2012-02-24, 21:36
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jag la ner föregående projekt ganska omgående. Orkar inte med sådan skit nu. Slog istället på Terror - S/T (Demo '94). Kortlivat döds-projekt med Erlandsson, Björler-tvillingarna (At The Gates, Haunted) och den numera jordalagda Jon Nödtveidt (Dissection). Riktigt jävla bra skit. Synd att de inte gjorde mer av den här varan istället för att mörda bögar osv. Nog för att det är ganska häftigt att döda bögar också.
Citera
2012-02-24, 22:37
Medlem
Inkapabels avatar
Kör lite avsky just nu. Avsky är inget annat än 100% koncentrerat hat i ljudform. Deras riff är rent av geniala och sången är som någon sade på youtube: "The vocals are like knives cutting flesh".

http://www.youtube.com/watch?v=jcAFqiTh33Y Kommer ihåg första gången jag hörde Dead End, höll på att ramla av stolen, så jävla bra är det.

Såg att det snackades lite Craft också. För mig har alltid Avsky och Craft varit lite i samma liga även om dom inte kanske direkt låter lika musikaliskt, men banden står ändå ungefär för samma teman.
Senast redigerad av Inkapabel 2012-02-24 kl. 22:58.
Citera
2012-02-24, 22:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Kör lite avsky just nu. Avsky är inget annat än 100% koncentrerat hat i ljudform. Deras riff är rent av geniala och sången är som någon sade på youtube: "The vocals are like knives cutting flesh".

http://www.youtube.com/watch?v=jcAFqiTh33Y Kommer ihåg första gången jag hörde Dead End, höll på att ramla av stolen, så jävla bra är det.

Såg att det snackades lite Craft också. För mig har alltid Avsky och Craft varit lite i samma liga även om dom inte kanske direkt låter lika musikaliskt, men banden står ändå ungefär för samma teman.

Åhfan då? Jag har suttit och lurat lite på Avsky idag, läst om dom och sådär. Har länge vetat om dom, men aldrig lyssnat på dom.
Sitter här och följer Adversarius rekommendation om lätt berusning samt "Terror Propagande" högt på stereon.
Känner mig gravt obekväm till den här musiken, men jag gillar den och det viset musiken får mig att tänka på. Spöklikt på nåt vis. Fast.. eller ja, skitsamma. Craft ska bli givande att fördjupa sig i helt enkelt.

np: Craft - The Silence thereafter
Citera
2012-02-24, 23:08
Medlem
Astrofaess avatar
Craft - Come Resonance of Doom

Tycker Void är en kanonplatta och föregångaren Fuck the universe är inte alls dum heller. De första skivorna har jag ingen koll på.
Citera
2012-02-24, 23:17
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Åhfan då? Jag har suttit och lurat lite på Avsky idag, läst om dom och sådär. Har länge vetat om dom, men aldrig lyssnat på dom.
Sitter här och följer Adversarius rekommendation om lätt berusning samt "Terror Propagande" högt på stereon.
Känner mig gravt obekväm till den här musiken, men jag gillar den och det viset musiken får mig att tänka på. Spöklikt på nåt vis. Fast.. eller ja, skitsamma. Craft ska bli givande att fördjupa sig i helt enkelt.

np: Craft - The Silence thereafter

Craft och Avsky är två band som man bara måste lära sig lyssna på!

Berusning och Craft är fint. Sitter själv och trycker i mig öl och börjar väl bege mig in i dimman.
Brukar vara en lugn person när jag dricker, men så fort jag lyssnar på band som Craft så lever jag mig in i det lite väl mycket.

För 3 veckor sedan höll jag på att hamna i bråk på sista bussen hem bara för att jag var full och satt och lyssnade på just Craft (eller armagedda kanske det var, skitsamma). Var några snubbar som låtsasbråkade med varandra och råkade putta till mig så jag skulle givetvis upp och försöka starta bråk

Hade tur att killarna satt sig ned och tog det lugnt, dom hade garanterat spöat skiten ur mig. Men min hatiska sinnesstämning i samband med alkoholen gjorde mig odödlig kändes det som, riktigt skön känsla ändå.

