2011-01-08, 22:50
Medlem
Sulan33s avatar
För tillfället rullar Arch Enemy - Rise of the Tyrant-skivan, och där The day you Died går i detta nu. Jag tycker nog att Grossows röst låter lite mer robotaktig(?) än vad många manliga growlare gör, speciellt i Skeleton Dance
Citera
2011-01-08, 23:23
Medlem
Zagorka242s avatar
Darkthrone – En vind av sorg.

Panzerfaust är nog enligt min mening den bästa BM-skivan som gjorts.
Citera
2011-01-09, 00:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Är du ute efter dansk BM så har jag:
Blodarv - Beyond Life CD-R första press
Holmgang - I Vinterns Favn TAPE
Nortt - Graven CD
Zahrim - Ultu Muxxischa TAPE

Om du är intresserad?
Ja, alltid! Dessa ska kollas upp genast!

Ascension - Consolamentum är vad som rullar just nu!
Citera
2011-01-09, 04:47
Medlem
Politrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Förresten är det någon som vet vilket klassiskt stycke som WOI - Förintelse & Libido kassetten avslutas med? Har letat i Mozart, Bach & Beethovens arkiv men inte funnit den. Hjälp tack.

Är det möjligen Tomaso Albinonis Adagio in G minor du söker?

http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4
Citera
2011-01-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politricks
Är det möjligen Tomaso Albinonis Adagio in G minor du söker?

http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4

Tack för det!
Citera
2011-01-09, 13:12
Avslutad
Fick en liten knäpp igår och blev riktigt sjukt sugen på dödsmusik, så suttit och kört lite Death Breath, tidiga Entombed samt bloodbath. Någon som har lite tips på bra svensk döds? Både brutal och lite äldre "typisk svensk" döds som många verkar gilla att snacka om.
Aldrig riktigt varit någon dödsperson, utan mest lyssnat på black.

På blackfronten har det mest körts lite Horna, Pest och gammal Bathory på senare tid. Försöker lyssna in mig lite mer på Watain, hittils aldrig riktigt fattat grejen med dem förutom den superba Rabid Deaths Curse-plattan.

Passar på att fråga också; någon som har lite tips på blackened thrash eller speed? Känner till nifelheim redan.
Citera
2011-01-09, 14:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danmaku
Passar på att fråga också; någon som har lite tips på blackened thrash eller speed? Känner till nifelheim redan.
Deströyer 666, Hellhammer, tidiga Celtic Frost kanske? Är inget fan av det förstnämnda, men de andra två står ju tidens test utmärkt.
Citera
2011-01-09, 14:06
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Någon som har lite tips på bra svensk döds?

Svenskdöds: Tribulation, Mr.Death

Blackthrash: Aura Noir, Desaster
Citera
2011-01-09, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Deströyer 666, Hellhammer, tidiga Celtic Frost kanske? Är inget fan av det förstnämnda, men de andra två står ju tidens test utmärkt.
Nu har jag ju hört just dessa, men tack för påminnelsen. Lyssnade faktiskt på deströyer 666 bara för någon dag sedan, sjukt bra imho.

Citat:
Svenskdöds: Tribulation, Mr.Death

Blackthrash: Aura Noir, Desaster
Tackar man för! mr.death känner jag till, men får kolla in de övriga.

Förövrigt, bra tips i tråden. Revolting, Celestial Bloodshed, Dodsengel, mgla, jävla bra tips. Fortsätter att gräva längre bak i tråden.
Citera
2011-01-09, 18:29
Medlem
VampireLestats avatar
Blut Aus Nord - Liber I

Hade fan helt missat att BAN släppt nytt. Spontant tycker jag det låter som en klar förbättring från Memoria Vetusta II. Nu låter det mörkare och skitigare, precis som sig bör.
Citera
2011-01-09, 18:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nu har jag ju hört just dessa, men tack för påminnelsen. Lyssnade faktiskt på deströyer 666 bara för någon dag sedan, sjukt bra imho.

Tackar man för! mr.death känner jag till, men får kolla in de övriga.

Förövrigt, bra tips i tråden. Revolting, Celestial Bloodshed, Dodsengel, mgla, jävla bra tips. Fortsätter att gräva längre bak i tråden.
Kaosritual, One tail one head, Min kniv, som det tipsats om är också bra!
Några band jag lyssnat på nu den senaste tiden: Warloghe, Hetroertzen, Wolfsschrei, Kill, Salvation666, Arfsynd, Nasheim, Amystery, Evilfeast och Urfaust.

Wolfsschrei - The unknown spectre of evil
Citera
2011-01-09, 23:21
Medlem
kaoriblasts avatar
Nefandus - Death Holy Death

Det är synd att denna plattan inte släpptes på ett bolag som kunde ge den den exponering den förtjänar, verkligen en av 2000 talets bästa plattor om ni frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in