2012-02-23, 23:40
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Om jag inte minns fel så i en intervju med de står det att de hade kontakter inom anstalten som hjälpte de övertyga ledningen om att få låna de till "musikterapi" eller något liknande. Sen låste de in de i ett kolsvart rum och spelade in skriken. Vid ett annat tillfälle togs de till ett övergivet hus där de installerat ljudinspelare runt om i byggnaden där de lät patienterna gå loss och slå sönder allt och släppa ut ångestskrik och aggressioner etc. Sen Gulaggh projektet är ungefär samma sak fast med störda barn ist för vuxna.

Men precis som i Silencers fall ska man nog inte tro på allt de säger och alla rykten som florerar. Men jag väljer att tro på myten
Det låter ju inte helt omöjligt. Det har ju hänt konstigare saker!
Fick en extrem lust att tillbringa en natt en liten bit längre bort i skogen nära ett gammalt ödehus, med Gulaggh i lurarna. Insåg dock i samma ögonblick vilken dålig idé det var!

NP:Malign - Fireborn
Citera
2012-02-24, 00:17
Medlem
Snietzschels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Är inne i en liten depression... Kan man väl säga. Så jag har lyssnat på Diagnose: Lebensgefahr på repeat hela kvällen och natten igår och halva dagen idag. Perfekt att sitta och mysa i sig av ens sunkiga mentalitet och intellekt till det soundtracket... Nu vill jag veta vad jag kan lyssna på för att antingen känna mig mer deppig, eller att vända det hela till hat istället. Tipsa på nu gubbar!

Silencer - Death - Pierce Me
Perfekta skiten när man är låg! Möjligen att det blir lite Abruptum efter detta, men jag är lite osäker på det iom vad som hände igår. Min Humvee Recon ligger inom farligt nära räckhåll...
Några band jag själv föredrar:

Svart (Förlorad)
Lyrinx (Nihilistic Purity)
Urfaust
Svartr Strijd
Idisenfluch
Nocturnal Depression

och tre låtar jag gärna lyssnar på när jag är på positivt/aggressivt humör
Citera
2012-02-24, 01:33
Medlem
Mordum87s avatar
Okey..
Nu är jag så inlyssnad på "Purging Tongues" som det bara går att bli.
Vinylen har snurrat ifrån kl.18 till skrivande stund!
Jag står fortf fast vid att "Seven Chalices" är vassare än denna. Men samtidigt så har den här något speciellt. Den är makaber.
Makaber i den mån att som när man börjar stamma när man ska försöka förklara nåt jävligt märkligt eller skärrande man varit med om. Det går inte att sätta ord på det!
Och med det sagt, så anser jag att Teitanblood är något utöver det vanliga, oavsett vad folket här inne nu kan tänkas tycka om produktion och utförande. Jag skulle nog säga att det helt enkelt är uppmärksamhet som krävs vid lyssning av Teitanblood. Det är krävande på ett liknande vis som när man hör "VVorldVVithoutEnd" de tre första gångerna. Det är så jävla, idiotiskt kaotisk och som promenad-musik i vårsolen passar det (enligt mig) överhuvudtaget inte alls.
Jag skulle nog mer rekommendera tända ljus, ett glas rött (eller vad man nu kan tänkas gilla) och bara total avkoppling till Teitanblood's musik.
(Vill egentligen inte jämföra Purging Tongues och Seven Chalices, men om man nu måste så skulle jag säga att SC är relativt lätt-tillgänglig)
Jag ser oerhört mycket fram emot ett större släpp av dessa herrar!
Tillsammans med Kthrss så är dom fan ondskan personifierade! (i musikform).

np: Teitanblood - Purging Tongues
(16e eller 17e gången)
Citera
2012-02-24, 11:28
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
*Åsikter om Purging Tongues*
Hur fan orkar du lyssna på en och samma skiva i 7,5 tim?? Är du från vettet, karl? För mig är det än idag en ganska sällsynt företeelse att jag orkar lyssna igenom en hel fullängdare back to back. Hade jag dragit på den igen direkt efteråt hade jag fått spader, efter några timmar hade jag stått med snaran runt halsen och försiktigt petat på pallen jag stod på med ena foten medan jag förbannade skivans namn till de slemmigaste, mörkaste, mest fiskdoftande avkrokarna i helvetesriket om och om igen inom mig. Även om det var min favoritskiva. Och en kvartslång EP dessutom... Men jag är väl mer präglad av ADHD-drag, kanske.

