2015-08-07, 13:46
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Sitter och dricker sprit på campingen i Gävle. Inquisition levererade över förväntan igår tror jag. Idag Analerna. Har sett fram emot detta i 14 år. Kommer bli episkt, som en nigger hade sagt.

Riktigt avundsjuk. Körde de länge?
Tänkte åkt upp på 1-dags i torsdags bara för att se Inquisition, men hade annat på plan..
Får satsa på att kika på dem i Götet i vinter när de kommer tillbaka...
Citera
2015-08-07, 16:42
Medlem
Har dyrkat Mgla i några dagar nu, efter jag hörde smakprovet från kommande plattan, och jag satt nyss och hade det där dryga jävla lyxproblemet när man inte vet VAD FAN MAN SKA LYSSNA PÅ?!?!, särskilt inte i och med att jag återigen blivit överkörd och mosad av Electric Wizard's Dopethrone - Hur kan man toppa den skivdjäveln? Omöjligt men det finns däremot grejer som nästan når upp i samma klass, och då slog det mig. Mgla för Satan! SÅ, drog igång Groza

NP: Groza II

Skulle inte bli förvånad om årets topplista kommer toppas av antingen Mgla's nya eller With the Dead ( (nya bandet med Mark Greening på pallen och Tim Bagshaw (ex. Electric Wizard, Ramesses) ) som böjer bas/gitarrsträngar med Lee Dorian på sång). Har visserligen bara hört en kort preview på WtD, men det lät övertygande nog.
Senast redigerad av Stockton.T 2015-08-07 kl. 16:45.
Citera
2015-08-08, 03:37
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Riktigt avundsjuk. Körde de länge?
Tänkte åkt upp på 1-dags i torsdags bara för att se Inquisition, men hade annat på plan..
Får satsa på att kika på dem i Götet i vinter när de kommer tillbaka...

I ärlighetens namn vet jag inte hur länge de körde. Jag var tankad nåt så in i helvete. Anaal Nathrakh levererade järnet idag dock trots dåligt ljud. Fy fittan jag hade bånge i en timme.
Citera
2015-08-08, 11:48
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Trodde i all min enfaldighet att mer eller mindre ALLA var bekanta med Teitanblood numera, i synnerhet som man nämner band som Archgoat och Grave Miasma.. Fyfan hur har dom gått dig såpass förbi egentligen? haha.
Men hursomhelst, stort grattis till upptäckten av ett världens bästa och mest hängivna band!

Återkom gärna med tycke på samtliga av deras släpp.
Personligen anser jag "Seven Chalices" (debuten) svårslagen, med mastodontkängan (EPn) Purging Tongues tätt, tätt bakom.
Ja det är ett jävla mysterium hur dom undkommit min radar!

Hur som haver röjde jag klart Seven Chalices alldeles nyligen. Faktiskt bland det bättre jag hört på ett tag, men jag har alltid gillat metal i allmänhet med smutsig atmosfär och detta domedagsverk låter som det spelats in helvetets avgrund . , inte ovanligt bland liknande band, men Teitanblood slog huvudet på spiken. Lite kusliga samplingar här och där, men det passar in som fan, ger skivan en mer "ockult" klang utan att det går till överdrift. Kort och gott, monstruöst,kaotiskt och rått, "Onward to Golgotha" på PCP kanske om man skulle skoja till det lite och jag tycker Seven Chalices var mycket bättre än "Death" helt enkelt.
Citera
2015-08-09, 02:05
Medlem
Glantons avatar
Lyssna aldrig på Andacht i ett totalt mörkt rum i fyllan på vansinnesvolym...gestalter i mörkret och obehagliga andar framträder....
Citera
2015-08-09, 02:16
Medlem
Glantons avatar
Spinner vidare med Mortuus Infradaemoni
Lyssna för fan och fatta storheten i detta. Deutschland über alles!

https://m.youtube.com/watch?v=DeMRCB4j3oI
Citera
2015-08-09, 03:43
Medlem
undrar f.ö. om någon har tips på låtar som låter just som windirs journey to the end, när han går till clean och sjunger ganska högt vid 2:30 (https://www.youtube.com/watch?v=LAM3y6bFNZI)? ger en jävligt härlig kontrast som bidrar till låten, men tycker inte att det är särskilt framträdande i någon av deras andra låtar

np Хлад - Власть Зимы
https://www.youtube.com/watch?v=gKogd34gGs8
ryssarna är jävligt vassa
Citera
2015-08-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veldigtserios
undrar f.ö. om någon har tips på låtar som låter just som windirs journey to the end, när han går till clean och sjunger ganska högt vid 2:30 (https://www.youtube.com/watch?v=LAM3y6bFNZI)? ger en jävligt härlig kontrast som bidrar till låten, men tycker inte att det är särskilt framträdande i någon av deras andra låtar

np Хлад - Власть Зимы
https://www.youtube.com/watch?v=gKogd34gGs8
ryssarna är jävligt vassa
Bättre än journey to the end!

https://www.youtube.com/watch?v=HPD95iBsLRA

Clean(0:45),clean 2 (2:40)
Citera
2015-08-09, 11:53
Medlem
jonesy.s avatar
Kopp kaffe och Master's Hammer.

https://youtu.be/O-MpV5EAnJs
Citera
2015-08-09, 15:05
Medlem
Kaffe här också, svart som natten.

