2009-09-23, 16:45
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc_bolan
Now Playing - dimmu borgir
ok

Snubblade över ett nytt band, Iskald - verkar helt OK faktiskt!
http://www.youtube.com/watch?v=HY-9tpQ48OA
Citera
2009-09-23, 18:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Tog hem några plattor med 2 franska deathrash band igår, Agressor och Massacra och har lyssnat en hel del sedan dess, dsv hela dagen. helt ok mangel.
Citera
2009-09-23, 21:29
Medlem
Gud#742s avatar
Har kommit in i en Entombed-period nu
Citera
2009-09-23, 21:57
Medlem
liasors avatar
Och själv har jag kommit in i en EPISK period, lyssnar mycket på pagan / folk osv..

Just nu rullar Windir - 1184 albumet! det, om något är riktigt episkt

http://www.youtube.com/watch?v=494xjMW2SiU

Tar gärna emot tips om liknande via PM!

edit: 1000de inlägget i tråden!
Senast redigerad av liasor 2009-09-23 kl. 22:56.
Citera
2009-09-23, 21:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Rom 5:12 är lätt deras bästa platta och slår World Funeral rejält på fingrarna. Att få Arioch/Mortuus som vokalist har varit ett rejält lyft för Marduk.

nej nej och NEJ!..alltså visst, smaken är delad absolut, men tycker du verkligen att World Funeral är bättre än Plague Angel och Rom 5:12 ? Det är verkligen ett mysterium, men sen beror det ju på vad World Funeral gav dig för intryck första gången du hörde den, det är ju helt individuellt.

Tycker personligen att World Funeral tillsammans med Panzer division Marduk är deras sämre verk.
(nu får jag väl helgsmisk tre år framöver för att jag sågar PDM, men jag tycker faktiskt inte den ens kan mäta sig med ALLA deras album innan den, och speciellt inte de tre senaste med Arioch. Dom är helt enastående

Men så tillhör jag ju en av de få (kanske) som höjer "Funeral Mist" till skyarna tack vare min absoluta favoritplatta genom tiderna "Maranatha" (precis lika bra som Salvation var, men senaste har ändå någonting som för den strået vassare )

Var bara tvungen att opponera mig
Citera
2009-09-23, 21:59
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
nej nej och NEJ!..alltså visst, smaken är delad absolut, men tycker du verkligen att World Funeral är bättre än Plague Angel och Rom 5:12 ? Det är verkligen ett mysterium, men sen beror det ju på vad World Funeral gav dig för intryck första gången du hörde den, det är ju helt individuellt.

Tycker personligen att World Funeral tillsammans med Panzer division Marduk är deras sämre verk.
(nu får jag väl helgsmisk tre år framöver för att jag sågar PDM, men jag tycker faktiskt inte den ens kan mäta sig med ALLA deras album innan den, och speciellt inte de tre senaste med Arioch. Dom är helt enastående

Men så tillhör jag ju en av de få (kanske) som höjer "Funeral Mist" till skyarna tack vare min absoluta favoritplatta genom tiderna "Maranatha" (precis lika bra som Salvation var, men senaste har ändå någonting som för den strået vassare )

Var bara tvungen att opponera mig

Nu citerade jag totalt fel person, skulle vara den övre.
Citera
2009-09-23, 22:05
Medlem
Korpikallas avatar
Klagopsalmer med Shining, en trevlig atmosfär.
Fast nu råkade det bli "With No Human Intervention" av Aborym.
Citera
2009-09-23, 22:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Det råder Marduktider i tråden, vilket får även mig att vilja lyssna på Marduk ännu mer. Den nya skivan är jättebra, men måste lyssna ännu mer. Man har så mycket att välja på...

NP: No return - Contamination rises

Gillar verkligen denna typ av den äldre skolans mangel death!
Citera
2009-09-23, 22:38
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
förövrigt är Eden Belovv världens bästa BM-låt.

Här har vi sanningen gott folk!

NP : Blut aus Nord - Odinist
Citera
2009-09-23, 22:50
Medlem
Byfånes avatar
Nån i tråden tipsade om A Canorous Quintet, fysatan vad grym musik, har letat efter denna grupp sen In Flames släppte Soundtrack to your escape!

http://www.youtube.com/watch?v=ka71mP9cuOo
Citera
2009-09-23, 22:55
Medlem
The Meatballs avatar
Immortal - Tyrants

Lyssnar igenom samlingen inför släppet av nya skivan.
Citera
2009-09-23, 22:57
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Immortal - Tyrants

Lyssnar igenom samlingen inför släppet av nya skivan.

Jajuste! det har inte läkt nått ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in