2013-03-03, 20:27
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Maken till tråkig BM får man leta efter.

NP: DsO - Chaining the Katechon

chaining the katechon är däremot intressant, så komplext och vackert på samma gång. som en maskin som spottar ur sig matematiska bevis om universums födelse och död.
Citera
2013-03-03, 20:29
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0ngoling
Någon mer som älskar Taake? Noregs Vaapen kan vara den bästa black metal-skivan jag någonsin hört.
Det enda som var bra med den skivan var banjostycket i Myr. Resten var otroligt snarkigt.
Citera
2013-03-03, 21:18
Medlem
Mordum87s avatar
Nej men nu verkar det som att det behövs lite rensning här i tråden. Att det kanske behövs skrämmas bort lite nykomlingar. Att dom kanske bör radas upp och SKJUTAS KANSKE!!

np: Embrace of Thorns - Praying for Absolution
Rått och ondskefullt och mörkt!

Fuck you!
Citera
2013-03-03, 21:26
Medlem
von_Ss avatar
Taake är jävligt ointressanta men har någon hyfsad platta som jag har glömt bort namnet på men jag tror skivnamnet rimmar på nåt vis.

NP: Panzerfaust. När allt kommer omkring kanske det är DTs bästa ändå.
Citera
2013-03-03, 22:31
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Taake är jävligt ointressanta men har någon hyfsad platta som jag har glömt bort namnet på men jag tror skivnamnet rimmar på nåt vis.

NP: Panzerfaust. När allt kommer omkring kanske det är DTs bästa ändå.
Antar att du menar första plattan, Nattestid Ser Porten Vid? Det är en riktigt bra platta, men dessvärre det första och sista intressanta släppet från deras läger.
Citera
2013-03-03, 22:59
Medlem
Gr0ngolings avatar
Det jag gillar med den Noregs Vaapen är att jag, som är van vid välproducerad dödsmetall och liknande helt plötsligt fick en fin ingångsskiva som introducerade hela black metal-genren för mig.
Just nu har jag klassiska Darkthrone i öronen, och Carpathian Forest på kö. Tack vare Taake
Citera
2013-03-03, 23:02
Medlem
Avslutar veckan med
Opeth - Blackwater Park och sen Deliverance, fy fan en fröjd är det att få se Opeth på scen.. Säg vad ni vill, inte särskilt ondskefullt nä.. Men jävligt mysiga plattor att gotta ner sig i soffan till lagom seg en söndagskväll..
Citera
2013-03-04, 07:54
Medlem
UnholyGraves avatar
"This is true hipster black metal"

http://www.youtube.com/watch?v=HsiH3wiE3FQ
Citera
2013-03-04, 08:30
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Wavering Radiant är inte fy skam den heller, finns en del ruggigt bra låtar på den plattan. Men det kan vi ta i rörande tråd.

Kände dock bara för att posta det, och i samband med detta så dök även Darkthrone - Rust upp i spellistan. Ni som gjorde så bra musik, nu har ni börjat med någon äcklig heavy metal. *sveper folkölen*
Men det där fattar jag bara inte. Om man lägger till gräsklippardist på basen och gitarren och byter ut trumkompen till slamriga blastbeats på The Underground Resistance så har man ju i princip Under A Funeral Moon. Det där materialet har ju ALLTID legat till grund för DT:s material, kanske undantaget punkplattorna. Om man tar en låt som Leave No Cross Unturmed - första minuterna är hoppig falsett-speed metal, men sedan halkar det ju raka vägen tillbaka till sedvanlig Hellhammer/CF-dyrkan, komplett med Tom Warrior-imitation. Nej, jag får vara hård och säga att du och alla andra miljoner som raljerar om att DT är slut som artister får ta och se över sitt oroande life metal-beteende. Darkthrone STÅR över all kritik; även när de gjorde högst medioker kängpunksmetal var de ändå Darkthrone och gjorde det de gjorde bäst, det vill säga precis vad de ville, och aldrig någonsin har de sålt ut sig eller kompromissat med sin underground-attityd och sin inget tjafs-formel. Nu när de dumpat den trötta punken och släppt en renodlad black heavy metal rock 'n' roll-platta som till och med ger en falsettfobiker och heavyhatare som jag själv inflammerade nackmuskler är det ännu mer oförståeligt att alla klagar så. Darkthrone har ju som sagt alltid spelat den här musiken, skillnaden nu är bara att 90-talsblacken är neddragen till minimum. Gillar man inte det kan man ju bara dra på 90-talsplattorna. Tycker det är en jävla tur att de inte viker sig för massorna och försöker göra en ny A Blaze eller Transilvanian Hunger; DET skulle bli legendarisk pannkaka.

EDIT: jävlar vilket långt inlägg det blev. Such are the workings of Ritalin. Det var egentligen inte riktat mot dig, herr P, utan mest andra kommentatorer som är betydligt hårdare i sina utlåtanden om denna platta än du.

EDIT 2: Alltså, det riff som upptar större delen av Leave No Cross, det som börjar i mitten någonstans. Det sammanfattar satans jävlar i mig allt vad black 'n' roll handlar om. Eller bara "ROCK!" som Fenriz uttrycker det någonstans där i riffet. De ska fan ha pris för det. So simple, so catchy... So pure, so dark...
Senast redigerad av Adversarius 2013-03-04 kl. 08:34.
Citera
2013-03-04, 08:47
Medlem
gronbuskes avatar
Varg har gått ut med att han har gjort ett nytt album i smyg.
""Sôl austan, Mâni vestan" will feature ≈58 minutes of instrumental electronic music, that can best be described as relaxing, slow-paced, contemplative and very much original."

Låter spännande enligt mig, om 3 månader ungefär ska den vara ute.

Edit: Source: http://www.burzum.org/eng/library/east_of_the_sun_west_of_the_moon.shtml

NP: Summoning - Through the valley of the frozen of the frozen kingdom
Citera
2013-03-04, 08:54
Medlem
En ny dödsplatta som knäcker, fan den här var bra:
Asphyx - Deathhammer varvar denna med Black Breath - Scentenced To Life men den är inte riktigt renodlad döds, punkig och hör en del hardcore i den. Men jävligt fet..

Edit: eller ny och ny.. Beror ju på hur man ser det, plattan kom ju förra året men jag hade missat den helt och hållet..
Citera
2013-03-04, 10:28
Medlem
Deicide - The Stench Of Redemption

Fan vad denna är bra, var nojig då när den släpptes att Hoffman brödernas avhopp eller avsked skulle vara spiken i kistan. Precis när Deicide kommit ikapp och släppt en kanonplatta (scars Of the crucifix) efter några rätt slätstrukna skivor..

Men fan, gitarristutbytet verkade ge en jävla nytändning. Lite fetare sound också på länge med Owen och Santolla på strängar.

Delar med mig till grannarna, bojkottar lurar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in