2013-01-26, 21:15
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Är inget större fan av Dissection heller. Klart att "Storm of the lights bane" är en klassiker, och att "Reinkaos" kan vara den mest onda och sataniska plattan jag hört någonsin.. men plattorna i sig lämnar ändå mycket att önska. Somberlain är också bra. Med betoning på BRA, och inte skitbra.
det är ju smaksak osv men imho började Dissection bäst och slutade minst bäst
The Somberlain - 10/10 (egentligen 11/10...)
Storm of the light's bane - 9/10
Reinkaos - 8/10
men visst kan man uttyda massvis med symfoniska och storslagna inslag i det bandet, men det går aldrig till överdrivt utan är perfekt hela tiden!
Citera
2013-01-26, 21:36
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
det är ju smaksak osv men imho började Dissection bäst och slutade minst bäst
The Somberlain - 10/10 (egentligen 11/10...)
Storm of the light's bane - 9/10
Reinkaos - 8/10
men visst kan man uttyda massvis med symfoniska och storslagna inslag i det bandet, men det går aldrig till överdrivt utan är perfekt hela tiden!

Den där betygsättningen går emot min helt och hållet.
The Somberlain tycker jag är deras svagaste tyvärr, dom kom upp sig som fan med SOTLB. Sen nådde den absoluta peaken med Reinkaos, även fast den skilde sig nämnvärt från tidigare så är den betydligt ärligare än dom. I mina ögon och öron iaf.
Citera
2013-01-26, 21:41
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Den där betygsättningen går emot min helt och hållet.
The Somberlain tycker jag är deras svagaste tyvärr, dom kom upp sig som fan med SOTLB. Sen nådde den absoluta peaken med Reinkaos, även fast den skilde sig nämnvärt från tidigare så är den betydligt ärligare än dom. I mina ögon och öron iaf.
tycker The Somberlain har en sådan jävla råhet och djävlar anamma att det är helt galet! varenda låt är skitbra, och det är varenda låt på Storm Of The Light's Bane med, men det är för putsat och slipat...tyvärr, men det är klart den frekventeras i kassettbandspelaren ganska ofta! Reinkaos var förövrigt sountracket till min dagliga tunnelbanetur till plugget på gymnasiet i typ ett halvår, så det är en del minnen där

NP: Tiamat - Nocturnal Funeral
Citera
2013-01-26, 21:45
Medlem
Mordum87s avatar
Hursomhelst.. nu jävlar har jag gått igenom senaste Masters' Hammer, och visst fan är den fin ändå!
Den hittar lite tillbaka till dynamiken som står att finna i första (sjukt mästerliga) "Ritual".
Där förra plattan "Mantras" kändes oerhört trött så påvisar denna att det fortf är ett band värt namnet MH bakom.
Känns kanske lite som att de sporrat sig som fan efter all dålig kritik de fick efter "Mantras", med all rätt.
Och det gjorde dom bara gott.
"Vracejte konve na místo" är sannerligen en ond historia från början till slut och sången är verkligen spöklik.
Om man nu kan kalla det sång.. ofta så tenderar den till stå på gränsen till spoken word skulle jag säga.. Men inte mindre effektiv för det.
Denna når såklart inte upp till "Ritual" i mitt tycke, men är du ej bekant med Master's Hammer så skulle jag absolut kunna rekommendera BÅDE denna och Ritual som en bra start.

np: Teitanblood - Puuuuuuurgiiiing TOOOOONGUUUEES
(vilket fantastiskt fint återseende..)
Citera
2013-01-26, 21:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
tycker The Somberlain har en sådan jävla råhet och djävlar anamma att det är helt galet! varenda låt är skitbra, och det är varenda låt på Storm Of The Light's Bane med, men det är för putsat och slipat...tyvärr, men det är klart den frekventeras i kassettbandspelaren ganska ofta! Reinkaos var förövrigt sountracket till min dagliga tunnelbanetur till plugget på gymnasiet i typ ett halvår, så det är en del minnen där

NP: Tiamat - Nocturnal Funeral

Mycket möjligt.
Jag började med Storm-plattan som 14åring och tyckte den var så oerhört grym, så den hängde med ett bra tag och samsades med plattor som "Tusen år har gått", "In torment in hell" och "Under a funeral Moon".
"Somberlain" hörde jag först några år senare, och det säger ju sig självt att jag då inte gillade den mer än Storm.. Idag ser jag den såklart för vad den är, en grym platta helt enkelt..
När "Reinkaos" kom däremot så var det ju först "meh.."-reaktionen.. men på andra lyssningen så lossnade allting. En av de klart mest sataniska plattor jag någonsin hört. Musiken i sig kan ju diskuteras då det i mina öron är mest Heavy Metal med halv-disharmoniska stämningar..
Hursomhelst, Dissection är och kommer alltid vara ett sånt där "dom är BRA"-band för mig. Inget mer.
Citera
2013-01-26, 22:01
Medlem
KillForSatans avatar
Blandat friskt ur roots register för tillfället.
Citera
2013-01-26, 22:04
Medlem
Wolfnachts avatar
Dissection är och kommer alltid att förbli mitt favoritband. Att rangordna skivorna är nog helt enkelt omöjligt för mig. Reinkaos är nog den jag lyssnat mest på rent allmänt, men senaste året har nog The Somberlain och Live Legacy tagit den platsen.

