2010-01-21, 12:39
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Lyssnade precis på de tre första spåren på Mayhems senaste(?) platta Ordo Ad Chao.

Inte det bästa jag någonsin hört
Ge den lite tid, mästerverk behöver ett öppet sinne för att växa fram. Jag behövde själv minst ett tiotal genomlyssningar under ett halvår, innan jag började förstå och uppskatta genialiteten i den skivan.
Första spåret som jag började gilla var Illuminate Eliminate.

Edit:
NP: Mayhem -A Wise Birthgiver... mörkare och elakare musik får man leta efter.
Senast redigerad av MixPix 2010-01-21 kl. 12:44.
Citera
2010-01-21, 12:40
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Varit uppe i denna tråden förut av någon annan, men http://www.youtube.com/watch?v=mQl_0zEGqjg Härligt ur på skallen

Han är fan min idol! Han har ju ett jävla gökur på skallen...Hur ballt är inte det liksom?

Behemoth - Freezing Moon
Citera
2010-01-21, 12:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Abigor - Time Is the Sulphur on the Veins of the Saint

Låter ganska bra faktiskt, måste lyssna ett par gånger till tror jag men spontant känns det som en stadig skiva med potential att växa. På ett annat forum var det någon som sa att arrangemanget ligger på samma nivå som Deathspell Omegas "Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum", och då jag inte riktigt håller med (eller hör vad han menar, kanske?), så är det en ganska ambitiös skiva.

Ser fram emot att lyssna in mig mer på den.
Aha! Fyfan!!! Tack för att du nämnde det! Jag visste inte att dom släppt en ny! ¨Måste köpa den illa kvickt! Jag älskar nämnligen abigor och äger alla deras skivor! Den förra var ju skitbra! Abigor rules! Bland det första inom black man hörde för ca: 15 år sedan, tillsammans med burzum, darkthrone, marduk, osv. Måste ta hem och lyssna på direkt!

Proclamation/Teitanblood - Split
Citera
2010-01-21, 16:26
Medlem
MixPixs avatar
NP: Zuriaake -River Metempsychosis

Chinese Black!
Citera
2010-01-21, 16:29
Medlem
landofmoronss avatar
Bathory - Reaper.

Jag antar att det räknas som denna genre? Jag försöker vidga mitt lyssnande, och jag gillar det skarpt.
Citera
2010-01-21, 16:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Lyssnar i skrivande stund på nya Abigor - Time is the sulphur in the veins of the saint. Låter jättebra hittills imo. Den går i samma spår som deras förra "Fractal possession", som var väldigt bra enligt mig. Det e även samma ljud på denna. Industrial black metal kallas det enligt metal archives.

Ja vad kan man säga? Bra helt enkelt. Peter är en duktig gitarrist och grym på att skriva musik. Feta riff. Thomas är en favorit på trummor. Det trixas och manglas om vartannat. Awesome!
Citera
2010-01-21, 16:47
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Bathory - Reaper.

Jag antar att det räknas som denna genre? Jag försöker vidga mitt lyssnande, och jag gillar det skarpt.
Jafan, klart det räknas.

Wolves in the Throne Room - (A Shimmering Radiance) Diadem of 12 Stars

Det WiTTR-album jag lyssnat minst på, måste göra något åt det. Ska kolla in Sigh och Abigor också, när det är så många i den här tråden som gillar något så brukar det vara bra!
Citera
2010-01-21, 17:18
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Aha! Fyfan!!! Tack för att du nämnde det! Jag visste inte att dom släppt en ny! ¨Måste köpa den illa kvickt! Jag älskar nämnligen abigor och äger alla deras skivor! Den förra var ju skitbra! Abigor rules! Bland det första inom black man hörde för ca: 15 år sedan, tillsammans med burzum, darkthrone, marduk, osv. Måste ta hem och lyssna på direkt!

Proclamation/Teitanblood - Split

Måste lyssna in mig mer på Abigor tror jag, har helt missat dom tidigare av någon okänd anledning (första jag hörde var deras nyaste). Vilken tycker du man ska börja med?
Citera
2010-01-21, 17:29
Medlem
Kollar in Agallochs live-dvd på youtube, jäklar vad otajta de är live!
Citera
2010-01-21, 17:29
Medlem
pebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Ge den lite tid, mästerverk behöver ett öppet sinne för att växa fram. Jag behövde själv minst ett tiotal genomlyssningar under ett halvår, innan jag började förstå och uppskatta genialiteten i den skivan.
Första spåret som jag började gilla var Illuminate Eliminate.

Edit:
NP: Mayhem -A Wise Birthgiver... mörkare och elakare musik får man leta efter.

Jag håller med, skitbra skiva. Förutom själva musiken som är otrolig i sig själv så måste jag bara få framhäva sången också. Jag brukar tänka på Ordo.. som en vokaldriven skiva, litegrann som popmusik iom att man fokuserar främst på sången.
Citera
2010-01-21, 17:49
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Underbart att koppla av innan tjejen kommer hem, och lyssna på Entombed - To Ride, Shoot straight and Speak the Truth
Citera
2010-01-21, 18:04
Medlem
Infernuss avatar
Mayhem - Carnage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in