2016-04-29, 21:13
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Har helt missat den plattan! Var det inte folk från armagedda eller något eller Mortuus? Mycket dåligt gjort att jag aldrig hört den plattan isf!
Ska kollas.....

Leviathan var Phycon (trummis i Armagedda) soloprojekt som släpptes på Selbstmord, blev inte mer än den plattan dock trots att det finns mer material färdigskrivet.
Citera
2016-04-29, 23:19
Medlem
Afgrundens avatar
Hittade något riktigt intressant nyligen Zeal and Ardors album "Devils Is Fine" som blandar slav musik/blues med black metal i en väldigt fin kombo enligt mig. Skulle vara kul att höra andra på forumets åsitker om det
Citera
2016-04-30, 12:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Har du mer tips på band liknande Blodulv får du gärna lista dem.
Jag skulle också gärna vilja höra din uppfattning om Sühnopfer.

Dåligt med tips på Blodulv-liknande band tyvärr. Folk och fä gnäller om att de bara är vanlig standard-black men ändå kan jag inte hitta nåt som kommer upp i samma ös i musiken på ett så enkelt sätt. Måste ju självklart tipsa om mitt eget band som försökte göra något Blodulv/Ildjarn-liknande, men vi drack öl istället för att skriva låtar.

Jag har nu lyssnat en del på Sühnopfer och först tyckte jag det inte var något att spika upp på korset över huvud taget faktiskt. Lite för rent och fokus på fel saker. Det släppte dock och nu gillar jag det åtminstone såpass att jag får tacka för tipset! Långt ifrån Peste Noire dock som jag gillar mycket skarpt. Jag antar att Sale freux faller dig i smaken om nu inte hört tidigare? Subterraneus till exempel är mer än småtrevlig.

NP: Angra Mainyu - The Art of Blasphemy

Horn - Der Forst im Frühjahr och Dark tribe - Archaic Visions är två skivor ni ska lyssna på nu men det begriper ni väl kanske själva.
Senast redigerad av von_S 2016-04-30 kl. 12:16.
Citera
2016-04-30, 20:41
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Har helt missat den plattan! Var det inte folk från armagedda eller något eller Mortuus? Mycket dåligt gjort att jag aldrig hört den plattan isf!
Ska kollas.....

R. Markström. Var med på de tidigare verken från Armagedda/Volkermord!

Är ju medlem i Feral idag som jag inte hört mycket alls. Föll ej i smaken.

Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Grymt bra tips spelar den nu för andra gången idag.
NS: Leviathan - Far Beyond The Light
https://www.youtube.com/watch?v=MVu44vwkzsM

Det enda jag kan klaga på är bandnamnet som är lite väl generiskt.

Den självbetitlade låten är ruggigt bra. Som hela albumet förvisso.

NP:

Whiskeypinne, ensamhet samt Lifit es Daudafaerd
Har majbrasa i sinnet var dag.
Citera
2016-04-30, 23:23
Medlem
Tom1as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Hittade något riktigt intressant nyligen Zeal and Ardors album "Devils Is Fine" som blandar slav musik/blues med black metal i en väldigt fin kombo enligt mig. Skulle vara kul att höra andra på forumets åsitker om det

Svinbra!!!!
Tack för den du.
Citera
2016-04-30, 23:41
Medlem
shitlists avatar
Gluttony - Beyond the Veil of Flesh

Grymt bra tryck, oerhört svängig skiva må jag säga.
Citera
2016-05-02, 00:23
Medlem
Glantons avatar
Citat:

Ruggigt bra och originell musik. Kan fan inte sluta lyssna. Amerikansk slavmusik med ockult botten och spridda black metal skurar. Albumet är föredömligt kort men ändå inte utan djup.
Har en känsla att de standard "metalmänniskorna" hatar Zeal and Ardor. Det får mig bara att digga ännu mer.
Det tipset tackar vi för!
Citera
2016-05-02, 00:50
Medlem
Glantons avatar
Ytterligare ett snuskbra amerikanskt band är Uada. Mixa gamla Wittr med Mgla och Dawn. Efter ett par lyssningar så är det i mitt tycke exakt så bra som beskrivningen ovan ger sken av. Eisenwald släpper vilket ju brukar borga för kvalitet.
Videon nedan är riktigt bra liksom hela plattan "Devoid of light".

https://m.youtube.com/watch?v=UVZ2X39mxgU
Citera
2016-05-03, 16:18
Medlem
Fredees avatar
Citat:

Citat:
Ytterligare ett snuskbra amerikanskt band är Uada. Mixa gamla Wittr med Mgla och Dawn. Efter ett par lyssningar så är det i mitt tycke exakt så bra som beskrivningen ovan ger sken av. Eisenwald släpper vilket ju brukar borga för kvalitet.

Mycket bra tips! Tack ska ni ha!

Hittade denna pärla idag!
https://www.youtube.com/watch?v=fO85F6ZboSk
Citera
2016-05-04, 01:17
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:

Helvete vad bra, och en trevlig musik video med.

När det ändå pratas om amerikanska band så vill jag tipsa om nechochwen och deras platta heart of akamon. Black metal inspirerat av indianer. Skulle vilja påstå att det finns inslag av Bathorys ljud i det hela om man ens får säga så

https://www.youtube.com/watch?v=sOjJXUgffVY
Citera
2016-05-04, 03:44
Medlem
Ok, så vilka ska på Mgla 20 maj i Stockholm?
Citera
2016-05-04, 10:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Ok, så vilka ska på Mgla 20 maj i Stockholm?

Har inga pengar men får väl gå ut och leta burkar. Jävligt sugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in