2013-01-24, 10:52
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Credd att dricka veteöl, men varför ta den sämsta sorten?

NP: Bathory - Valhalla
Var det riktat mot mig?
Senast redigerad av Adversarius 2013-01-24 kl. 10:54.
Citera
2013-01-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Maila monstraat@hotmail.com.

Tackar! Skola göra detta i nästa vecka då jag får pengar.

NP: Morbid Angel - World of Shit (The Promised Land)

Covenant, alltså...
Citera
2013-01-24, 12:33
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Var det riktat mot mig?

Det var det nog. Testa Franziskaner nästa gång istället. Helst ska det vara på fat, men det har jag aldrig sett i detta land.
Citera
2013-01-24, 12:41
Medlem
Mordum87s avatar
Det är väl jävlar vad man alltid ska komma på i Utsålda tider att man vill åt någonting!
Erat snack om gamla goa "Blasphemy" så slängde jag på "Fallen angel of Doom", vilken jag inte hört på..ja ljuger inte när jag säger 10 år minst.
Säga vad man vill om plattan, men fan så den har åldrats väl! Alldeles förstummad över den skoningslösa brutalitet som attackerar en.. Minns att jag såklart gillade den, men inte att jag älskade den, vilket är precis fallet nu.
Så om någon sitter på information om vart man kan hitta denna juvel, så hojta gärna.

Blasphemy - Fallen angel of Doom (Hording of evil vengeance)

Efter detta tänkte jag köra en nostalgitripp med lika underbara "Sarcofagó" och deras platta "Inri", en av sjukligt få plattor som aldrig får mig att tappa minsta lilla uns av intresse.

Hatred and disgust! // Mordum
Citera
2013-01-24, 13:36
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det är väl jävlar vad man alltid ska komma på i Utsålda tider att man vill åt någonting!
Erat snack om gamla goa "Blasphemy" så slängde jag på "Fallen angel of Doom", vilken jag inte hört på..ja ljuger inte när jag säger 10 år minst.
Säga vad man vill om plattan, men fan så den har åldrats väl! Alldeles förstummad över den skoningslösa brutalitet som attackerar en.. Minns att jag såklart gillade den, men inte att jag älskade den, vilket är precis fallet nu.
Så om någon sitter på information om vart man kan hitta denna juvel, så hojta gärna.

Blasphemy - Fallen angel of Doom (Hording of evil vengeance)

Efter detta tänkte jag köra en nostalgitripp med lika underbara "Sarcofagó" och deras platta "Inri", en av sjukligt få plattor som aldrig får mig att tappa minsta lilla uns av intresse.

Hatred and disgust! // Mordum

Om du har tur kan du hitta det senaste vinylsläppet (från nwn) för under 400kr begagnat. Tror inte det finns kvar på några distros alls.

Det var lite roligt att läsa diskussionen om NS vs BM ett par sidor bakåt, oavsett hur uttjatat ämnet är. Genren har från början förknippats med elitistiskt tänkande och revolt mot massmänniskans ideal. Nietzsches kritik av kristendomen är 100% applicerbar på dagens vänstermänniskor, liberaler och demokrater. Att frigöra sig från den känslomässiga indoktrineringen angående nazismen som skolverket, media och den sociala omvärlden implanterat i en sedan tidig barndom är nästan en nödvändighet för att kunna uttala sig i frågan. Sen kan man förstås med all rätt anse att den "politiska" aspekten av NS (eller någon annan ideologi) inte har något med musik att göra. Den approach till ideologin som de mer intelligenta NSBM-banden har anser i alla fall jag vara fullständigt kompatibel med den värdegrund som man kan hitta överallt inom genren, redan bland de tidiga banden. Sen finns förstås den rent historiska aspekten, förutom Euronymous så skulle så gott som alla verkligt inflytelserika personer inom genren kallas för "fascister" av det rådande etablissemanget. Många kända band som inte ens har något elitiskt i texter har uttalat sig i zines på sätt som får den moderna demokratens hjärta att panikslå. Oavsett till vilken grad rasligt tänkande förekommer inom BM-elitism så är det post-kristen slavmentalitet att på något sätt ta anstöt av när det förekommer. För de som äger Weltenfeind-spliten så finns det ett mycket träffsäkert citat angående detta i bookleten (orkar inte skriva av).

NP: Arghoslent - Hornets of the Pogrom
Citera
2013-01-24, 13:58
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Det var det nog. Testa Franziskaner nästa gång istället. Helst ska det vara på fat, men det har jag aldrig sett i detta land.
Vad är det för fel på Hoegaarden?? Det är ju en magnifik witbier i alla avseenden. Mitt gamla hemland slår ALLA länder på fingrarna när det kommer till bira - trappist, lager, kriek, veteöl, you name it. Jag testade Franziskaner förra gången jag köpte veteöl, den var absolut god men icke lika god som Hoegaarden.

NP: Nihill - Verdonkermaan

Tror det var Isheth som tipsade om denna i tråden för ett bra tag sedan - tackar för det. Monoton, skränig, surrig, ÄKTA jävla BM i sitt esse, borde vara obligatorisk för alla och envar. Men ni småbönder och folkpissalkisar har väl inte lyssnat på den antar jag, precis som ni inte har lyssnat på senaste Master's Hammer. För helvete, ska ni aldrig lära er att mina ord är lag???

