2013-01-24, 21:09
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Självfallet fann du och dina nu-metal vänner det ”kul”, eftersom ni alla upptäckt black metal under de senaste åren. Det är rejält töntigt att vara så pass uppkäftig via internet. Jag befinner mig ganska ofta i Stockholm, nästa gång du ska gå på en spelning någonstans i landet så får du gärna skicka ett PM, så att du kan vara lika uppkäftig ansikte mot ansikte.
Oj, har Raffa Pancamo letat sig hit till slut?

NP: Nihill - Grond
Citera
2013-01-24, 21:13
Medlem
Citat:
Självfallet fann du och dina nu-metal vänner det ”kul”, eftersom ni alla upptäckt black metal under de senaste åren. Det är rejält töntigt att vara så pass uppkäftig via internet. Jag befinner mig ganska ofta i Stockholm, nästa gång du ska gå på en spelning någonstans i landet så får du gärna skicka ett PM, så att du kan vara lika uppkäftig ansikte mot ansikte.

Ja oj, för jag lyssnar på så mycket nu-metal, vars får du det ifrån? Inte för att det spelar någon roll men jag har lyssnat på black metal längre tid än de senaste åren. Jo, jag håller med om att det är lite fjolligt att vara uppkäftig på internet, man du satte ju ribban när drog in att jag skulle dra till mitt hörn och runka till Pantera, vilket jag inte begriper hur du fick in i bilden.

NP: Infernal War - The Holy Fall
Citera
2013-01-24, 21:13
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Oj, har Raffa Pancamo letat sig hit till slut?

NP: Nihill - Grond

Har också följt den tråden lite. Jag är helt klart lika beredd som honom att träffas på riktigt (utan backup) för att lösa internet-disputes. Skillnaden ligger förstås i hur mycket man kan leverera

Citat:
Jag provade CdG-plattan "Häxan" nyss, det lät bra men inte BRA, så det försöket avbröts rätt snabbt.

Kom igen för fan, du är bättre än så. Testa "Spectres over Transylvania" annars, det bästa DMDS inspirerade släppet sen originalet.
Citera
2013-01-24, 21:15
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Kom igen för fan, du är bättre än så. Testa "Spectres over Transylvania" annars, det bästa DMDS inspirerade släppet sen originalet.
I och med att jag sett den hyllas så friskt på andra håll också så får jag nog ta och följa den rekommendationen. Återkommer.

EDIT: Holy shit, jag hittade en AKTIV Mediafire-länk! Det kan fan inte ha påträffats sedan Napoleons tid. Det har fan gått åt helvete för denna tidigare så eminenta fildelningstjänst på senare tid, samma gäller Rapidshare. FileFactory, Depositfiles och narod.ru verkar vara de enda pålitliga numera.
Senast redigerad av Adversarius 2013-01-24 kl. 21:18.
Citera
2013-01-24, 21:18
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Ja oj, för jag lyssnar på så mycket nu-metal, vars får du det ifrån? Inte för att det spelar någon roll men jag har lyssnat på black metal längre tid än de senaste åren. Jo, jag håller med om att det är lite fjolligt att vara uppkäftig på internet, man du satte ju ribban när drog in att jag skulle dra till mitt hörn och runka till Pantera, vilket jag inte begriper hur du fick in i bilden.

NP: Infernal War - The Holy Fall

Okej, erkänner att jag inte följt din post-historik så värst. Av någon anledning förknippar jag ändå ditt postande med Pantera (nu-metals urfader). Kanske blandar ihop dig med någon annan i tråden, ber om ursäkt ifall det förhåller sig så.

NP: Armagedda - Ond Spiritism
Citera
2013-01-24, 21:25
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Lyssnar nu. Visst, rätt bra är det - men vad har den med DMDS att göra?? Jag hör inte ens någon avlägsen likhet.
Citera
2013-01-24, 21:31
Medlem
Citat:
Okej, erkänner att jag inte följt din post-historik så värst. Av någon anledning förknippar jag ändå ditt postande med Pantera (nu-metals urfader). Kanske blandar ihop dig med någon annan i tråden, ber om ursäkt ifall det förhåller sig så.

