Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Jag kan högst personligen vittna om att resterande av Malign's kommande giv mycket väl är i Mgla-höjd, och då Sistnämnda band har sånt otroligt mästerklass-material i ryggsäcken så ställer jag mig skeptisk till hur den kommande ska kunna smälla det på fingrarna! Och vad gäller Malign så är den kommande något av det bästa jag hört på över 10år.
Inte för att spä på era förväntningar men ändå
NP: Watain - The Wild Hunt (The Child must die)
Bandets mest sågade stund? Watain är dock fortf Watain för mig och så även hittar jag fler ljusglimtar än besvikelser! En skiva som växer för varje gång.
Det låter ju lovande på ståtlig ståfräsnivå och jag vågar nog nästan lita på det du skriver gällande vilket släpp som tar tronen. Fin poäng med att
Mgla's ryggsäck är överfull med godsaker och att det krävs förbannat mycket för att toppa det, i det närmast oändligt mycket---om man fäller ner pungen och landar en stund, och når inskten att inget av deras material någonsin kommer slå
Mdlosci ändå, så... Och vad betäffar
Malign så har de minst sagt haft ett bra jävla tag på sig att knåpa fram sitt sanna mästerverk.
Vad gäller The Wild Hunt så led jag mig tamejfan genom den horribelt usla diarrestinkarskiva. Och covern på GG Allin gorde mig arg på riktktigt, fy fan.
Gillar ju debuten, men det märks att de inte helt hittat hem där ännu, medan de visade med råge på Casus Luciferi att nu jävlar ska skåpet stå här och Sword to the Dark är ett gediget verk och Lawless Darkness hade sina stunder. The Wild Hunt hade i mina öron inga stunder. Kanske får lyssna om den, men jag tvivlar att jag kommer tycka om den mer.
NP:
Bölzer - Steppes