Skulle personligen aldrig någonsin höja upp Teitanblood till KTHRSS-nivå eller dylikt, för mig kommer de aldrig spela i samma dimension. KTHRSS kommer alltid för mig spela rollen som både spirituella vägledare, svartmetallens tre Messias och fulländare samt de främsta kompositörerna i musikhistorien. Det handlar inte bara om ett musikaliskt favoritband för mig utan om en högst spirituell urkraft som kan och har dragit upp mig ur demiurgens själafattiga och deprimerande hålor väldigt många gånger genom åren. Det bandet är en del av min identitet och mitt liv samt min själ hade aldrig varit det de idag är om det inte vore för dem.

Under dem i hierarkin finns det en handfull BM-band som jag anser vara de bästa på att förmedla den råaste och mest okonstlade ondskan man kan frammana musikaliskt. De är väldigt få och ibland tas det ifrån och läggs till på listan med tiden men Mgla, Armagedda och Antaeus kan jag slänga ur mig på rak arm. Darkthrone, Craft och Malign får sig var sin försiktig nominering också men det är inte riktigt samma känsla där, om än mycket snarlik. Förstnämnda tre band ger mig en känsla som påminner mer om den KTHRSS ger; en allomfattande, förstenande vördnad och en sinnessjuk, galen och illvillig extas som på det hela taget är högst spirituell och högst kopplad till Lucifer. Med sistnämnda tre uppkommer givetvis en snarlik känsla men där handlar det nästan mer om att bli helt bortblåst av hur perfekt musiken är komponerad. Jag sitter och försöker komma på bättre ord för att beskriva men det närmaste jag kommer är väl att de första tre banden vänder djävulens öga mot mig och rakt genom mig när jag lyssnar, ungefär som Sauron när Frodo tar på sig ringen(duglig metafor?). De sistnämnda tre är mindre av en intensiv, stark spirituell kontakt med honom och mer av död, förstörelse, misantropi, våld, antikosmos och black fucking metal i största allmänhet. Vet inte hur svamligt detta låter men det är som bekant svårt att sätta ord på.

EDIT: Lyssnar nu på Leviathan. Det är skönt att veta att det i slutändan finns ett par amerikaner som faktiskt vet hur BM ska göras och gör det riktigt jävla bra. Den här låten är fullkomligt lysande, alla instrument och inte minst sången är mitt i prick. Och karln gör allt själv. Respekt för det. Om ni inte hört/inte fastnat för Leviathan så lyssna på denna, det är det bästa stället att börja.

NP: Leviathan - Made As The Stale Wine Of Wrath
http://www.youtube.com/watch?v=pgLodQQ2Wss
Senast redigerad av Adversarius 2012-02-24 kl. 11:58.
Citera
2012-02-24, 12:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hur fan orkar du lyssna på en och samma skiva i 7,5 tim?? Är du från vettet, karl? För mig är det än idag en ganska sällsynt företeelse att jag orkar lyssna igenom en hel fullängdare back to back. Hade jag dragit på den igen direkt efteråt hade jag fått spader, efter några timmar hade jag stått med snaran runt halsen och försiktigt petat på pallen jag stod på med ena foten medan jag förbannade skivans namn till de slemmigaste, mörkaste, mest fiskdoftande avkrokarna i helvetesriket om och om igen inom mig. Även om det var min favoritskiva. Och en kvartslång EP dessutom... Men jag är väl mer präglad av ADHD-drag, kanske.

NP: Leviathan - Made As The Stale Wine Of Wrath
http://www.youtube.com/watch?v=pgLodQQ2Wss

Hahahaha! det här gjorde ju hela morgonen! Ja jag var lite ifrån vettet igår, skall även tilläggas att jag hade hävt i mig ganska många glas whiskey så jag var mer än rund under fötterna!
Men iaf, din text var klart läsvärd även fast jag ställer mig lite undrande till Craft, som jag faktiskt aldrig gillat. Satt och lyssnade på nya "Void" häromkvällen, men den gav mig inte mycket ärligt talat. Ganska tråkig musik, men å andra sidan antar jag att jag inte insett storheten riktigt ännu. Så jag ska fan i mig ge dom ett försök till eller två.