Nu blir det Blasphemy - FAOD istället. En musikhistorisk milstolpe utan dess like, som dessutom aldrig åldras, precis som tidigare nämnts.
Senast redigerad av Adversarius 2013-01-24 kl. 14:10.
Citera
2013-01-24, 14:26
Medlem
Frank Friendlys avatar
Är fortfarande på funeral/doom pepp men slänger in lite BM här och där.

Monarque - L'Appel de la Nuit

Vilken jävla låt.
Citera
2013-01-24, 14:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Är fortfarande på funeral/doom pepp men slänger in lite BM här och där.

Monarque - L'Appel de la Nuit

Vilken jävla låt.
Du om någon borde ju kunna uppskatta Nihill-plattan. Här, testa första låten:

http://www.youtube.com/watch?v=nHw61RN6Xec (OBS: kass kvalité, som vanligt på judarnas tub)
Citera
2013-01-24, 14:35
Medlem
Adversariuss avatar
Dubbelpost
Citera
2013-01-24, 14:50
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Om du har tur kan du hitta det senaste vinylsläppet (från nwn) för under 400kr begagnat. Tror inte det finns kvar på några distros alls.

Det var lite roligt att läsa diskussionen om NS vs BM ett par sidor bakåt, oavsett hur uttjatat ämnet är. Genren har från början förknippats med elitistiskt tänkande och revolt mot massmänniskans ideal. Nietzsches kritik av kristendomen är 100% applicerbar på dagens vänstermänniskor, liberaler och demokrater. Att frigöra sig från den känslomässiga indoktrineringen angående nazismen som skolverket, media och den sociala omvärlden implanterat i en sedan tidig barndom är nästan en nödvändighet för att kunna uttala sig i frågan. Sen kan man förstås med all rätt anse att den "politiska" aspekten av NS (eller någon annan ideologi) inte har något med musik att göra. Den approach till ideologin som de mer intelligenta NSBM-banden har anser i alla fall jag vara fullständigt kompatibel med den värdegrund som man kan hitta överallt inom genren, redan bland de tidiga banden. Sen finns förstås den rent historiska aspekten, förutom Euronymous så skulle så gott som alla verkligt inflytelserika personer inom genren kallas för "fascister" av det rådande etablissemanget. Många kända band som inte ens har något elitiskt i texter har uttalat sig i zines på sätt som får den moderna demokratens hjärta att panikslå. Oavsett till vilken grad rasligt tänkande förekommer inom BM-elitism så är det post-kristen slavmentalitet att på något sätt ta anstöt av när det förekommer. För de som äger Weltenfeind-spliten så finns det ett mycket träffsäkert citat angående detta i bookleten (orkar inte skriva av).

NP: Arghoslent - Hornets of the Pogrom

Skönt, nu slipper jag skriva om mina tankar på ämnet.

Drog igenom några Immortal låtar men lär sätta på Martial - Execution nu.
(Snyggaste skivomslaget någonsin)
Citera
2013-01-24, 15:04
Medlem
Mordum87s avatar
Nej den verkar sannerligen helt omöjlig att hitta. Och jag har knappast lust till att köpa den för runt 2tusen heller. Det är det fan inte värt.

Efter en raid med utmärkta "Black Witchery" så sitter jag nu och spisar "Covenant" med.. ja behövs det ens nämnas?
Förbannat jäkla bra platta som jag blir lika kär i varje gång!
De första tre MA-plattorna är fan historiska.

Appropå Black Witchery, vad tycker folket om detta band?
Vilket band/platta anser ni förresten vara det monumentala inom det s.k "War metal"?
Har jag missat någonting? Revenge och Proclamation är jag såklart bekant med, och sistnämnda värderar jag väldigt högt.. men finns det något mer man bara måste dyka in i?
Citera
2013-01-24, 15:23
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej den verkar sannerligen helt omöjlig att hitta. Och jag har knappast lust till att köpa den för runt 2tusen heller. Det är det fan inte värt.

Efter en raid med utmärkta "Black Witchery" så sitter jag nu och spisar "Covenant" med.. ja behövs det ens nämnas?
Förbannat jäkla bra platta som jag blir lika kär i varje gång!
De första tre MA-plattorna är fan historiska.

Appropå Black Witchery, vad tycker folket om detta band?
Vilket band/platta anser ni förresten vara det monumentala inom det s.k "War metal"?
Har jag missat någonting? Revenge och Proclamation är jag såklart bekant med, och sistnämnda värderar jag väldigt högt.. men finns det något mer man bara måste dyka in i?

Black Witchery är rätt tråkiga (jämfört med andra band i genren) men de är ändå bra. Men kan inte direkt känna igen en Black Witchery låt från en annan om man säger så. De är bra live också.
Bestial Raids bör du lyssna på om du inte hört dem.

Det där trumljudet live alltså! Var som ett maskingevär i bröstkorgen!

http://www.youtube.com/watch?v=YX2EGDDQg94

Och det är precis vad jag lyssnar på nu.

EDIT: Antediluvian bör du också kolla in.
Och förstås, Goatpenis men de har nämnts ganska så frekvent i den här tråden på sistone. (Och ändå gillar inte alla dem ännu, fnys.)
Senast redigerad av Wolfnacht 2013-01-24 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in