Sedan har vi den gången man var utomhus arg och full samt hade Anaal Nathrakh i lurarna. Spenderade resten av kvällen springandes och välte soptunnor samt cyklar

Nej, ska jag ut full så lämnar jag min musik hemma tror jag, jag gör bara en massa skämmiga grejer.

Men fortsätt lyssna på Craft tills det låter bra, tog ett tag för mig vill jag minnas och nu är jag helt beroende.
Som Adversarius sa så är det Terror Propaganda och Fuck The Universe som gäller.
Senast redigerad av Inkapabel 2012-02-24 kl. 23:36.
Citera
2012-02-24, 23:18
Medlem
Blaze.s avatar
Bloodbath - Bleeding Death

Bästa Deathmetal bandet efter Opeth!
Citera
2012-02-25, 00:10
Medlem
Tristramns avatar
Craft - World of Plague
Citera
2012-02-25, 00:28
Medlem
Losifers avatar
Puh, då har man nött igenom det mesta med Paysage d'Hiver och det är delvis briljant och delvis uselt.
Musiken är som en primitiv lo-fi variant av Darkspace och det låter som att det är de tidiga släppen som alla bra idéer hamnade på, så den självbetitlade demon och Schattengang hör till favoriterna och det är riktigt bra skit.
Och förutom låten Eishalle så fann jag hans ambienta grejer tråkiga.

NP: Paysage d'Hiver - Isa
Citera
2012-02-25, 01:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Craft och Avsky är två band som man bara måste lära sig lyssna på!

Berusning och Craft är fint. Sitter själv och trycker i mig öl och börjar väl bege mig in i dimman.
Brukar vara en lugn person när jag dricker, men så fort jag lyssnar på band som Craft så lever jag mig in i det lite väl mycket.

Men fortsätt lyssna på Craft tills det låter bra, tog ett tag för mig vill jag minnas och nu är jag helt beroende.
Som Adversarius sa så är det Terror Propaganda och Fuck The Universe som gäller.

Hahaha det här inlägget fick mig att skratta gott må jag säga!
Alltså.. jag har följt Adversarius tips till punkt och pricka, men gjorde ändå en liten fuling och hoppade in på "Void" efter 3 genomlyssningar av "Terror Propaganda".
Som jag sa innan.. Craft´s musik får mig att liksom stanna till och känna in mörkret som infinner sig i det rum som jag släckt ner, och jag blir i stort sett mörkrädd.
"The Silence thereafter" måste jag säga är en kanonlåt, jag fattar inte vafan de hade i huvudet när de gjorde den låten. Så otroligt krypande och... ja usch. Som att bevittna våldtäkt på film, alltså nåt väldigt O-angenämnt.
Sen lyssnade jag på "Void"... och där får jag ungefär samma känsla i varenda låt. Jag är bara på 2 spinnet än så länge. Men det får mig att vilja tända lampan och slänga på Micke och Molle VHS:en.
Visst ,det skiljer sig GRAVT ifrån vad jag annars ansett som riktigt ful och ondskefull bm t.ex Kthrss, DsO, Antaeus.. och ja, det räcker med dom.
Men det finns någonting där...
Precis som du säger.. "Fortsätt lyssna på Craft tills det låter bra....", ja det ska jag göra.
Det LÅTER bra, men det är fortf någonting som får mig att VILJA såga Craft. Varför vet jag inte.
Antar väl att jag är dum i huvudet och wannabe-trve.
Ja, oavsett så är den här tråden oerhört bra! Den har fått mig att köpa otal med skivor haha!
Citera
2012-02-25, 01:37
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Craft-Demonspeed

Fan finns ju bara 4 uppladdningar av låten på youtube
Citera
2012-02-25, 01:41
Medlem
Mordum87s avatar
Teitanblood - Purging Tongues
Alltså nu är det allvar.. sådan här omvälvande musikupplevelse var längesedan.
(Tror senaste gången var Hypothermia's "Köld", och den tog sin tid..)
Den krävde sina varv, men det var så jävla värt det!

Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot nästa fullängdssläpp av detta band!
Jag fullkomligt ÄLSKAR Teitanblood!
Citera
2012-02-25, 11:00
Medlem
Sitter här bakis som en jävla gris, hatar världen, dyrkar döden och längtar tills dagen är slut.

Craft - I Want to Commit Murder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in