2009-10-22, 18:33
Medlem
Wantedmans avatar
Dissection är väl det enda Black-metal bandet jag lyssnar på någon som har förslag på liknande band föresten?
Citera
2009-10-22, 18:41
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantedman
Dissection är väl det enda Black-metal bandet jag lyssnar på någon som har förslag på liknande band föresten?
In flames (2 första albumen), watain, naglfar kanske vore något
Citera
2009-10-22, 18:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Ni kan inte skriva vad ni tycker om låtarna ni lyssnar på också? Lite trist att bara läsa namedrops i 4 av 5 inlägg. Jävla listtråd.
Det har jag också tänkt på, brukar därför försöka göra detsamma. Ska börja hålla hårdare på det från och med nu. Det e faktiskt roligare när det uppstår lite debatt.
Nu kände jag för att dra på nåt riktigt hårt. Det blev Dying Fetus - Killing on adrenaline
Riktigt jävla hårt mangel. Har inte hört dom så mycket. Men det e grindmangel av högsta klass!
Citera
2009-10-22, 18:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Självklart säger jag Vemoth. Dom har släppt 2 demos och det e melodisk black metal av klass. Mörk gryning - Tusen år har gått, old mans child och lord belial är också band jag kommer att tänka på.
NP: Abigor - Apocalypse
Fett bra black metal från Austria! Den här skivan är den mangligaste skivan de gjort. Men dom speciella "Abigor-slingorna" finns givetvis att finna även här! Rekommenderas.
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-10-22 kl. 19:26.
Citera
2009-10-22, 20:00
Medlem
von_Ss avatar
Shining - Plågoande o helga plågoande
Citera
2009-10-22, 20:15
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Inget band har ens lyckats komma i närheten av Dissections storhet, så det är bara att ge upp.
Citera
2009-10-22, 20:20
Medlem
Unanimated - Ancient God Of Evil är väldigt likt Dissection, dock inget av mina favoritband direkt, men värt att kolla upp om man söker mer old school grejer i stil med Dissection.
Citera
2009-10-22, 20:32
Medlem
Wantedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Unanimated - Ancient God Of Evil är väldigt likt Dissection, dock inget av mina favoritband direkt, men värt att kolla upp om man söker mer old school grejer i stil med Dissection.

Tackar...det var ett band i min smak
Citera
2009-10-22, 20:36
Medlem
Byfånes avatar
Citat:

Svaret är lika enkelt som självklart, vet inte din kunskapsbas men tar ett skott på att du hört talas om gbg döds? kolla upp alla gbg döds band och Amon amarth =)
Citera
2009-10-22, 21:12
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Jag satt och tänkte, "ska jag skriva Unanimated... Hmm?". Men sen sket jag i det, vette fan varför. Va så länge sen jag hörde dom, men nu efter en snabb uppfriskning i form av youtube så tog jag hem In the forest of the dreaming dead. Ett av få bra slingdöds band.
Citera
2009-10-22, 21:34
Medlem
VampireLestats avatar
Kommer med ett tips såhär på kvällen, Deathevokation med skivan Rites of Desecration, redigt bra death metal som får in lite härligt melodiösa slingor utan att ta bort brutaliteten samt utan att bli In Flames döds om ni förstår.

Har även kollat in Darkthrones Goatloard, gillade den som fan faktiskt, skall jag fördjupa mig i under dom kommande dagarna tänkte jag.
Citera
2009-10-22, 21:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Kommer med ett tips såhär på kvällen, Deathevokation med skivan Rites of Desecration, redigt bra death metal som får in lite härligt melodiösa slingor utan att ta bort brutaliteten samt utan att bli In Flames döds om ni förstår.

Har även kollat in Darkthrones Goatloard, gillade den som fan faktiskt, skall jag fördjupa mig i under dom kommande dagarna tänkte jag.
Den e awesome!!! En av mina absoluta favoritskivor, och bland de bättre darkthrone gjort! Bara bra riff hela skivan igenom. Här märker man vilken jävla batterist fenriz är! Och upp till 8 riff i vissa låtar! Gaaaah...

NP: Judas Iscariot - Thy dying light
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in