Intressant anekdot angående Isengard: fick höra av Kim att Willem i Urfaust berättat att den ursprungliga anledningen till att han grundade Urfaust var just på grund av att Isengard aldrig gjorde fler plattor i Høstmørke-andan. Han ville höra mer sådan musik, så han såg ingen annan utväg än att göra det själv