2012-10-17, 01:36
  #12373
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken skiva gillar du mest? At the heart of winter tar hem priset för mig.

NP: Immortal - Withstand the fall of time

Jag är hur förutsägbar som helst och säger Sons of Northern Darkness. Den har nåt visst. Kan det ha att göra med de thrashinfluerade riffen?
Citera
2012-10-17, 07:08
  #12374
Medlem
monolithics avatar
Givetvis är Manowar bland det bästa som finns i heavy metal-genren. Jag menar allas favorit Quorthon (borde vara i varje fall) håller ju med. Bara att lyssna på t.ex Twilight of the Gods eller Blood on Ice, helt omöjligt att missa Manowar-influenserna.
Att de skulle vara det absolut bästa HM-bandet vet jag dock inte, bara i USA har de ju sällskap av andra storheter som Fates Warning, Manilla Road, Cirith Ungol, osv.
Citera
2012-10-17, 07:27
  #12375
Medlem
von_Ss avatar
Vad fan har jag hållt på med i alla dessa år? För 5-6 år sedan lyssnade jag en hel del ovan nämnda Gontyna Kry efter tips från en riktigt ful kille från Gävle, men insåg aldrig hur löjligt bra Welowie är. Antagligen för att jag var ett mongo då som inte trodde att en polsk demo från 1997 kunde vara bra.

Musik och texter (iaf de engelska översättningarna - min polska är inget vidare) får fram exakt alla de känslorna som alla pagan-heathen-blabla-bm-konstellationer försöker med, i de flesta fall utan att lyckas engegera i mer än 5 minuter.

Towards the War!
Towards the Vengeance!
To the Death!
For the Land,
For the Blood,
For the Fathers!

In och lyssna. Nu! Ingen lär, eller borde iaf, bli besviken.

http://www.youtube.com/watch?v=eqA-oejmNvM
__________________
Senast redigerad av von_S 2012-10-17 kl. 07:30.
Citera
2012-10-17, 10:30
  #12376
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
För övrigt är jag ganska säker på att det finns fler bögar i Sverige som gillar Lifelover än Manowar.
Hahah, det är jag övertygad om, men till skillnad från Manowar hade vi inga bögar I BANDET.

Nej, fy satan vad degenererad tråden gick och blev helt plötsligt. Inte nog med att discohjältarna Anaalt Besökh är på tapeten, nu ska folk dra igång och hylla ett gäng inoljade män i läderkalsonger också. Heavy metal är och förblir skräp, en ofullbordad prototyp av metal innan den på 80-talet började få lite fason i och med thrashen osv, och så sakteliga anta den form den var menad att ha. Allt vad Iron Maiden, Judas Priest OCH FRAMFÖR ALLT RONNIE JAMES "MÅ HAN RUTTNA I EVIGHET" FUCKING DIO OCH ALLT DVÄRGFAN NÅGONSIN VIDRÖRT heter kommer jag alltid stolt urinera på. Riktigt sur, mörkgul, uttorkad urin

NP: WoI - Hejdå
Citera
2012-10-17, 11:33
  #12377
Medlem
Jag kan bara instämma rörande Gontyna Krys storhet. Jag köpte Welowie för två månader sedan och har lyssnat flitigt på skivan.

Adversarius; häda inte! Ronnie James Dio förtjänar sin upphöjda status! Vilken röst och vilka låtar! Det var för övrigt ett av mina starkaste konsertminnen som tonåring när jag poserar med honom efter en spelning i Olympen/Lund( måste ha varit Last in Line turnén) och båda gör devil sign.....

Just nu spelas Diadem of 12 Stars med Wolves in the Throne Room, för övrigt en jäkligt bra spelning för ett drygt år sedan på Fylkingen i Stockholm.
Citera
2012-10-17, 12:02
  #12378
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth
Jag kan bara instämma rörande Gontyna Krys storhet. Jag köpte Welowie för två månader sedan och har lyssnat flitigt på skivan.

Adversarius; häda inte! Ronnie James Dio förtjänar sin upphöjda status! Vilken röst och vilka låtar! Det var för övrigt ett av mina starkaste konsertminnen som tonåring när jag poserar med honom efter en spelning i Olympen/Lund( måste ha varit Last in Line turnén) och båda gör devil sign.....

Just nu spelas Diadem of 12 Stars med Wolves in the Throne Room, för övrigt en jäkligt bra spelning för ett drygt år sedan på Fylkingen i Stockholm.

Instämmer jag med, Gontyna Kry är bra som tusan. Welowie verkar jag aldrig få tag på, varken på CD eller vinyl eller kassett.
En riktig klassiker, den där skivan. Det enda som är lite synd, det är att den är så kort. Den är väl knappt en halvtimma lång?
Citera
2012-10-17, 12:19
  #12379
Medlem
Wolfnachts avatar
Angående Manowar så är den bästa "fylleleken" någonsin baserad på att man sätter på valfri Manowar låt, väljer ut 5 ord (typ metal, steel, fighting, sword och brother). Varje gång de sjunger något av följande ord så tar men en klunk whisky. Vill ni bli dräggfulla inom loppet av 14 minuter (6 för låten och 8 för att låta det påverka er) så sätt på låten Die for Metal. Annars lyssnar jag aldrig på Manowar, tråkigt jävla skitband. Fast nog fan är de manliga.

