2013-01-22, 00:54
  #13573
Medlem
Avrundar kvällen med lite Urfaust, Der Freiwillige Bettler;

NP: Urfaust - Der hässlichste Mensch

Perfekt i nattmörkret.
Citera
2013-01-22, 01:31
  #13574
Medlem
b0gfettos avatar
Sorhin - Livets löfte http://www.youtube.com/watch?v=SL210CDz10I
Citera
2013-01-22, 07:08
  #13575
Medlem
ucklumarbogas avatar
In the nightside eclipse med Emperor
Citera
2013-01-22, 10:24
  #13576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Sorhin - Livets löfte http://www.youtube.com/watch?v=SL210CDz10I

En av deras bästa!

Själv startar jag morgonen med cocacola (pallar inte fixa kaffe) och WoI - Ljuset. Älskar allt med dem innerligt men Ljuset värderar jag allra högst.

NP: Woods of Infinity - Epigram

Senare tror jag bestämt jag ska sätta mig in i Blasphemy som jag konstigt nog ej hört tidigare.
Citera
2013-01-22, 11:18
  #13577
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

Senare tror jag bestämt jag ska sätta mig in i Blasphemy som jag konstigt nog ej hört tidigare.

Satte precis morgonkaffet över datorskärmen och hamnade i chocktillstånd i många sekunder.
Det är det enskilt mest blasfemiska jag hört, att inte ha hört Blasphemy.
Men nåja, du har ett väldigt bra band att lära känna framför dig. Du inspirerade mig och nu slår jag på Gods of War.
Citera
2013-01-22, 11:22
  #13578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Satte precis morgonkaffet över datorskärmen och hamnade i chocktillstånd i många sekunder.
Det är det enskilt mest blasfemiska jag hört, att inte ha hört Blasphemy.
Men nåja, du har ett väldigt bra band att lära känna framför dig. Du inspirerade mig och nu slår jag på Gods of War.

Hahaha, jag förstod när jag skrev inlägget att en sådan reaktion skulle framkallas. Men bättre sent än aldrig, eller hur? Älskar ju Teitanblood, Proclamation och Bestial Raids och liknande rens och har förstått att Blasphemy ska vara i samma ådra?

Innan jag kör Blood Upon the Altar-demon med Kanadensarna drar jag på;

NP: Teitanblood - Necrosemen
Citera
2013-01-22, 11:33
  #13579
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Hahaha, jag förstod när jag skrev inlägget att en sådan reaktion skulle framkallas. Men bättre sent än aldrig, eller hur? Älskar ju Teitanblood, Proclamation och Bestial Raids och liknande rens och har förstått att Blasphemy ska vara i samma ådra?

Innan jag kör Blood Upon the Altar-demon med Kanadensarna drar jag på;

NP: Teitanblood - Necrosemen

Ja när man backtrackar (som jag också gjorde) till de första i genren så är de ju sällan lika extrema. Men i Blasphemys fall så måste jag säga att de är minst lika brutala som ovansagda band, om än väldigt annorlunda producerat. Eftersom det spelades in för så längesedan. Men när jag såg dem live så var det det enskilt brutalaste jag någonsin beskådat. Gud blev sodomerad av ett kors och jungru Maria genomgick könsbyte för att kunna vara med i Pride. Samtidigt som alla helvetets demoner och mutanter skrek i lycka och frossa.

Så låter Blasphemy.
Citera
2013-01-22, 11:42
  #13580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Ja när man backtrackar (som jag också gjorde) till de första i genren så är de ju sällan lika extrema. Men i Blasphemys fall så måste jag säga att de är minst lika brutala som ovansagda band, om än väldigt annorlunda producerat. Eftersom det spelades in för så längesedan. Men när jag såg dem live så var det det enskilt brutalaste jag någonsin beskådat. Gud blev sodomerad av ett kors och jungru Maria genomgick könsbyte för att kunna vara med i Pride. Samtidigt som alla helvetets demoner och mutanter skrek i lycka och frossa.

Så låter Blasphemy.

Nu när jag lyssnar på demon anser jag verkligen din beskrivning som målande, en jävla demo från '89 som är brutal och rå i samma klass som moderna eftertrappare.

NP: Blasphemy - Weltering In Blood

Herre SATAN vad bra!

Ett annat gammlt rensmangelgäng som är minst lika brutala som Teitanblood osv är ju Abhorer från Singapore. Ska nog ta och lyssna lite på dem när jag är klar med Blasphemy.
__________________
Senast redigerad av Stockton.T 2013-01-22 kl. 11:44.
Citera
2013-01-22, 12:21
  #13581
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Hahaha, jag förstod när jag skrev inlägget att en sådan reaktion skulle framkallas. Men bättre sent än aldrig, eller hur? Älskar ju Teitanblood, Proclamation och Bestial Raids och liknande rens och har förstått att Blasphemy ska vara i samma ådra?

Innan jag kör Blood Upon the Altar-demon med Kanadensarna drar jag på;

NP: Teitanblood - Necrosemen
Alla banden du nämner har Blasphemy att tacka för sin existens, den musikaliska falangen(war metal som en del kallar det) uppfanns av dem. Teitanblood har ju rötterna i Proclamation som är ett Blasphemy-coverband, med den lilla skillnaden att de skriver egna låtar. De är det enda bandet på Blasphemys bolag Ross Bay Cult: http://www.metal-archives.com/labels/Ross_Bay_Cult/6016

Bättre sent än aldrig, i alla fall! Har du bara hört demon är det bara början, vänta bara tills du drar igång Fallen Angel of Doom på maxvolym säger jag bara.
Citera
2013-01-22, 12:26
  #13582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Alla banden du nämner har Blasphemy att tacka för sin existens, den musikaliska falangen(war metal som en del kallar det) uppfanns av dem. Teitanblood har ju rötterna i Proclamation som är ett Blasphemy-coverband, med den lilla skillnaden att de skriver egna låtar. De är det enda bandet på Blasphemys bolag Ross Bay Cult: http://www.metal-archives.com/labels/Ross_Bay_Cult/6016

Bättre sent än aldrig, i alla fall! Har du bara hört demon är det bara början, vänta bara tills du drar igång Fallen Angel of Doom på maxvolym säger jag bara.

Att Blasphemy är förfäderna till dagens onda gäng är jag införstådd med.

Demon avbetad, näst sista låten på Fallen Angel of Doom nu;

Blasphemy - Goddess of Perversity
Citera
2013-01-22, 14:06
  #13583
Bannlyst
Cannibal Corpse - Addicted to Vaginal Skin
Citera
2013-01-22, 14:24
  #13584
Medlem
u-99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
Jag vet att många bm-artister flörtar flitigt med ambient, men jag letar efter en artist eller ett album där suicidal/depressive black metal möter ambient konsekvent, och inte bara enstaka ambientspår på ett album eller delar av ett spår. Tips?

Diagnose:Lebensgefahr - Transformalin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in