NP: Armagedda - Ond Spiritism

Du blandar ihop mig, men det är lugnt. Jag gillar Pantera, det ska ska jag inte sticka under stol med, men jag älskar många black och doom/sludge band (exempelvis mannen på min avatar; urfadern till sludge, Jimmy Bower - Eyehategod) bra mycket mer och lyssnar knappt på dem nu för tiden.

Ond Spiritism är jävla bra! Ska fan köra den lite senare tror jag bestämt.

NP: Blasphemy - War Command
Citera
2013-01-24, 21:32
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
EDIT: Holy shit, jag hittade en AKTIV Mediafire-länk! Det kan fan inte ha påträffats sedan Napoleons tid. Det har fan gått åt helvete för denna tidigare så eminenta fildelningstjänst på senare tid, samma gäller Rapidshare. FileFactory, Depositfiles och narod.ru verkar vara de enda pålitliga numera.

Mediafire har sedan länge stängt ner alla stora bloggar som fildelat via dem. Hittar man mediafire-länkar på andra ställen kan de vara aktiva, oavsett under vilket år de lagts upp. Skulle ändå önska att alla nedladdningsbloggar övergick till de ryska sidorna. Där håller sig filerna intakta oavsett hur många klagomål från judiska skivbolagsdirektörer som inkommer.

Citat:
Lyssnar nu. Visst, rätt bra är det - men vad har den med DMDS att göra?? Jag hör inte ens någon avlägsen likhet.

Spectres... är enormt musikaliskt inspirerad av DMDS. Det går det fan inte att undgå om man lyssnar ordentligt på den. Nämn ett enda annat album som följer mer på vad DMDS uttrycker.
Senast redigerad av Phalguna 2013-01-24 kl. 21:35.
Citera
2013-01-24, 21:34
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Du blandar ihop mig, men det är lugnt. Jag gillar Pantera, det ska ska jag inte sticka under stol med, men jag älskar många black och doom/sludge band (exempelvis mannen på min avatar; urfadern till sludge, Jimmy Bower - Eyehategod) bra mycket mer och lyssnar knappt på dem nu för tiden.

Ond Spiritism är jävla bra! Ska fan köra den lite senare tror jag bestämt.

NP: Blasphemy - War Command

http://www.youtube.com/watch?v=krxMnE_0O0Q
Citera
2013-01-24, 21:40
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=krxMnE_0O0Q

Ingen aning om vad du ville ha sagt med den länken, men Heil Hitler på dig också, antar jag.

NP: Darkthrone - The Hordes of Nebulah

Perfekt ölar och flödder-musik, perfekt annars också i och för sig, så skitsamma.
Citera
2013-01-24, 21:41
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Mediafire har sedan länge stängt ner alla stora bloggar som fildelat via dem. Hittar man mediafire-länkar på andra ställen kan de vara aktiva, oavsett under vilket år de lagts upp. Skulle ändå önska att alla nedladdningsbloggar övergick till de ryska sidorna. Där håller sig filerna intakta oavsett hur många klagomål från judiska skivbolagsdirektörer som inkommer.

Spectres... är enormt musikaliskt inspirerad av DMDS. Det går det fan inte att undgå om man lyssnar ordentligt på den. Nämn ett enda annat album som följer mer på vad DMDS uttrycker.
Ja, jag har märkt det också. Jag letar ofta via FilesTube men även där är 95% av alla Mediafire-länkar inaktiva. Däremot har jag knappt stött på en enda inaktiv narod-länk, så jag håller med dig.

Jag hör det fortfarande inte. Riffen är tämligen simplistiska och tycks bygga mest på powerackord, låtstrukturen är relativt enkel; om något känns det som något ur Darkthrones ättelinje, men knappt ens det. Varken de utsirade mollslingorna, de utforskande sångstrukturerna, den råa men ändå polerade ljudbilden eller den varierande sånginsatsen hos DMDS återfinns på detta släpp. Förklara gärna närmare vilka likheter du hittar.

På det fetstilta svarar jag Therefore, He Shall Consume med Insane Vesper. Dra igenom den några gånger och lyssna extra noga på riffen så kanske du hör vad jag menar.
Citera
2013-01-24, 21:48
Medlem
kvertys avatar
Blue Hummingbird on the Left - Cuauh Youalli (Eagle Nights)

Detta var intressant, låt er inte ryggas tillbaka av det hippa bandnamnet som man väl kan tro tillhöra något popband. Finns dock bara en EP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in