Efter en natt fylld med drömmar om insekter och diverse andra obehagliga saker är det skönt att blasta sinnet med Revenge - Infiltration.Downfall.Death
Revenge kan mycket väl vara ett av de bästa banden jag upptäckt i år.
Citera
2012-10-17, 14:14
  #12380
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth
Adversarius; häda inte! Ronnie James Dio förtjänar sin upphöjda status! Vilken röst och vilka låtar! Det var för övrigt ett av mina starkaste konsertminnen som tonåring när jag poserar med honom efter en spelning i Olympen/Lund( måste ha varit Last in Line turnén) och båda gör devil sign.....
Jag hädar bäst jag vill, den lilla jävla muppen förkroppsligar allt som är och har varit fel med metal, speciellt i den fullkomligt ofattbart metanstinkande exkrementhögen som kallas(får sura uppstötningar bara av att skriva titeln) Holy Diver. Varje gång jag hör den där hoppiga basslingan och Dios ännu hoppigare bögstämma krafsar jag fingertopparna blodiga på närmsta vägg och utstöter ljud som en lungsjuk giraff. JAG.... HATAR.... DEN.... LÅTEN.... SÅ.... MYCKET!!!! Det är så synd att jag inte visste den fulla vidden av hur monumentalt mastodont-usel han är vid dödstillfället så jag hade kunnat fira lite mer utförligt.
Citera
2012-10-17, 17:30
  #12381
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahah, det är jag övertygad om, men till skillnad från Manowar hade vi inga bögar I BANDET.

Nej, fy satan vad degenererad tråden gick och blev helt plötsligt. Inte nog med att discohjältarna Anaalt Besökh är på tapeten, nu ska folk dra igång och hylla ett gäng inoljade män i läderkalsonger också. Heavy metal är och förblir skräp, en ofullbordad prototyp av metal innan den på 80-talet började få lite fason i och med thrashen osv, och så sakteliga anta den form den var menad att ha. Allt vad Iron Maiden, Judas Priest OCH FRAMFÖR ALLT RONNIE JAMES "MÅ HAN RUTTNA I EVIGHET" FUCKING DIO OCH ALLT DVÄRGFAN NÅGONSIN VIDRÖRT heter kommer jag alltid stolt urinera på. Riktigt sur, mörkgul, uttorkad urin

NP: WoI - Hejdå

Inge skitsnack om Ronnie James prestationer i Rainbow på 70-talet!!!
Instämmer med dig förövrigt, falsett röster och fåniga solon hör inte hemma i tråden. Fast ibland lyssnar jag på Judas Priest Turbo-ablum

Lustre - The first beauty svensk ambient/blackmetal med euforisk och samtidigt existentiellt ångest laddad atmosfär
http://www.youtube.com/watch?v=Bdywzwu4a-k&feature=related
Citera
2012-10-17, 17:45
  #12382
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Lustre - The first beauty svensk ambient/blackmetal med euforisk och samtidigt existentiellt ångest laddad atmosfär
http://www.youtube.com/watch?v=Bdywzwu4a-k&feature=related

Lustre är asbra, synd att de har så lite tillgängligt på spotify... Känner att jag inte har pengar nog för att köpa alla skivor jag vill ha.

NP: Lantlôs - Minusmensch
Lite ambient-aktig metal det med.
Citera
2012-10-17, 18:02
  #12383
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Lustre är asbra, synd att de har så lite tillgängligt på spotify... Känner att jag inte har pengar nog för att köpa alla skivor jag vill ha.

NP: Lantlôs - Minusmensch
Lite ambient-aktig metal det med.

Tack för tipset!

Fortsätter ambient/black-spåret med Evilfeast från Polen http://www.youtube.com/watch?v=oxSdlqyd99Q My tower among the timeless mountains
Citera
2012-10-17, 18:09
  #12384
Medlem
Vetuss avatar
Lyssnade på The Axis Of Perditions Deleted Scenes From The Transition Hospital igår - ganska otäckt. Kanske var jag lite väl trött för att nå den lovade effekten, dvs. att krypa ur skinnet, men den var helt OK ändå.

NP: Goatpenis - Homo Homini Lupus
Lyssnade nyss igenom Inhumanization. Biffiga brasilianare från djungelgerillan som vill ödelägga allt mänskligt liv, något man måste ge sitt stöd åt. Mer biokemisk förintelse åt folket!

Nukleär salut till Phalguna som tipsade om bandet ovan.
__________________
Senast redigerad av Vetus 2012-10-17 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in