2011-10-18, 18:53
  #7609
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hahaha!

Isengard - Vinterskugge
Har alltid gillat denna plattan bäst!
Alltid undrat varför alla gillar den bäst. Själv tycker jag Høstmørke slår den utan tvekan! Även om båda är bra.
Citera
2011-10-18, 19:03
  #7610
Medlem
Adversariuss avatar
Intressant anekdot angående Isengard: fick höra av Kim att Willem i Urfaust berättat att den ursprungliga anledningen till att han grundade Urfaust var just på grund av att Isengard aldrig gjorde fler plattor i Høstmørke-andan. Han ville höra mer sådan musik, så han såg ingen annan utväg än att göra det själv
Citera
2011-10-18, 19:17
  #7611
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Intressant anekdot angående Isengard: fick höra av Kim att Willem i Urfaust berättat att den ursprungliga anledningen till att han grundade Urfaust var just på grund av att Isengard aldrig gjorde fler plattor i Høstmørke-andan. Han ville höra mer sådan musik, så han såg ingen annan utväg än att göra det själv
Ett utmärkt initiativ såhär i efterhand!

Tror jag gillar Vinterskugge bäst för att den var en av de första skivorna jag lyssnade på när man gav sig in i BM svängen. Nostalgi som fan.
Citera
2011-10-18, 21:27
  #7612
Medlem
MixPixs avatar
Throne of Katarsis - Det Iskalde Mørket

De släpper sin nya skiva Ved Graven den 24e!

http://www.myspace.com/throneofkatarsis
Citera
2011-10-18, 22:12
  #7613
Medlem
Frank Friendlys avatar
Nya Bestial Raids. fy fan vilket mangel.


Den är ju uppe och sniffar på toppen av årsbästalistan
Citera
2011-10-18, 22:18
  #7614
Medlem
Losifers avatar
Privilege of Evil har en del grymma spår.

Amorphis - Vulgar Necrolatry
Citera
2011-10-18, 22:29
  #7615
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Privilege of Evil har en del grymma spår.

Amorphis - Vulgar Necrolatry
"En del". Den är fan 10/10 rakt igenom! Det bästa dom har släppt enligt mig.

Np: Katatonia - Jhva Elohim Meth
Citera
2011-10-18, 22:48
  #7616
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
"En del". Den är fan 10/10 rakt igenom! Det bästa dom har släppt enligt mig.

Np: Katatonia - Jhva Elohim Meth
Alla låtar är ju inte så jävla bra men den är i alla fall bättre än fullängds debuten.


NP: Beherit - Demon Advance
Citera
2011-10-18, 23:01
  #7617
Medlem
ArgusEyes avatar
NP: Bann - Der Geiger
http://www.youtube.com/watch?v=BrVPXwLPPW0
Riktigt fin atmosfärisk black
Citera
2011-10-18, 23:27
  #7618
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Alla låtar är ju inte så jävla bra men den är i alla fall bättre än fullängds debuten
Fast The Karelian Isthmus är ju inte direkt en av de sämre OSDM-plattorna som har släppts den heller.
Citera
2011-10-19, 13:13
  #7619
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Nya Bestial Raids. fy fan vilket mangel.


Den är ju uppe och sniffar på toppen av årsbästalistan
Oh yes... Bestial Raids är grymma!

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusEye
NP: Bann - Der Geiger
http://www.youtube.com/watch?v=BrVPXwLPPW0
Riktigt fin atmosfärisk black
Lyssnar på den plattan just nu. Rätt bra atmosfärisk BM, eller Neoclassical/Ambient Black Metal som det klassas i metal archives.
Citera
2011-10-19, 13:41
  #7620
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Fast The Karelian Isthmus är ju inte direkt en av de sämre OSDM-plattorna som har släppts den heller.
Den duger i krig men den står sig slät mot tidiga släpp av Dismember, Autopsy, Grave osv.

NP: Burzum - Budstikken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in