Malign - A Sun to Scorch

Så svinigt bra låt att jag blev upprikigt imponerad. I ärlighetens namn var jag faktiskt en smula skeptisk till att de skulle kunna klara av att leverera så här starkt material såpass lång tid efter deras mästerliga Fireborn och Divine Facing, men håller plattdjäveln samma höga, om inte högre, än detta lilla onda stycke.

En som jag på förhand tror kommer kunna mäta sig med denna, är givetvis INTE Frontschwein (titelspåret, Wartheland och Rope of Regret samt 503 hade räckt att trycka på en EP!) utan så klart Mgla's nya. (Ptja, eller With the Dead's debut som släpps 16/10, då, som visserligen är doom av mörkaste slaget). Men snackar vi enbart svartmetall så tror jag på antingen Malign eller Mgla! Däremot tror jag WtD tar hem titeln som årets bästa släpp oavsett genré.
Senast redigerad av Stockton.T 2015-08-09 kl. 15:30.
Citera
2015-08-09, 15:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Kaffe här också, svart som natten.

Malign - A Sun to Scorch

Så svinigt bra låt att jag blev upprikigt imponerad. I ärlighetens namn var jag faktiskt en smula skeptisk till att de skulle kunna klara av att leverera så här starkt material såpass lång tid efter deras mästerliga Fireborn och Divine Facing, men håller plattdjäveln samma höga, om inte högre, än detta lilla onda stycke.

En som jag på förhand tror kommer kunna mäta sig med denna, är givetvis INTE Frontschwein (titelspåret, Wartheland och Rope of Regret samt 503 hade räckt att trycka på en EP!) utan så klart Mgla's nya. (Ptja, eller With the Dead's debut som släpps 16/10, då, som visserligen är doom av mörkaste slaget). Men snackar vi enbart svartmetall så tror jag på antingen Malign eller Mgla! Däremot tror jag WtD tar hem titeln som årets bästa släpp oavsett genré.

Jag kan högst personligen vittna om att resterande av Malign's kommande giv mycket väl är i Mgla-höjd, och då Sistnämnda band har sånt otroligt mästerklass-material i ryggsäcken så ställer jag mig skeptisk till hur den kommande ska kunna smälla det på fingrarna! Och vad gäller Malign så är den kommande något av det bästa jag hört på över 10år.
Inte för att spä på era förväntningar men ändå

NP: Watain - The Wild Hunt (The Child must die)
Bandets mest sågade stund? Watain är dock fortf Watain för mig och så även hittar jag fler ljusglimtar än besvikelser! En skiva som växer för varje gång.
Citera
2015-08-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag kan högst personligen vittna om att resterande av Malign's kommande giv mycket väl är i Mgla-höjd, och då Sistnämnda band har sånt otroligt mästerklass-material i ryggsäcken så ställer jag mig skeptisk till hur den kommande ska kunna smälla det på fingrarna! Och vad gäller Malign så är den kommande något av det bästa jag hört på över 10år.
Inte för att spä på era förväntningar men ändå

NP: Watain - The Wild Hunt (The Child must die)
Bandets mest sågade stund? Watain är dock fortf Watain för mig och så även hittar jag fler ljusglimtar än besvikelser! En skiva som växer för varje gång.

Det låter ju lovande på ståtlig ståfräsnivå och jag vågar nog nästan lita på det du skriver gällande vilket släpp som tar tronen. Fin poäng med att Mgla's ryggsäck är överfull med godsaker och att det krävs förbannat mycket för att toppa det, i det närmast oändligt mycket---om man fäller ner pungen och landar en stund, och når inskten att inget av deras material någonsin kommer slå Mdlosci ändå, så... Och vad betäffar Malign så har de minst sagt haft ett bra jävla tag på sig att knåpa fram sitt sanna mästerverk.

Vad gäller The Wild Hunt så led jag mig tamejfan genom den horribelt usla diarrestinkarskiva. Och covern på GG Allin gorde mig arg på riktktigt, fy fan.
Gillar ju debuten, men det märks att de inte helt hittat hem där ännu, medan de visade med råge på Casus Luciferi att nu jävlar ska skåpet stå här och Sword to the Dark är ett gediget verk och Lawless Darkness hade sina stunder. The Wild Hunt hade i mina öron inga stunder. Kanske får lyssna om den, men jag tvivlar att jag kommer tycka om den mer.

NP: Bölzer - Steppes
Senast redigerad av Stockton.T 2015-08-09 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in