2011-07-17, 12:08
Medlem
Edge of Sanity - No Destiny
Citera
2011-07-17, 12:12
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar igenom "Masterpiece of Bitterness" av isländska Sólstafir. Såg dem beskrivas någonstans som "psychedelic post-black progressive metal" vilket såklart låter intressant, men jag har inte hört så mycket black metal på denna skivan ännu utom möjligen sången (fast den är nästan mer åt Neurosis/CoL-hållet än BM).

Musiken påminner lite om andra "post-black" band, bara mycket långsammare, så det får duga åt den här tråden ändå. Dessutom har de kört samma riff i 8 minuter nu, och det är ju BM om något.

np: Sólstafir - I Myself The Visionary Head
http://www.youtube.com/watch?v=m3H7nlceme0
Det är en bra skiva, men jag vet inte om man verkligen kan slänga på den "post-"-suffixet. Inte särskilt psykedeliskt heller.

Unmoored - Cinder's Veil
Citera
2011-07-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Det är en bra skiva, men jag vet inte om man verkligen kan slänga på den "post-"-suffixet. Inte särskilt psykedeliskt heller.

Unmoored - Cinder's Veil
Nä, kanske inte. Vet inte vad man ska beskriva det som, de banden jag vill likna Solstafir till är minst lika svårdefinierade...

np: Sentenced - Descending Curtain of Death
Skön instrumental doom/death från tidigt 90-tal...
Citera
2011-07-17, 20:56
Medlem
Gamla godingar!

Hellhammer - Bloody Pussies
Citera
2011-07-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Det har jag faktiskt inte gjort. Får ta och köra den nu helt enkelt. Man tackar för tipset.

Bra val.
Riktigt, riktigt bra platta.

NP: Negură Bunget - 'n Crugu Bradului
Jag tycker deras bästa är Sala Molksa, så prova den med (och gå hela vägen tillbaka till Wiccan Rede-demon för den delen).

Vad tycker NB-fansen om:
1) Allt medlemstjafs?
2) Dordeduh?
3) Inarborat Kosmos? Den har jag t o m ett inplastat ex kvar av, har snurrat alldeles för lite NB efter 'n Crugu Bradului. Specialutgåvan med löven/barret var jäääävligt trevlig då den kom, jag själv hade nog aldrig handlat nåt liknande förut. Öppningslyssningen var mycket atmosfärisk.
Citera
2011-07-18, 00:17
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rargh
Jag tycker deras bästa är Sala Molksa, så prova den med (och gå hela vägen tillbaka till Wiccan Rede-demon för den delen).

Vad tycker NB-fansen om:
1) Allt medlemstjafs?
2) Dordeduh?
3) Inarborat Kosmos? Den har jag t o m ett inplastat ex kvar av, har snurrat alldeles för lite NB efter 'n Crugu Bradului. Specialutgåvan med löven/barret var jäääävligt trevlig då den kom, jag själv hade nog aldrig handlat nåt liknande förut. Öppningslyssningen var mycket atmosfärisk.

Då skall jag ge mig på den med.

NP: Negură Bunget - Sala Molksa
Citera
2011-07-18, 06:25
Medlem
Akkadians avatar
Sorghegard - Channeling the Bloodstorm
http://www.youtube.com/watch?v=dJdYsDPtS_I&feature=feedu

Perfekt innan jobb.
Citera
2011-07-18, 14:27
Medlem
Losifers avatar
Av det jag hört av Negură Bunget så är det främst "Om" som jag gillar. Släppen före "'n Crugu Bradului" har jag inte hört.

NP: Impaled Nazarene - Cult of the Goat
Citera
2011-07-18, 14:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rargh

Vad tycker NB-fansen om:
1) Allt medlemstjafs?
2) Dordeduh?
Dordeduh har väl bara släppt en ep med 2 låtar? Tycker den är helt ok...

Har nyligen öppnat ögonen för NB. Jävligt bra atmosfärisk black metal. Bland den bättre av sitt slag.

Körde igång Dordeduh - Valea Omului nu. Låt nr 2 är den bästa!
Citera
2011-07-18, 15:24
Medlem
KillForSatans avatar
Judas iscariot- Of great eternity.... vetifan om trummorna någonsin går i takt med gitarrerna, men bra är det iaf
Citera
2011-07-18, 18:38
Medlem
Tänkte lyssna in mig på Enslaved. Började med skivan Mardraum, bra eller dåligt val?
Citera
2011-07-18, 18:44
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Tänkte lyssna in mig på Enslaved. Började med skivan Mardraum, bra eller dåligt val?
Det är ju på den det "progressiva" började så det är ju ett bra val med tanke på att dom utvecklat den stilen sen dess. Men sen tycker jag att deras debut hör till deras bättre släpp.

Och är du ute efter pisk så är "Blodhemn" deras snabbaste skapelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in