2011-01-08, 17:54
Medlem
Lyssnar inte så jätte mycket på BM mer. Men Watain, Ofermod och Dissections plattor är ju kanon. Har inte haft mycket koll på denna musiken på några år sen jag slutade spela i band men skulle gissa på att det görs typ en intressant BM platta per år ungefär. Eller hur?

Np: Datorbrus
Citera
2011-01-08, 17:55
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Trummisen alltså. Det skulle ju vara minst förvånande... Men det är ändå konstigt i och med att Ascensions trummor är så mycket tightare än Katharsis. Jaja, vem vet, han är ju en duktig trummis, kanske är det bara bandens olikheter i produktion och spelstil som gör att man tvivlar.

Förresten; vilka andra här i tråden lirar själva black/death? Det vore intressant att veta. Känns som om just den här typen av musik har många fler lyssnare i förhållande till utövare(om man bortser från pojkrumsband och hela the necro underground som bara producerar skitdemos...).

Tack för tipset om Satanic Art, ska kolla in den. 666 International är fan bland det bästa inom "avantgarde"-BM, men killarna bakom Ved Buens Ende, Arcturus, Virus osv vet också vad de gör.

Jag är väl insyltad i scenen kan man säga. Delvis som musiker men det är väl framför allt som bokare och sånt jag försöker göra mig ett litet namn.

OnT: Lifelover - Dekadens
Citera
2011-01-08, 18:06
Medlem
snillet_1s avatar
NP: In the woods... - Yearning the seeds of a new dimension.

Smått märklig musik...
Citera
2011-01-08, 18:14
Medlem
Woods of infinity - a love story.
Citera
2011-01-08, 18:17
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Lyssnar inte så jätte mycket på BM mer. Men Watain, Ofermod och Dissections plattor är ju kanon. Har inte haft mycket koll på denna musiken på några år sen jag slutade spela i band men skulle gissa på att det görs typ en intressant BM platta per år ungefär. Eller hur?

Np: Datorbrus

Jag håller inte med. Tycker att förra året bjöd på åtminstone ett dussin releaser som verkligen höll hög klass. Men sen handlar det väl om hur öppen och lättflirtad man är som lyssnare kanske. Jag är väl inte lika cool och svår som de flesta som lyssnar på den svarta metallen, där det är ballt att hata alla plattor som släpps om det inte står tex. Deathspell Omega eller Watain på dem.
Citera
2011-01-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag håller inte med. Tycker att förra året bjöd på åtminstone ett dussin releaser som verkligen höll hög klass. Men sen handlar det väl om hur öppen och lättflirtad man är som lyssnare kanske. Jag är väl inte lika cool och svår som de flesta som lyssnar på den svarta metallen, där det är ballt att hata alla plattor som släpps om det inte står tex. Deathspell Omega eller Watain på dem.

Jag är inte alls en av dom du beskriver. Jag föredrar kvalité bara. Vad som är kvalité är väll upp till var och en att avgöra, själv har jag varit helt torsk på både band WOI och band med Necromorbus produktioner. Fick ett litet ryck nu och satte på "Enter the Eternal Fire" helt fantastisk låt (och plattan den är med på också).

Btw, på julafton snappstävlade jag och en annan om den gula geten. Förlorade tyvärr :/
Han berättade sedan att han och en polare söp sig fulla och satte på plattan han köpt för ca 3000:- och skratchade den, haha! Ska fråga om jag får pröva det nångång.
Once in a lifetime-typ.
Citera
2011-01-08, 19:06
Medlem
Förresten är det någon som vet vilket klassiskt stycke som WOI - Förintelse & Libido kassetten avslutas med? Har letat i Mozart, Bach & Beethovens arkiv men inte funnit den. Hjälp tack.
Citera
2011-01-08, 19:16
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
NP: In the woods... - Yearning the seeds of a new dimension.

Smått märklig musik...
Riktigt bra dock!
Citera
2011-01-08, 19:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Riktigt bra dock!

Oh ja, det var faktiskt första gången jag lyssnade på dem, men bra var det!
Citera
2011-01-08, 20:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Riktigt bra dock!
Instämmer!

Jag letade rätt på en gammal låt som jag diggade som ung, från fullmoons compilation på 2cd (har jag för mig). Apollyon heter dom, på den tiden var detta det absolut bästa jag visste från danmark. Räknar då inte med King diamond eller Mercyful fate. Nuförtiden finns det några fler band jag gillar. Horned Almighty och Angantyr tex, tyckte dock fortfarande att detta var jäkligt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3grk2_z9Vs&feature=related

Edit: Påpekar igen att Adversarius måste tömma sin inkorg, ifall du missade det förra inlägget...
Citera
2011-01-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Instämmer!

Jag letade rätt på en gammal låt som jag diggade som ung, från fullmoons compilation på 2cd (har jag för mig). Apollyon heter dom, på den tiden var detta det absolut bästa jag visste från danmark. Räknar då inte med King diamond eller Mercyful fate. Nuförtiden finns det några fler band jag gillar. Horned Almighty och Angantyr tex, tyckte dock fortfarande att detta var jäkligt bra.

Edit: Påpekar igen att Adversarius måste tömma sin inkorg, ifall du missade det förra inlägget... :)

Är du ute efter dansk BM så har jag:
Blodarv - Beyond Life CD-R första press
Holmgang - I Vinterns Favn TAPE
Nortt - Graven CD
Zahrim - Ultu Muxxischa TAPE

Om du är intresserad?
Citera
2011-01-08, 22:14
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Instämmer!

Edit: Påpekar igen att Adversarius måste tömma sin inkorg, ifall du missade det förra inlägget...
Den är tömd nu, skicka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in