2013-05-23, 23:09
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag håller med, men jag höll fan på att slå sönder bildskärmen när jag upptäckte att det givetvis endast fanns en 128 kbit/s-rip att tillgå.

Ja sånt är fördjävligt rent utsagt. Man satt ju i stort sett och störde sig på det när Internet uppfanns, hur går det för tekniken egentligen?

NP: Darkthronemaraton. Alla album i playlisten på random. En del är världsklass, en del går knappt att stå ut med men precis varje sekund är 100% äkta.
Citera
2013-05-24, 03:25
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Bethlehem - Dark metal och Watain - Sworn to the Dark.
Citera
2013-05-24, 04:04
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Chefredaktören på tidningen jag skriver för har förhandslyssnat på Watains nya i sin helhet och gick ut med en kryptisk Facebook-uppdatering om att den var "jävligt annorlunda". Jag SLÅR VAD om att deras hybris nått astronomiska nivåer, att de tröttnat på sin befintliga inriktning och gjort ett fullkomligt jävla UFO till platta som inte har något som helst att göra med deras tidigare diskografi, fullständigt övertygade om att folk kommer svälja det med hull och hår eftersom "vi är ju Watejn, folk dyrkar oss och kommer alltid att göra". Mer specifikt tror jag att de i något avseende kommer efterapa Ghost och slänga in en massa ockult pop/rock ā la 60-70-tal, Blue Öyster Cult o.dyl., det är ju numera den absolut hetaste trenden inom det musikaliska läger som gör allt för att förkasta allt vad trender heter, men som alltid slaviskt följer de interna trenderna. I bästa (roligaste) fall ställer sig djävulsdvärgen framför micken och försöker sig på lite satanisk rensång. I have spoken.

Brukar det inte alltid vara så inför nya skivsläpp? Det är mer brutalt, oerhört mörkare, mindre bögigt, mer sexigt, mindre synth, mer rakt-på-sak, bättre lyrik, bättre sång, mer rakt-från-hjärtat, mer back-to-old-school, bästa respektive sämsta skivan bandet släppt, etc etc.

Jag uppskattade Lawless Darkness mer än vad jag gjorde med deras tidigare alster, men detta fenomen känns ju igen på i stort sett alla band som funnits ett längre tag och kunnat producera alster utan större problem. Dina gissningar är väl säkerligen inte långt ifrån sanningen, men jag tycker att man känner på liknande vis inför många andra bands skivsläpp. Ytterst få verkar kunna fortsätta i spåret dom börjat, med den nödvändiga utvecklingen. Utan det är snarare antingen så börjar vi spela som vi gjorde på demostadiet eller börjar vi plocka in lite technobeats för att fylla upp tomrummen mellan trumfillsen. Och nu snackar jag metal endast.

Din chefredaktör är säkert en person du kan lita på och känner mycket väl, och om han säger sådant så kan det väl mycket stämma att dom börjar med någon Merciful Fate-pastisch och hoppas kunna få mer rader i Aftonbladet än vad Ghost hitills har haft, men å andra sidan kan personen ifråga ha en ytterst personlig åsikt om deras ändring som vi "övriga", dvs den dödliga massan, inte reagerar nämnvärt på. Man har varit med om det så jävla många gånger tidigare för att inte ens orka höja sitt ögonbryn en millimeter, men det är ju trots allt bättre att vänta tills det nya materialet har presenterats för vidare diskussion.

Tills vidare skall jag lyssna på:
Funeral Mist - The God Supreme
Partiet från 01:05 osv får mig att vilja ommöblera min lägenhet med kofot och monstertruck, för att sedan jaga grannar med kniv och gasmask.
Citera
2013-05-24, 04:26
Medlem
Ominouss avatar
Citat:
Jag håller med, men jag höll fan på att slå sönder bildskärmen när jag upptäckte att det givetvis endast fanns en 128 kbit/s-rip att tillgå. Varför i helvete är det alltid så med nya skivor??? När vi får promoexemplar att recensera är de alltid av bra kvalité, är det inte sådana folk brukar läcka? Vi ohederliga fildelare har det fan inte lätt numera.

NP: En av black metal-världens mest underskattade plattor - The Ruins of Beverast - Rain Upon The Impure

Haha, ja jävlar, funderar nästan på om det är någon konspiration. Vem i helvete rippar i 128kbit medvetet? Använder själv foobar och man måste vara helt efterbliven om man inte kan ställa in 320kbit och spara inställningarna.

Darkspace - 1.5
Citera
2013-05-24, 09:14
Bannlyst
Blev lite CC såhär på morgonkvisten.

