2013-04-17, 14:59
Medlem
L.V.X.s avatar
Har suttit och kollat priser på discogs.com, och nu önskar man ju att man inte släng bort/gett bort/sålt alla förstapressar runt milleniumskiftet.

Dissection ‎– Storm Of The Light's Bane Ltd Digipak - ca. 300 kr
Dawn ‎– Nær Solen Gar Niþer For Evogher - 400 - 900 kr
Fimbulwinter ‎– Servants Of Sorcery - 350 - 550 kr

osv.

Hade man dessutom ägt "De Mysteriis dom Sathanas" på vinyl så hade den varit värd 3 000 kr. "Deathcrush"? Tolvtusenfemhundra. Japp, 12 500 kr som lägsta pris.

NP: Mayhem - Deathcrush
Citera
2013-04-17, 15:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag blev satt till att recensera deras senaste platta när den kom. Aldrig har jag bett till så många olika gudar och halvgudar från alla möjliga kulturer om att en skiva bara ska ta slut så att jag kan slå sönder fanskapet i skrift och gå vidare till att hänga tvätt, se på när mina tånaglar växer eller något annat oändligt mycket mer stimulerande. Att de tror sig ha täckning för att göra låtar som alla sträcker sig över 7-8 minuter är nog den enskilt mest arroganta gesten jag sett inom musikvärlden. Vad har förresten gråtmild gothrock att göra i en black-/death metal-tråd?

Haha nåväl, jag har inte hört den nya som sagt. Men Springtime Depression och Songs To Leave är fina grejer och ingen gothrock.
Citera
2013-04-17, 23:33
Medlem
Pentagrammatons avatar
Nu har man äntligen, ÄNTLIGEN, fått hem nya Ghost. Efter en första genomlyssning kan jag konstatera att den helt klart lever upp till de förväntningar man hade. Jävligt fin albumkonst också, om man borträknar från lolkattfanskapet som står och ser paff ut.

NP: Tormentor - Transylvania
Texten till den här låten är kalaskul. Som taget från en turistbroschyr om charterresor till Transsylvanien skriven av någon tonårig aspergervampyr.
Citera
2013-04-18, 00:08
Medlem
Adversariuss avatar
När ska hypen kring de där jävla popspökena ta slut egentligen? Det börjar bli tröttsamt.
Citera
2013-04-18, 00:33
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
När ska hypen kring de där jävla popspökena ta slut egentligen? Det börjar bli tröttsamt.

I BM-scenen dog hypen ett kort tag efter att demolåtarna lades upp på nätet. De förtjänar nog all framgång de haft sedan dess, låtskrivaren har förstått vad som slår bland vanliga rockfans och har samtidigt skött marknadsföringen helt perfekt. Tycker själv att båda skivorna är rätt bra, för vad de är. Även om de inte håller för många genomlyssningar så är det rätt catchig pop-metal. Subvision-fullängdaren är dock bättre.

NP: Goatmoon - Tahdon Riemuvoitto. Gillar knappt någon likartad ”pagan-bm” från östeuropa, men detta släpp är i en klass för sig. Ett par akustiska versioner av gamla låtar och några BM-spår som fortsätter där Varjot slutade. Pluspoäng för de nazistiska texterna

http://www.youtube.com/watch?v=0jPVEh12AN4.
Senast redigerad av Phalguna 2013-04-18 kl. 00:35.
Citera
2013-04-18, 01:48
Medlem
Pentagrammatons avatar
Äh, Ghost är väldigt bra på sin grej. Alla som sett de live kan nog instämma i att de ger en riktigt jävla bra show. Lyssnar/ser hellre på Ghost än 90% av all extremvåldsmusik. Att de är hypade tycker jag bara är kul. Mer subliminal ondska åt folket.

NP: Kaosritual - Forbannelse
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-04-18 kl. 01:51.
Citera
2013-04-18, 01:56
Medlem
Thornhills avatar
np: Insidious Decrepancy - Surreptitious Misanthropy Voraciously Consuming Rationality Thus Invoking Dormant Sociopathic Desires

Ju längre låttitlel desto häftigare.
Senast redigerad av Thornhill 2013-04-18 kl. 02:00.
Citera
2013-04-18, 11:08
Medlem
Mordum87s avatar
Pfft.. ingen här verkar ju komma med något vettigt.

Slaughter - Strappado
Varsågoda och kolla upp denna gravt underskattade Thrash/döds-pärla! Känner ni med er själva att Cryptic Slaughter faller er i smaken så borde detta göra det också!
Svinbra jävel från en svunnen tid!
Citera
2013-04-18, 18:10
Medlem
von_Ss avatar
Shining gör så jävla bra musik ändå. Spelar för tillfället Född Förlorare, Tiden läker inga sår mer Erik från vötöjn på en lysande såningsats. Kvarfort är trots allt mer trve än många många andra idioter även om han är en pajas tillika idiot.
Citera
2013-04-18, 18:56
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Äh, Ghost är väldigt bra på sin grej. Alla som sett de live kan nog instämma i att de ger en riktigt jävla bra show. Lyssnar/ser hellre på Ghost än 90% av all extremvåldsmusik. Att de är hypade tycker jag bara är kul. Mer subliminal ondska åt folket.

NP: Kaosritual - Forbannelse
Att de är hypade öppnar upp möjligheten till att snylta dumma Ghost-fans på pengar då de betalar galet för vinylerna...

Visst är dem bra, både på platta och live, men det är teatern som tilltalar och inte nödvändigtvis själva musiken i deras liveframträdanden.

Just nu är det Black Sabbath som gäller för mig. Vid 20 års ålder har jag "funnit" dem och jag sitter just nu inne på min första "front-to-back" genomlyssning av Paranoid-plattan, jag borde nog avrättas.
Citera
2013-04-18, 19:04
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Just nu är det Black Sabbath som gäller för mig. Vid 20 års ålder har jag "funnit" dem och jag sitter just nu inne på min första "front-to-back" genomlyssning av Paranoid-plattan, jag borde nog avrättas.
Äh, du är inte ensam. Jag är 22 och jag har fortfarande inte "funnit" dem, trots att jag känt samma skuldkänslor som du över detta faktum. Drog ned alla plattor för några månader sedan och lyssnade igenom dem så tålmodigt jag kunde, men njääe, den där wow-känslan infinner sig aldrig. Det i princip enda undantaget är låten "Hole In The Sky", som är fullkomligt jävla perfekt. Utöver det har jag inte fastnat, och kanske kommer jag aldrig göra det. Men vad fan gör det egentligen, mina husgudar och tonårsidoler Led Zeppelin kommer alltid vara kungarna av 60-70-talshårdrock i min värld.
Citera
2013-04-18, 19:53
Medlem
L.V.X.s avatar
NP: Irkallian Oracle - Iconoclasm

http://irkallianoracle.bandcamp.com/track/iconoclasm

Varför kan inte folk ta och höja Irkallian Oracle till skyarna istället för överhypade Teitanblood? Det här är ju i alla fall bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in