Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Craft och Avsky är två band som man bara måste lära sig lyssna på!
Berusning och Craft är fint. Sitter själv och trycker i mig öl och börjar väl bege mig in i dimman.
Brukar vara en lugn person när jag dricker, men så fort jag lyssnar på band som Craft så lever jag mig in i det lite väl mycket.
Men fortsätt lyssna på Craft tills det låter bra, tog ett tag för mig vill jag minnas och nu är jag helt beroende.
Som Adversarius sa så är det Terror Propaganda och Fuck The Universe som gäller.
Hahaha det här inlägget fick mig att skratta gott må jag säga!
Alltså.. jag har följt Adversarius tips till punkt och pricka, men gjorde ändå en liten fuling och hoppade in på "Void" efter 3 genomlyssningar av "Terror Propaganda".
Som jag sa innan.. Craft´s musik får mig att liksom stanna till och känna in mörkret som infinner sig i det rum som jag släckt ner, och jag blir i stort sett mörkrädd.
"The Silence thereafter" måste jag säga är en kanonlåt, jag fattar inte vafan de hade i huvudet när de gjorde den låten. Så otroligt krypande och... ja usch. Som att bevittna våldtäkt på film, alltså nåt väldigt O-angenämnt.
Sen lyssnade jag på "Void"... och där får jag ungefär samma känsla i varenda låt. Jag är bara på 2 spinnet än så länge. Men det får mig att vilja tända lampan och slänga på Micke och Molle VHS:en.
Visst ,det skiljer sig GRAVT ifrån vad jag annars ansett som riktigt ful och ondskefull bm t.ex Kthrss, DsO, Antaeus.. och ja, det räcker med dom.
Men det finns någonting där...
Precis som du säger.. "Fortsätt lyssna på Craft tills det låter bra....", ja det ska jag göra.
Det LÅTER bra, men det är fortf någonting som får mig att VILJA såga Craft. Varför vet jag inte.
Antar väl att jag är dum i huvudet och wannabe-trve.
Ja, oavsett så är den här tråden oerhört bra! Den har fått mig att köpa otal med skivor haha!