2012-10-17, 18:56
  #12385
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Tack för tipset!

Fortsätter ambient/black-spåret med Evilfeast från Polen http://www.youtube.com/watch?v=oxSdlqyd99Q My tower among the timeless mountains

Inga problem, är inte så inlyssnad på dem precis men gillar du dem så är det ju nice.

NP: An Autumn for Crippled Children - Only the Ocean Knows
Citera
2012-10-17, 19:53
  #12386
Medlem
Sarlaccs avatar
Lyssnade just på denna http://www.youtube.com/watch?v=Hijg35NXjko&feature=related
Evilfeast - Funeral sorcery riktigt tungt och atmosfäriskt på mörkaste vis.
Citera
2012-10-17, 20:42
  #12387
Medlem
hetfields avatar
Lyssnar uteslutande på Bloodbath för tillfället, The Fathomless Mastery är riktigt fin!

NP: Bloodbath - Wretched Human Mirror
Citera
2012-10-18, 02:46
  #12388
Medlem
kaoriblasts avatar
Nu har jag varit frånvarande från tråden ett tag, så lika bra jag kommer in och sätter nivån åt er lite.

NP: Forgotten Woods - Eclipsed
Citera
2012-10-18, 10:08
  #12389
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Lustre är asbra, synd att de har så lite tillgängligt på spotify... Känner att jag inte har pengar nog för att köpa alla skivor jag vill ha.

NP: Lantlôs - Minusmensch
Lite ambient-aktig metal det med.
Jag trodde också Lantlôs var bra när jag först hörde deras första släpp. Sedan gick det fort att inse att de är precis som vilken värdelös, fantasilös Amesoeurs-klon med snirklig handritad logo och svartvita bilder på stadsmiljöer som helst.

Angående Gontyna Kry - jag tankade Welowie-demon och den hade skitbra sång, grymma gitarrmelodier, tät atmosfär - MEN VAD FAN ÄR DET MED TRUMMORNA??? Nu vet jag inte om de är digitala eller analoga, men jag undrar om jag fick en dålig rip eller något då knappt ett enda jävla slag var i takt. Det var ju bara slumpmässigt, godtyckligt hamrande utan minsta tillstymmelse till rytm eller någonting. Lyssnar ni andra på någon annan version än den ursprungliga från 1997 eller? Det gick ju fan inte ens att lyssna på med de där trummorna, blev fan så besviken över det då resten lät skitbra. Drog på den när en polare var över igår och båda satt och häpnade över skiten. Undrar fan om det inte var något fel på min rip ändå, ingen kan ge den där plattan goda vitsord med de trummorna, det går ju inte ens att lyssna på.
Citera
2012-10-18, 11:05
  #12390
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag trodde också Lantlôs var bra när jag först hörde deras första släpp. Sedan gick det fort att inse att de är precis som vilken värdelös, fantasilös Amesoeurs-klon med snirklig handritad logo och svartvita bilder på stadsmiljöer som helst.

Har bara en låt med Lantlôs i min lista med blandad ambient. Så resten av vad de har gjort har jag bara lyssnat genom lite hastigt.

NP: Faceless Void - Part 3
Citera
2012-10-18, 13:23
  #12391
Medlem
Bestial Raids - Nihil Regime

Rens.
Citera
2012-10-18, 14:01
  #12392
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag trodde också Lantlôs var bra när jag först hörde deras första släpp. Sedan gick det fort att inse att de är precis som vilken värdelös, fantasilös Amesoeurs-klon med snirklig handritad logo och svartvita bilder på stadsmiljöer som helst.

Hahaha det där kommer jag ihåg när du skrev ang deras debut har jag för mig, för några år sedan! Värdelös och skitnödig Amesoeurs-klon. Var bara tvungen att säga det!

Såg att Bestial Mockery nämndes här för någon sida. Ett jävla skräpband är vad det är.

Swans - The Great Annihilator
Citera
2012-10-18, 14:05
  #12393
Medlem
Kuxan Suums nya "samlingsskiva" med remastrade versioner av deras två tidigare låtar. Kul att man äntligen kan höra något mer än brus. Låter som regnskogs-noise-BM. Tror hela bandkonceptet har någonting med mayakulturen att göra.

Annars sitter jag och skannar soulseek en gång i halvtimmen efter nya White Medal-EP:n "Yorkshire Steel". Jag har aldrig varit ett stort White Medal-fan, men deras bolag släppte en preview som var helt annorlunda mot allt jag hört tidigare.
Citera
2012-10-18, 15:23
  #12394
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Såg att Bestial Mockery nämndes här för någon sida. Ett jävla skräpband är vad det är.
Vafalls?? Är du full igen eller? Förklara dig!
Citera
2012-10-18, 17:38
  #12395
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vafalls?? Är du full igen eller? Förklara dig!

Nej jag är spiknykter. Jag grundar mitt tycke helt och hållet på plattan "Christcrushing Hammerchainsaw", som är den enda jag hört.
Jag upptäckte KILL och Bestial Mockery nästan samtidigt, och där förstnämnda band lyckas ypperligt med att framföra rutten, likluktande dm så tycker jag mest Bestial Mockery framstår som en efterbliven lillebror som är helt hänförd av storebrorsan och gör exakt samma sak. I mina öron lät det bara juvenilt och oerhört trist, ett dussinband i mängden.
Sen vet jag väl att man är lite av en fitta som avfärdar ett band för bara ett dess album. Dock så blev jag inte alls intresserad av att kolla upp vidare efter den.

np: Gorgoroth - Under the sign of Hell
Nostalgia.
Citera
2012-10-18, 18:04
  #12396
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej jag är spiknykter. Jag grundar mitt tycke helt och hållet på plattan "Christcrushing Hammerchainsaw", som är den enda jag hört.
Jag upptäckte KILL och Bestial Mockery nästan samtidigt, och där förstnämnda band lyckas ypperligt med att framföra rutten, likluktande dm så tycker jag mest Bestial Mockery framstår som en efterbliven lillebror som är helt hänförd av storebrorsan och gör exakt samma sak. I mina öron lät det bara juvenilt och oerhört trist, ett dussinband i mängden.
Sen vet jag väl att man är lite av en fitta som avfärdar ett band för bara ett dess album. Dock så blev jag inte alls intresserad av att kolla upp vidare efter den.

np: Gorgoroth - Under the sign of Hell
Nostalgia.
Men kom igen för fan, debutplattan är inte ens bra. Som du säger, onödigt att bygga hela åsikten om bandet på den. Där hade de inte kommit igång, du måste lyssna på Evoke The Desecrator(där hör man fan Bathory - The Return så det räcker och blir över) och Slaying The Life. Do it!!!

Kill blir det nog att kolla in ikväll, sångaren har varit på mig om dem också. Nu jävlar ska jag smälta hamburgaren och tonsätta den kyliga höstkvällen med lite BLACK FUCKING METAL som den ska vara.

NP: Armagedda - The Final War Approaching
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in