2016-05-04, 12:37
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Ok, så vilka ska på Mgla 20 maj i Stockholm?

Såklart man ska dit
Citera
2016-05-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Såklart man ska dit
Härligt! Det drar ihop sig, börjar bli taggad!
Citera
2016-05-05, 21:03
Medlem
Afgrundens avatar
Stilla har en ny singel ute nu tycker det låter riktigt lovande faktiskt inför deras nya album som kommer i augusti. Tycker de låter lite annorlunda än vad deras tidigare har gjort men skulle nästan vilja säga att det är ett framsteg.

https://www.youtube.com/watch?v=aswYjQX9JT0
Citera
2016-05-05, 21:16
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Coldword - Hymn to eternal frost

Hört att han äntligen ska producera nytt/håller på för att släppa i sommar någon gång... Någon som har mer info?

Blir nog riktigt vasst tror jag, var ju ett par år sedan Melancholie kom ut nu
Citera
2016-05-05, 21:18
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Ok, så vilka ska på Mgla 20 maj i Stockholm?

Skulle åkt till Sundsvall den 21e. Men har ett förhinder vilket känns riktigt jävla surt. En av favoriterna annars.
Sett i Tyskland innan, ruskigt go spelning. Var dock hög som ett hus, på gott och ont.
Citera
2016-05-06, 15:46
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Coldword - Hymn to eternal frost

Hört att han äntligen ska producera nytt/håller på för att släppa i sommar någon gång... Någon som har mer info?

Blir nog riktigt vasst tror jag, var ju ett par år sedan Melancholie kom ut nu

Lyssnade på Melancholie-plattan häromdagen då jag minns att jag gillade den förr.. Snacka om att ha åldrats illa för min del. Tycker det låter extremt platt idag och bara raktav träligt. Och den där jävla telefonsången gör han bäst i att slopa för det låter ju fantastiskt dåligt. Så ett nytt släpp ifrån den karln känns föga intressant.
Och hör sen!

Senaste Irkallian Oracle däremot. Otroligt bra! Men debuten är strået vassare och kändes i sin helhet mer genuin.

Vad säger pöbeln?

Sen är det så att jag behöver eminenta tips ifrån er.. Behöver ruskigt onda grejor i form av Teitanblood, Antaeus etc.. Tänk er en mashup av dom.

Seså!

NP: Nightbringer - Eater of the black lead.
Citera
2016-05-07, 18:46
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Lyssnade på Melancholie-plattan häromdagen då jag minns att jag gillade den förr.. Snacka om att ha åldrats illa för min del. Tycker det låter extremt platt idag och bara raktav träligt. Och den där jävla telefonsången gör han bäst i att slopa för det låter ju fantastiskt dåligt. Så ett nytt släpp ifrån den karln känns föga intressant.
Och hör sen!

Senaste Irkallian Oracle däremot. Otroligt bra! Men debuten är strået vassare och kändes i sin helhet mer genuin.

Vad säger pöbeln?

Sen är det så att jag behöver eminenta tips ifrån er.. Behöver ruskigt onda grejor i form av Teitanblood, Antaeus etc.. Tänk er en mashup av dom.

Seså!

NP: Nightbringer - Eater of the black lead.

Seriöst.
Finns det ens band som är likvärdiga med Antaeus och Teitanblood när det kommer till att kombinera våldsamt rens med djup och ande? Katharsis såklart, men dom är ju redan utforskade om man säger så.
Själv har jag varvat Saiva med Uada under dagen. Men det är ju för soft om man vill upptäcka ett nytt Antaeus.
Citera
2016-05-07, 21:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Seriöst.
Finns det ens band som är likvärdiga med Antaeus och Teitanblood när det kommer till att kombinera våldsamt rens med djup och ande? Katharsis såklart, men dom är ju redan utforskade om man säger så.
Själv har jag varvat Saiva med Uada under dagen. Men det är ju för soft om man vill upptäcka ett nytt Antaeus.

Den där frågan ställer jag mig dagligen, och alltså.. Nej det gör det förmodligen inte men man vet ju aldrig. Ibland dyker guldkornen upp ifrån djupaste avgrunden.

Saiva är fanimig riktigt bra skit det! Bland det absolut bästa som Nordvis gett ut enligt min mening.
Deras övriga grejor ger jag föga för. Forndom är tjusigt men det hör ju definitivt inte till den här tråden.

NP: Irkallian Oracle - Grave ekstasis.
Citera
2016-05-09, 22:41
Medlem
NP: Forteresse - là où nous allons
Citera
2016-05-10, 17:55
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Vad säger pöbeln?
Vilken jävla känsla det är i musiken, och vilken ljudbild! Det låter som om musiken är inspelad i en uråldrig krypta djupt under jord. Det låter gammalt, primalt. Jag tycker det nya är snäppet vassare än debuten, men jag älskar varenda ton de spelat in, vilket knappast kan ha undgått någon då jag skrev om dem konstant i flera månader innan debuten kom.
Citera
2016-05-10, 18:05
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Seriöst.
Deathspell Omega måste ju nämnas. Nightbringer, Kriegsmaschine.

Chaos Omen är lite mer okända, men jävlaigt bra: https://www.youtube.com/watch?v=VsIZh527ZDw
Citera
2016-05-10, 18:35
Medlem
Quorthons avatar
Tror ni Memoriam kan åstadkomma nåt bra då? Första demon ska tydligen släppas snart. Det är alltså en konstellation av Bolt Thrower som tagit uppehåll och Benediction.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in