse of Mankind" har klättrat förbi debutens plats, och debuten får nöja sig med en andra placering. Sjel av natten som tredje.
Orsaken är att jag tycker TCOM är mer.. genuin. Den skiljer sig egentligen inte nämnvärt ifrån debuten mer än att riffen känns mer slagkraftiga. Och låtar som de två helt utmärkta "The Velvet Room" och "The starlit water,/ I, the mountain" får mig att vilja runka 10 ggr under en halvtimme.
Debuten och TCOM ligger ändå så farligt nära varandra att jag tillåter dessa en delad plats.
"The Race of Cain" däremot har jag bara lyssnat på en gång, men där kände jag direkt att magin ifrån tidigare var helt förlorad, så frågan är om jag nånsin kommer lyssna på den igen.

Forgotten Woods - Eclipse
Citera
2012-04-22, 16:59
Medlem
KillForSatans avatar
Nu har jag bara hört M.A.M.M.O.N och Souls for Belial, men det är då inget som blivit bättre sen wormwood i mitt tycke. Med Mortuus i spetsen så har det bara blivit sämre och sämre. Plague angel var bra som fan, Rom 5:12 var lite tråkig men hade ändå många bra partier, på Wormwood är det endast ett fåtal låtar som är okej. Och nu, jag vetifan, jävla smörja.

Marduk- Heligt blod, helig Gral
Citera
2012-04-22, 17:02
Medlem
Adversariuss avatar
Jag vet inte om den läckt, jag har bara lyssnat i promosyfte. Så ni får döma själva sedan när den nu läcker/släpps, säger bara att jag gillade den utav bara helvete.
Citera
2012-04-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag vet inte om den läckt, jag har bara lyssnat i promosyfte. Så ni får döma själva sedan när den nu läcker/släpps, säger bara att jag gillade den utav bara helvete.

Jepp, samma här, har en promo. Tror inte skivan läckt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Åhfan så nya Marduk har läckt? Nu måste jag ju kolla upp den! Blir ju heller inte mindre intresserad av Adversarius och Kapitaldupex är så pass positiva till den! Hade väntat mig något mediokert i stil med halvdana "Wormwood"! Återkommer när jag återvänt ifrån Marduk-graven.

Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
Nu har jag bara hört M.A.M.M.O.N och Souls for Belial, men det är då inget som blivit bättre sen wormwood i mitt tycke. Med Mortuus i spetsen så har det bara blivit sämre och sämre. Plague angel var bra som fan, Rom 5:12 var lite tråkig men hade ändå många bra partier, på Wormwood är det endast ett fåtal låtar som är okej. Och nu, jag vetifan, jävla smörja.

Får väl säga att det har rätt mycket att göra med vilka, tidigare skivor med Marduk ni gillade bäst. Wormwood är medioker, men jag håller Rom 5:12 och föregångaren Plague Angel som det bästa de spelat in sedan Opus Nocturne. Slutsatsen i mitt fall blir att det gick ordentligt utför med hela materialet ungefär när Legion tog över på sång, men är man inte av den åsikten så kommer kanske inte heller Serpent Sermon att sitta riktigt bra.
Senast redigerad av kapitaldupex 2012-04-22 kl. 19:14.
Citera
2012-04-22, 19:15
Medlem
Vetuss avatar
Lyssnar på Dödfödd, som är relativt nya för mig. Faktum är att jag hört Urkaos av Reverorum ib Malacht innan jag hört Dödfödd, vilket är lite konstigt. Hursomhelst, Dödfödd slår (än så länge) högre på min lista. Räknas Dödfödd som DSBM, förresten?

NP: Dödfödd - Allt vad liv inte ser
Citera
2012-04-22, 19:28
Medlem
Kongo_89s avatar
kan bara lyssna på syl när det gäller dessa kategorier
Citera
2012-04-22, 21:05
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaldupex
Får väl säga att det har rätt mycket att göra med vilka, tidigare skivor med Marduk ni gillade bäst. Wormwood är medioker, men jag håller Rom 5:12 och föregångaren Plague Angel som det bästa de spelat in sedan Opus Nocturne. Slutsatsen i mitt fall blir att det gick ordentligt utför med hela materialet ungefär när Legion tog över på sång, men är man inte av den åsikten så kommer kanske inte heller Serpent Sermon att sitta riktigt bra.

Håller med till 100%. Förstår ärligt talat inte hur någon kan ha föredragit Legion framför Arioch. Han sjöng dåligt på skivorna, men framför allt live var han helt katastrofal. Finns någon liveplatta som spelades in snart innan han försvann från bandet som måste ha bland de sämsta sångprestationerna jag hört inom BM. Materialet blev ju också mycket bättre så fort Arioch kom in i bandet, anser att Rom och Plauge Angel till och med är bättre än deras första skivor. Wormwood var visserligen inte lika bra, men har höga förhoppningar på kommande plattan nu. Inte hört den ännu.

Kör vidare på brasiliansk guerilla-metal här. Goatpenis - Homo Hommini Lupus Precis såhär det ska se ut om man gör musikvideos till extremmetal. Så ofantligt mycket råare och mer genuint än all nordisk radhus-BM som florerar.
Citera
2012-04-22, 23:26
Medlem
InnesIs avatar
Om Marduk tuffar på likt de gjorde på Rom 5:12 och Wormwood är jag nöjd. Två riktigt bra skivor helt i min smak. Jag tycker, somd e flesta kan tyckas, att de fick en bra nystart i.o.m. Mortuus intåg i bandet. Tycker själv att Plague Angel lider för mycket av Legion eran och visst var det så att all musik för den skivan redan var skriven innan Mortuus gick med i bandet?
Citera
2012-04-22, 23:27
Medlem
Mordum87s avatar
LIK - Vredens Trolldom
Fyfan vilken fantastisk låt detta var då! Riktigt, RIKTIGT kymig och krypande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in