Kom precis hem så har ingen musik på, men sitter å sjunger på Als die Alten Jung Noch Waren med Absurd. Så det blir nog den.
Citera
2013-01-26, 23:48
Medlem
Mordum87s avatar
Ärligt talat.. Blasphemy är och kommer alltid att förbli ett av mina favoritband, men hur fan tänkte dom när de tog bilden som finns att beskåda på Arkivet?
Fylle-smink i en lada + en neger (ej i rasistisk bemärkelse så back off jävla vänster-idioter..) i solglasögon?
Hela bilden lockar till ett enda stort asgarv. Och är man på fyllan så blir det ännu roligare.
Hur förklarar man isf detta för någon som aldrig hört bandet? Att de har gjort en av världens bästa plattor?
Visst..självdistans osv..och den biten. Men ibland känns det fan som att band gör parodi på sig själva.. (vilket enligt min åsikt är BARA positivt, eftersom det visuella fan inte ska spela någon roll..).
Men ändå.. menar man så pass allvar med sin musik som Blasphemy verkar göra, så varför parodi-siera (hittade ej ord..) sig själva?
Samma gäller ju såklart Gorgoroth...Gaahl nån? (Jag respekterar alla nyss nämnda mer än min egen existens här på denna ruttna jord, så kom inte och påstå nåt jävla skit som Pentagrammaton och Phalguna är så bra på.. de hör inte hit iaf..)
Ärligt talat så skulle jag lätt kunna påstå att jag, Adversarius och Frank_Friendly äger den här tråden.
(TS gills inte i ett omnämnande då han redan sitter högst..)

np: Repugnant - Premature Burial
Citera
2013-01-27, 00:16
Medlem
kvertys avatar
Antediluvian - Scions Of Ha Nachash (Sceptre Of The Burning Valley)

Föreställer mig själv lyssnandes på detta när jag sitter på ålderdomshem med kateter och bajsblöja, med fetaste headphones som barnbarnet köpt, sitta och nicka väldigt försiktigt i otakt till ljudsoppan.
Citera
2013-01-27, 00:19
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ärligt talat.. Blasphemy är och kommer alltid att förbli ett av mina favoritband, men hur fan tänkte dom när de tog bilden som finns att beskåda på Arkivet?
Fylle-smink i en lada + en neger (ej i rasistisk bemärkelse så back off jävla vänster-idioter..) i solglasögon?
Hela bilden lockar till ett enda stort asgarv. Och är man på fyllan så blir det ännu roligare.
Hur förklarar man isf detta för någon som aldrig hört bandet? Att de har gjort en av världens bästa plattor?
Visst..självdistans osv..och den biten. Men ibland känns det fan som att band gör parodi på sig själva.. (vilket enligt min åsikt är BARA positivt, eftersom det visuella fan inte ska spela någon roll..).
Men ändå.. menar man så pass allvar med sin musik som Blasphemy verkar göra, så varför parodi-siera (hittade ej ord..) sig själva?
Samma gäller ju såklart Gorgoroth...Gaahl nån? (Jag respekterar alla nyss nämnda mer än min egen existens här på denna ruttna jord, så kom inte och påstå nåt jävla skit som Pentagrammaton och Phalguna är så bra på.. de hör inte hit iaf..)
Ärligt talat så skulle jag lätt kunna påstå att jag, Adversarius och Frank_Friendly äger den här tråden.
(TS gills inte i ett omnämnande då han redan sitter högst..)

np: Repugnant - Premature Burial

Pff, den här tråden är min och ingen annans.

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/6359671/Blasphemy+oldpic91.jpg
Är och förblir den bästa bilden på Blasphemy.

Tror faktiskt inte de gör parodi på sig själv allt för ofta. Men jag hade då inte vågat säga till dem att deras bilder, smink, eller artistnamn (Nocturnal Grave Desecrator and Black Winds tex) är det minsta fåniga. Särskilt när jag sett Caller of the Storms (enda negern jag inte vill kalla neger) arg IRL.
Hjälp.
Citera
2013-01-27, 00:20
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Antediluvian - Scions Of Ha Nachash (Sceptre Of The Burning Valley)

Föreställer mig själv lyssnandes på detta när jag sitter på ålderdomshem med kateter och bajsblöja, med fetaste headphones som barnbarnet köpt, sitta och nicka väldigt försiktigt i otakt till ljudsoppan.

Hör du till denna tråd? Ingen respekterar dig eftersom alla vet att dina stora idoler är Lamb of God.
Men bra räddat med denna post.
Citera
2013-01-27, 00:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Pff, den här tråden är min och ingen annans.

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/6359671/Blasphemy+oldpic91.jpg
Är och förblir den bästa bilden på Blasphemy.

Tror faktiskt inte de gör parodi på sig själv allt för ofta. Men jag hade då inte vågat säga till dem att deras bilder, smink, eller artistnamn (Nocturnal Grave Desecrator and Black Winds tex) är det minsta fåniga. Särskilt när jag sett Caller of the Storms (enda negern jag inte vill kalla neger) arg IRL.
Hjälp.

Haha nej det förstår jag. Det var bara en generellt och spontan undran, för just bilden på arkivet känns parodisk hur man än ser på det!
Jag gillar dom allihop, som fan.. det är bara själva utförandet jag undrar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in