2011-03-09, 18:55
Medlem
DoomSowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalucifer
Alla fullängdare med Sabbat är fantastiska. Det går att köpa nästan vadhelst du kommer över, de enda snedstegen i diskografin är en handfull EPs och livealbum på HMSS som du ändå inte kommer hitta.

Rekommenderar att börja med följande:
Envenom - första albumet, lätt att hitta på CD (RIP Records) eller LP (Iron Pegasus)
Karisma - unikt album på japanska med fantastiska melodier, vet inte om CDn är OOP men LPn på Iron Pegasus är fortfarande lätt att hitta. Finns också en version på engelska vid namn Charisma, nyligen återutgiven av Pure Steel på CD.
Sabbatical Holocaust (CD, Time Before Time)/Asian Demonslaught (LP, High Roller) - sammanställer bandets fem första EPs. Innehåller många av deras bästa låtar.

Karmagmassacre & The Dwelling måste jag ta och rekommendera också! The Dwelling, en låt som är 59 minuter mästerverk. Ah, Metalucifer är ju också bra som fan!
Citera
2011-03-09, 19:06
Medlem
Adversariuss avatar
Orkar någon förklara vad som skulle vara bra med dessa Deafheaven's musik?
Citera
2011-03-09, 19:10
Medlem
Kaggemans avatar
Bethlehems skiva Dictius Te Necare
Citera
2011-03-09, 20:03
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

Kan inte.
Citera
2011-03-09, 20:05
Medlem
Líam - Born

Kanske lite för poppigt, men får duga.
Citera
2011-03-09, 21:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hehe, lite svårt. Bra blandning mellan BM och shoegaze/post-rock. Gillar atmosfären. Gillar du inte så gillar du väl inte...

DFHVN - Roads to Judah
Citera
2011-03-09, 22:23
Medlem
Adversariuss avatar
Fy fan vad trött jag är på den ocean av skit som följde i Amesoeurs fotspår efter första EP:n. Det värsta var ju att deras egen fullängdare var kronan på skithögen. Shoegaze/black gick hem hos mig förr, men på senare tid tycker jag bara det är lökigt. Det skär sig så jävlailla. Jag skulle aldrig gå på om vad riktig eller falsk black metal är, däremot vet jag vad BRA black är, åtminstone i min mening. Ideologiskt och estetiskt går det bara inte ihop. BM för mig ska vara aggression, brutalitet och anti-liv, lyssnar gärna på depressiv sådan men då måste den vara rå, naken och ångestfylld, hängivna hyllningar till negativiteten. Det här lite gråmelankoliska köret går inte hem hos mig längre, åtminstone inte i den här musiken.
Citera
2011-03-10, 01:03
Medlem
Dissection - Night's Blood

Förväntade mig ett brutalt black metal-band, men detta är ju knappast "ren" black metal, känns mer som nån slags melodeath med stark BM-känsla över sig. Dock bland det bästa jag hört på ett bra tag. Påminner lite om Watain av någon anledning... Men av årtalen att döma kanske det snarare är Watain som påminner om Dissection. Nej, jag är inte särskilt insatt...

EDIT: För övrigt har Primordial en ny låt online här: http://www.metalblade.com/primordialstream/
Även om jag själv skrivit i just denna tråd att Primordial inte är black metal så misstänker jag att ett flertal BM/DM-fans finner detta högst intressant!
Senast redigerad av Netzach 2011-03-10 kl. 01:06.
Citera
2011-03-10, 07:58
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jo, jag har börjat lyssna mer på Anaal Nathrakh på senare tid! Jäkligt bra band!

Jag måste säga att jag alltid gillat produktionen på Panzerfaust, jag har diggat den sen jag var ung. Tycker sången är så jäkla brutal, och jag gillar lo-fi BM generellt! Dock så minns jag att många av mina polare tyckte den var sämst och att sången sög. Möjligt att du vänjer dig efter några lyssningar, hoppas det iaf; för det är en jävligt bra skiva!

Troll - The last Predators
Nu blir jag väl snart knivmördad av någon grim trve frostbitten kvlt-snubbe, men jag har aldrig gillat Darkthrone särskilt mycket. Alldeles för långa låtar, och att på flit spela in musik med dåligt ljud är lika löjligt när Darkthrone gjorde det 1992 som när Viking Crown gör det tio år senare.
Citera
2011-03-10, 11:28
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Nu blir jag väl snart knivmördad av någon grim trve frostbitten kvlt-snubbe, men jag har aldrig gillat Darkthrone särskilt mycket. Alldeles för långa låtar, och att på flit spela in musik med dåligt ljud är lika löjligt när Darkthrone gjorde det 1992 som när Viking Crown gör det tio år senare.

"dåligt" ljud. Det är väll upp till lyssnare och bestämma vad dom tycker är bra kontra dåligt ljud.
Tycker du inte det blir fånigt när man medvetet sjunger dåligt??
Kanske alla black metal band skulla ha BRA sångare som typ Carola.
Citera
2011-03-10, 13:44
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Jag blir mer förbannad på vilka idiotiska termer du använder i beskrivandet av hur du tror att en Darkthrone-lyssnare är än vad du tycker om bandet. För det första heter det med flit och inte på flit, för det andra finns det inget som objektivt är "dåligt" eller "bra" ljud, och för det tredje ska du inte uttala dig om saker du inte vet ett skvatt om. Du får tycka vad du vill om vad du vill, men världen är inte så jävla svartvit.
Citera
2011-03-10, 15:52
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Låter som om du inte gillar black metal över huvud taget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in