Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja, jag har märkt det också. Jag letar ofta via FilesTube men även där är 95% av alla Mediafire-länkar inaktiva. Däremot har jag knappt stött på en enda inaktiv narod-länk, så jag håller med dig.
Jag hör det fortfarande inte. Riffen är tämligen simplistiska och tycks bygga mest på powerackord, låtstrukturen är relativt enkel; om något känns det som något ur Darkthrones ättelinje, men knappt ens det. Varken de utsirade mollslingorna, de utforskande sångstrukturerna, den råa men ändå polerade ljudbilden eller den varierande sånginsatsen hos DMDS återfinns på detta släpp. Förklara gärna närmare vilka likheter du hittar.
På det fetstilta svarar jag Therefore, He Shall Consume med Insane Vesper. Dra igenom den några gånger och lyssna extra noga på riffen så kanske du hör vad jag menar.
Jag hör det fortfarande inte. Riffen är tämligen simplistiska och tycks bygga mest på powerackord, låtstrukturen är relativt enkel; om något känns det som något ur Darkthrones ättelinje, men knappt ens det. Varken de utsirade mollslingorna, de utforskande sångstrukturerna, den råa men ändå polerade ljudbilden eller den varierande sånginsatsen hos DMDS återfinns på detta släpp. Förklara gärna närmare vilka likheter du hittar.
På det fetstilta svarar jag Therefore, He Shall Consume med Insane Vesper. Dra igenom den några gånger och lyssna extra noga på riffen så kanske du hör vad jag menar.
Så uppfattar jag samtliga spår på DMDS
. Speciellt avancerad musik är det faktiskt inte. Eventuellt handlar det mer om stämningen, orkar inte leta upp exakta ställen i låtarna på Mayhems magnum opus. Live in Leipzig, med Dead på sång, är hur som helst 10 ggr bättre än studioversionen med Attila. Har svårt att tänka mig att att någon som verkligen gillar DMDS skulle avfärda Spectres som en dussinskiva…Jag har försökt många gånger, men jag kan inte höra någonting av värde i Insane Vesper. Jag är väl helt enkelt väldigt ohipp... Låter som vilken Watain-klon som helst, inget personligt uttryck överhuvudtaget.
NP: Celestial Bloodshed - Cursed, scarred and forever possessed
Ditt svettiga öststatsluder hehe