2012-10-18, 18:15
  #12397
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Men kom igen för fan, debutplattan är inte ens bra. Som du säger, onödigt att bygga hela åsikten om bandet på den. Där hade de inte kommit igång, du måste lyssna på Evoke The Desecrator(där hör man fan Bathory - The Return så det räcker och blir över) och Slaying The Life. Do it!!!

Kill blir det nog att kolla in ikväll, sångaren har varit på mig om dem också. Nu jävlar ska jag smälta hamburgaren och tonsätta den kyliga höstkvällen med lite BLACK FUCKING METAL som den ska vara.

NP: Armagedda - The Final War Approaching
Slaying The Life är faktiskt skitbra! Primitiv så det blir över, men ändå sofistikerat på något jävla vänster. tog ett tag att vänja sig förvisso, men efter ett par spinns dyrkar man
Citera
2012-10-18, 18:23
  #12398
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Men kom igen för fan, debutplattan är inte ens bra. Som du säger, onödigt att bygga hela åsikten om bandet på den. Där hade de inte kommit igång, du måste lyssna på Evoke The Desecrator(där hör man fan Bathory - The Return så det räcker och blir över) och Slaying The Life. Do it!!!

Kill blir det nog att kolla in ikväll, sångaren har varit på mig om dem också. Nu jävlar ska jag smälta hamburgaren och tonsätta den kyliga höstkvällen med lite BLACK FUCKING METAL som den ska vara.

NP: Armagedda - The Final War Approaching

Haha ja då var den tankad, så jag ska köra en lyssning under natten så återkommer jag med tycke imorgon!
Ja dom måste du absolut kolla in, riktigt bra band. DERAS debut däremot är ju någonting i hästväg kan jag lova. "Horned Holocaust". Bland de snyggaste jävla riff jag hört bl.a.
Det får fan bli den plattan här nu bara därför!

Kill - The Deeeeeviiil
Citera
2012-10-18, 19:36
  #12399
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag trodde också Lantlôs var bra när jag först hörde deras första släpp. Sedan gick det fort att inse att de är precis som vilken värdelös, fantasilös Amesoeurs-klon med snirklig handritad logo och svartvita bilder på stadsmiljöer som helst.


Haha, eller hur. Så jävla pretto med snirkliga loggor, "djupa" bilder på skylines och bandbilder där medlemmarna sitter i ett träd och tittar bort på horisonten. Musiken är inget att hänga i julgranen heller direkt. Ameseours första demo är skitbra, resten inom genren är anus.
Citera
2012-10-18, 19:40
  #12400
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Haha, eller hur. Så jävla pretto med snirkliga loggor, "djupa" bilder på skylines och bandbilder där medlemmarna sitter i ett träd och tittar bort på horisonten. Musiken är inget att hänga i julgranen heller direkt. Ameseours första demo är skitbra, resten inom genren är anus.
Kunde inte sagt det bättre själv. Särskilt det fetstilta.
Citera
2012-10-18, 19:57
  #12401
Medlem
Adversariuss avatar
ALLA ni mongon som påstår att USA inte kan göra bra black metal kan ju bara ta det här och köra ned det i halsen på tvären. Det här riffet sammanfattar i princip vad gitarrspel inom black metal handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=hnNLDQnxvN4
Citera
2012-10-18, 20:16
  #12402
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
ALLA ni mongon som påstår att USA inte kan göra bra black metal kan ju bara ta det här och köra ned det i halsen på tvären. Det här riffet sammanfattar i princip vad gitarrspel inom black metal handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=hnNLDQnxvN4

Ett sant guldkorn i den uttorkade USA-myllan. Vansinnigt atmosfärisk skiva.

NP: Agalloch - A celebration for the death of man
Citera
2012-10-18, 22:06
  #12403
Medlem
Nordafejds avatar
Tänkte slinka in i denna forumdel och tipsa om Vemod (ett band som jag upptäckte i förrgår). Med Azazil från Mare och Åsli från OTOH.

Deras nya skiva "Venter på stormene" verkar sjukt lovande! Har bara hört första låten hittils och det var makalöst bra, helt i min smak.

Har inte hittat albumet uppladdat på nätet än så funderar på att lägga en beställning istället.

Lyssna!!
http://www.youtube.com/watch?v=IgG0-n1Bsm4
Citera
2012-10-18, 22:39
  #12404
Medlem
gronbuskes avatar
Inte ofta jag bryr mig om musikvideor men råkade se A Forest of Stars - Gatherer of the Pure
Grymt bra video och nästan lika bra låt.
Citera
2012-10-19, 02:22
  #12405
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Angående Gontyna Kry - jag tankade Welowie-demon och den hade skitbra sång, grymma gitarrmelodier, tät atmosfär - MEN VAD FAN ÄR DET MED TRUMMORNA??? Nu vet jag inte om de är digitala eller analoga, men jag undrar om jag fick en dålig rip eller något då knappt ett enda jävla slag var i takt. Det var ju bara slumpmässigt, godtyckligt hamrande utan minsta tillstymmelse till rytm eller någonting. Lyssnar ni andra på någon annan version än den ursprungliga från 1997 eller? Det gick ju fan inte ens att lyssna på med de där trummorna, blev fan så besviken över det då resten lät skitbra. Drog på den när en polare var över igår och båda satt och häpnade över skiten. Undrar fan om det inte var något fel på min rip ändå, ingen kan ge den där plattan goda vitsord med de trummorna, det går ju inte ens att lyssna på.

Jag förstår vad du menar. Trummorna är helt random. Stundtals låter det som de är inspelade sist av alla instrument och trummisen sitter med hörlurar och lyssnar på musiken för första gången medan han glatt lirar på.

Personligen stör jag mig inte på det. Har förstått att du är trummis så det kanske blir extra drygt men annars tycker jag du ska ge det en chans till. Gitarrerna och i synnerhet sången och sättet den framförs på är helt enastående.

NP: Welowie

Talet i slutet är så jävlar rysligt bra.
__________________
Senast redigerad av von_S 2012-10-19 kl. 02:27.
Citera
2012-10-19, 09:18
  #12406
Medlem
Efter att "alla" har börjat prata om Welowie var jag tvungen att åka hem oss sätta på skivan. Jag tycker fortfarande att den är RIKTIGT bra. Trummorna, tja jag är kanske inte så kinkig. Helheten är det jag lyssnar på.

Återigen, ingen annan som lyssnar på Vreid? Jag är totalt insnöad på dem för tillfället, kanske för lättlyssnat för flertalet härinne.....
Citera
2012-10-19, 10:07
  #12407
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth
Återigen, ingen annan som lyssnar på Vreid? Jag är totalt insnöad på dem för tillfället, kanske för lättlyssnat för flertalet härinne.....
Är inte det Windir-pojkarnas projekt? Såg dem som förband till vad jag tror var Marduk för flera år sedan. Gav ingen mersmak alls.
Citera
2012-10-19, 10:21
  #12408
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth
Återigen, ingen annan som lyssnar på Vreid? Jag är totalt insnöad på dem för tillfället, kanske för lättlyssnat för flertalet härinne.....

Lättlyssnat? Såg dem på Wacken 2009 eller vad det var. Lätt som ett nedvattnat Windir blandat med senare Satyricon. Inget vidare alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in