2012-02-23, 18:08
Medlem
Watain - Satan's Hunger
Citera
2012-02-23, 18:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Är inne i en liten depression... Kan man väl säga. Så jag har lyssnat på Diagnose: Lebensgefahr på repeat hela kvällen och natten igår och halva dagen idag. Perfekt att sitta och mysa i sig av ens sunkiga mentalitet och intellekt till det soundtracket... Nu vill jag veta vad jag kan lyssna på för att antingen känna mig mer deppig, eller att vända det hela till hat istället. Tipsa på nu gubbar!

Silencer - Death - Pierce Me
Perfekta skiten när man är låg! Möjligen att det blir lite Abruptum efter detta, men jag är lite osäker på det iom vad som hände igår. Min Humvee Recon ligger inom farligt nära räckhåll...
Citera
2012-02-23, 19:21
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Fan, jag blev alldeles lyrisk och trodde det var en nyinspelning (som Dimmu Borgir gjorde med "Stormblåst"), men sen googlade jag och såg att det bara var en reissue med lite nya låtar.
Jag tycker att originalet är bra som det är och klarar mig utan en nyinspelning och versionen jag lyssnade igenom är tyvärr förstörd med ny och ful artwork och onödiga livespår som bonus, vilka förövrigt låter förjävligt.

Aja, den kostade bara 25:- så det var ju ingen större förlust och så har jag originalet nerpackad någonstans hos päronen.

Nyinspeningen av Stormblåst har i alla fall några bra låtar men originalet gillar jag inte alls.
Citera
2012-02-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nu vill jag veta vad jag kan lyssna på för att antingen känna mig mer deppig, eller att vända det hela till hat istället. Tipsa på nu gubbar!

Hmm, Sterbend - Einsamkeit kanske?
www.youtube.com/watch?v=uttz-ieGP2I

NP: Abhorer - Profane Immolation
Citera
2012-02-23, 19:32
Medlem
Tristramns avatar
Idag har Malign - Divine Facing / Fireborn gått väldigt varmt.
Citera
2012-02-23, 19:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Hmm, Sterbend - Einsamkeit kanske?
www.youtube.com/watch?v=uttz-ieGP2I

NP: Abhorer - Profane Immolation
Ja, fan! Sterbend är great shit! Tackar! Tror fan det blir lite Nyktalgia sen också! Yeah!

Sterbend - Dwelling Lifeless
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-23 kl. 19:56.
Citera
2012-02-23, 19:55
Medlem
gromitSWEs avatar
Cannibal Corpse - Frantic Disembowelment
Citera
2012-02-23, 20:37
Medlem
Losifers avatar
Durthang - Silence
Citera
2012-02-23, 20:51
Medlem
Unanimated - Die Alone
Citera
2012-02-23, 22:17
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Är inne i en liten depression... Kan man väl säga. Så jag har lyssnat på Diagnose: Lebensgefahr på repeat hela kvällen och natten igår och halva dagen idag. Perfekt att sitta och mysa i sig av ens sunkiga mentalitet och intellekt till det soundtracket... Nu vill jag veta vad jag kan lyssna på för att antingen känna mig mer deppig, eller att vända det hela till hat istället. Tipsa på nu gubbar!

Silencer - Death - Pierce Me
Perfekta skiten när man är låg! Möjligen att det blir lite Abruptum efter detta, men jag är lite osäker på det iom vad som hände igår. Min Humvee Recon ligger inom farligt nära räckhåll...

Stalaggh och Gulaggh projekten får då mig att må dåligt och det är väl lite i linje med herr Nattramns tossighet. Kasta in ett gäng gravt sinnessjuka människor i ett kolsvart rum, lås in de och spela in ljuden och lägg sedan till lite noise i bakgrunden så har du en Stalaggh låt!

Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=3O5Px3_RJ3w

Den låt som passar mest när jag är deppig och vill strypmörda småbarn är Svartsyn - Blåkullaförbannelsen. Från splitten med Arckanum. Vet inte varför men just den låten är helt perfekt för mig att lyssna på när jag är som mest nere.
Citera
2012-02-23, 22:52
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Stalaggh och Gulaggh projekten får då mig att må dåligt och det är väl lite i linje med herr Nattramns tossighet. Kasta in ett gäng gravt sinnessjuka människor i ett kolsvart rum, lås in de och spela in ljuden och lägg sedan till lite noise i bakgrunden så har du en Stalaggh låt!

Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=3O5Px3_RJ3w

Den låt som passar mest när jag är deppig och vill strypmörda småbarn är Svartsyn - Blåkullaförbannelsen. Från splitten med Arckanum. Vet inte varför men just den låten är helt perfekt för mig att lyssna på när jag är som mest nere.
Ja, det var väl någon från stalaggh som jobbade som mentalvårdare och spelade in skriken från de "sjukas" så kallat "skrikterapi"? Har ett vagt minne av det.

NP:Malign - Divine Facing
Citera
2012-02-23, 23:12
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Ja, det var väl någon från stalaggh som jobbade som mentalvårdare och spelade in skriken från de "sjukas" så kallat "skrikterapi"? Har ett vagt minne av det.

NP:Malign - Divine Facing

Om jag inte minns fel så i en intervju med de står det att de hade kontakter inom anstalten som hjälpte de övertyga ledningen om att få låna de till "musikterapi" eller något liknande. Sen låste de in de i ett kolsvart rum och spelade in skriken. Vid ett annat tillfälle togs de till ett övergivet hus där de installerat ljudinspelare runt om i byggnaden där de lät patienterna gå loss och slå sönder allt och släppa ut ångestskrik och aggressioner etc. Sen Gulaggh projektet är ungefär samma sak fast med störda barn ist för vuxna.

Men precis som i Silencers fall ska man nog inte tro på allt de säger och alla rykten som florerar. Men jag väljer att tro på myten
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-23 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in