2009-11-30, 08:20
  #2209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Bathoy - Valhalla.


Ah, riktigt bra låt. Hela Hammerheart är perfekt. Spotify har i alla fall till slut lagt till något annat än halvdana liveskivor, så nu spelas Emperors första skiva (demo från början, men återutgiven nu), Wrath of the Tyrant. In the Nightside Eclipse är deras bästa, följd av Anthems to the Welkin at Dusk, men Wrath... är ändå väldigt stämningsfull.
Citera
2009-11-30, 14:43
  #2210
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Np: Bolt Thrower - Entrenched
Bolt thrower ftw!

Vaknade precis och slog igång Destruction - Mad butcher/Eternal devastation Båda på samma skiva. Lite fusk eftersom det är thrash. Men som jag tidigare nämnt så tycker jag att det kan vara ok att blanda in lite hårdare thrash i den här tråden. Inte Metallica kanske, men Sodom, Destruction och andra liknande; lite hårdare band.
Ni förstår säkert hur jag menar.
Citera
2009-11-30, 15:12
  #2211
Medlem
Audacias avatar
Har blivit en hel del gammal black för min del på sistone, såsom:

Samael - Worship Him
Samael - Blood Ritual
Bathory - Samtliga skivor upp till Blood on Ice
Lord Belial - Enter the Moonlight Gate
Emperor - Wrath of the Tyrant
Citera
2009-11-30, 15:33
  #2212
Medlem
Drumsticks avatar
Torture Division - Ejaculation of the Wicked
Citera
2009-11-30, 16:51
  #2213
Medlem
Irmschers avatar
Armagedda - Helvetestoner
Citera
2009-11-30, 17:10
  #2214
Medlem
Morbid Angel - Dawn of the Angry

http://www.youtube.com/watch?v=K2Sse7eYUL0

Fan skulle vilja se dom live nu med Destructhor fran Zyklon e med!
Citera
2009-11-30, 17:33
  #2215
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Armagedda - Helvetestoner

Ond Spiritism är verkligen en av skivorna som får till den där genuint onda känslan i sin musik, väldigt bra är det!

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis

Man ser, hör och känner verkligen den kalla snöstormen och hur den skoningslöst krossar alla som försöker trotsa den. Magiskt.
Citera
2009-11-30, 17:37
  #2216
Medlem
25TaLifes avatar
För tillfället spisar jag senaste Behemothskivan, evangelion.
Mycket bra, rakt igenom..
Citera
2009-11-30, 18:02
  #2217
Medlem
Walknut - Motherland Ostenvegr
Citera
2009-11-30, 19:42
  #2218
Medlem
Mordum87s avatar
Svartsyn - Tehom

Dessa herrar gör black metal som jag anser kommer bli ihågkommen.
Citera
2009-11-30, 20:04
  #2219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Ond Spiritism är verkligen en av skivorna som får till den där genuint onda känslan i sin musik, väldigt bra är det!

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis

Man ser, hör och känner verkligen den kalla snöstormen och hur den skoningslöst krossar alla som försöker trotsa den. Magiskt.

nice! älskar paysage d'hiver, har snöat in på dom ett tag nu.
lyssna gärna på låten Schnee och säg vad som tycks, jag tycker det är en otrolig känsla av karg vinterlandskap i låten. finns på en split med Vinterriket som också skapar jävligt bra musik, han kanske känns enformig men det krävs att man lyssnar ett tag så förstår man vilken otrolig känsla det är i musiken.
Citera
2009-11-30, 22:05
  #2220
Medlem
Genocide Kommando - Nuclear Devastation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in