np: Malign - Sinful Fleshspear
Citera
2012-02-24, 13:05
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Hahahaha! det här gjorde ju hela morgonen! Ja jag var lite ifrån vettet igår, skall även tilläggas att jag hade hävt i mig ganska många glas whiskey så jag var mer än rund under fötterna!
Men iaf, din text var klart läsvärd även fast jag ställer mig lite undrande till Craft, som jag faktiskt aldrig gillat. Satt och lyssnade på nya "Void" häromkvällen, men den gav mig inte mycket ärligt talat. Ganska tråkig musik, men å andra sidan antar jag att jag inte insett storheten riktigt ännu. Så jag ska fan i mig ge dom ett försök till eller två.

np: Malign - Sinful Fleshspear
Jag förstår det. Craft är svåra att ta till sig och har en väldigt speciell stämning, men när man väl lärt sig gilla det så är det unikt. Väldigt teknisk, innovativ och varierad musik som ändå alltid håller sig nära genrens innersta kärna. Produktionen är också ovanlig men är en del av deras genialitet. Här ska du få en rekommendation som jag tror kan funka; berusa dig på något om du har, sedan tar du antingen en mp3 och går ut i mörkret alt. släcker ned helt om du spelar inomhus. Sedan sätter du på Ablaze, första låten på Terror Propaganda, RIKTIGT högt. Lyssna noga på riffen, hur simpla och geniala de är, och extra noga på Nox och hans fullkomligt otroliga jävla vrål. Han drar till ett vid 1:23 som är bland det bästa jag hört i genren. Detta är grabbar som hängt med sedan allra första början och blivit i princip fulländade som musiker och i sin tolkning av svartmetallen. Void är absolut inte en bra skiva att börja med; Terror Propaganda och Fuck The Universe gäller. Lyssna som sagt igenom Ablaze HÖGT och sedan låten därefter, The Silence Thereafter och insup den kusliga stämningen. Avsluta med att smälla på titelspåret från Fuck The Universe på samma volym och dröm om världsomspännande atomkrig. Då har du fått dig en ordentlig och väl uppmätt Craft-dos. Prova detta och återkom.
Citera
2012-02-24, 13:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag förstår det. Craft är svåra att ta till sig och har en väldigt speciell stämning, men när man väl lärt sig gilla det så är det unikt. Väldigt teknisk, innovativ och varierad musik som ändå alltid håller sig nära genrens innersta kärna. Produktionen är också ovanlig men är en del av deras genialitet. Här ska du få en rekommendation som jag tror kan funka; berusa dig på något om du har, sedan tar du antingen en mp3 och går ut i mörkret alt. släcker ned helt om du spelar inomhus. Sedan sätter du på Ablaze, första låten på Terror Propaganda, RIKTIGT högt. Lyssna noga på riffen, hur simpla och geniala de är, och extra noga på Nox och hans fullkomligt otroliga jävla vrål. Han drar till ett vid 1:23 som är bland det bästa jag hört i genren. Detta är grabbar som hängt med sedan allra första början och blivit i princip fulländade som musiker och i sin tolkning av svartmetallen. Void är absolut inte en bra skiva att börja med; Terror Propaganda och Fuck The Universe gäller. Lyssna som sagt igenom Ablaze HÖGT och sedan låten därefter, The Silence Thereafter och insup den kusliga stämningen. Avsluta med att smälla på titelspåret från Fuck The Universe på samma volym och dröm om världsomspännande atomkrig. Då har du fått dig en ordentlig och väl uppmätt Craft-dos. Prova detta och återkom.

Låter absolut som ett intressant experiment att sysselsätta sig med ikväll! Jag återkommer runt 22-23 tiden med detta.
Terror Propaganda har jag faktiskt på cd, inplastad sen 2 år tillbaka.

np: Grís - Il Était une Forêt
Citera
2012-02-24, 13:45
Medlem
Deathspell Omega - Drink the Devil's Blood (Si Monumentum-verisonen)
Citera
2012-02-24, 15:20
Medlem
Losifers avatar
Utöver Mauled to Death så är inte som nya Autopsy-låtarna på den nya samlingen så givande.

NP: Mauled to Death
Citera
2012-02-24, 16:43
Medlem
Losifers avatar
Torture Division - Otukt
Citera
2012-02-24, 16:49
Medlem
Zartazas avatar
Immortal - Norden On Fire
Citera
2012-02-24, 21:27
Medlem
Pentagrammatons avatar
Är nyvaken och funderar halvhjärtat på att ställa om sömnschemat medans jag lyssnar på S.V.E.S.T. - Coagula - L'ether du diable
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in