NP: Cannibal Corpse - Meat Hook Sodomy
Citera
2013-05-24, 10:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominous
Haha, ja jävlar, funderar nästan på om det är någon konspiration. Vem i helvete rippar i 128kbit medvetet? Använder själv foobar och man måste vara helt efterbliven om man inte kan ställa in 320kbit och spara inställningarna.

Darkspace - 1.5

De som sitter och rippar är väl den äldre generationen som fortf använder "Audiograbber" på sin Win95-burk. Hursomhelst är det alltför jävla ofta man springer över sådär dåliga rippar, och jag kan inte för mitt liv förstå VARFÖR.
Det enda jag tänker är att de som gör detta inte har något som helst intresse för musik utan är bara ute efter en ryggdunk.

Vill även jag tacka för tipset om Burialkult. Lät förbannat jävla bra! Väntar bara på att komma över en vinylversion, om det ens kommit en sådan vet jag inte. På Blood Harvest där plattan är släppt så säljer de bara CDn. (för ynka 80pix om nån är intresserad..)

Precis vaknat här och som alla andra löningsdagar, börjat dagen med att betala räkn och sörpla oerhört hett jävla kaffe! Och eftersom åker ner i botten varenda jävla gång så tar jag mig samtidigt friheten att beställa plattor på samma gång. Vilka det är får ni veta vid senare tillfälle, men jag kan avslöja att det är ondskefullt!

just nu spisas:
Damaar - Triumph Through Spears of Sacrilege
På tal om ondskefullt.. Helt galet jävla bra och så kaotiskt att detta skulle kunna vara soundtracket till total anarki.
Citera
2013-05-24, 10:56
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Brukar det inte alltid vara så inför nya skivsläpp? Det är mer brutalt, oerhört mörkare, mindre bögigt, mer sexigt, mindre synth, mer rakt-på-sak, bättre lyrik, bättre sång, mer rakt-från-hjärtat, mer back-to-old-school, bästa respektive sämsta skivan bandet släppt, etc etc.

Jag uppskattade Lawless Darkness mer än vad jag gjorde med deras tidigare alster, men detta fenomen känns ju igen på i stort sett alla band som funnits ett längre tag och kunnat producera alster utan större problem. Dina gissningar är väl säkerligen inte långt ifrån sanningen, men jag tycker att man känner på liknande vis inför många andra bands skivsläpp. Ytterst få verkar kunna fortsätta i spåret dom börjat, med den nödvändiga utvecklingen. Utan det är snarare antingen så börjar vi spela som vi gjorde på demostadiet eller börjar vi plocka in lite technobeats för att fylla upp tomrummen mellan trumfillsen. Och nu snackar jag metal endast.

Din chefredaktör är säkert en person du kan lita på och känner mycket väl, och om han säger sådant så kan det väl mycket stämma att dom börjar med någon Merciful Fate-pastisch och hoppas kunna få mer rader i Aftonbladet än vad Ghost hitills har haft, men å andra sidan kan personen ifråga ha en ytterst personlig åsikt om deras ändring som vi "övriga", dvs den dödliga massan, inte reagerar nämnvärt på. Man har varit med om det så jävla många gånger tidigare för att inte ens orka höja sitt ögonbryn en millimeter, men det är ju trots allt bättre att vänta tills det nya materialet har presenterats för vidare diskussion.

Tills vidare skall jag lyssna på:
Funeral Mist - The God Supreme
Partiet från 01:05 osv får mig att vilja ommöblera min lägenhet med kofot och monstertruck, för att sedan jaga grannar med kniv och gasmask.

Fyfan va längesen! Tack för tipset!
Kanske det bästa Funeral Mist släppt.
Citera
2013-05-24, 13:13
Medlem
Busk1ss avatar
Galdr - Ancient lights from the Stars
Citera
2013-05-24, 13:48
Medlem
Tristramns avatar
Nej vad fan hände med förhandsbokningen av All That May Bleed?

NP: Irkallian Oracle - Ekstasis
Citera
2013-05-24, 15:04
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Helvete vad ösig Burialkult var! Tack som fan!
Citera
2013-05-24, 18:50
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Nej vad fan hände med förhandsbokningen av All That May Bleed?

NP: Irkallian Oracle - Ekstasis

Testa att slänga iväg ett mejl till christer.bjorkman@svt.se, tror att de är i konspiration med uppsalianerna. Väntar bara på att de mest "ortodoxa" ska gå ut med ny fakta om att BM egentligen alltid varit homovänlig popmusik, vilket leder till att den nuvarande trenden, till bredden fylld av efterapning och referensonani, övergår i en (än mer) chockrosa myspyskult.

Skogen väntar, men först...

NS: Irkallian Oracle
Premiärlyssning av denna kassett.
Citera
2013-05-24, 19:13
Medlem
KSEs avatar
NP: Deicide - Dead By Dawn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto