2012-11-21, 20:18
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Okej, då är mitt slutgiltiga svar på din första fråga: släng dig på tangentbordet och buda tills fingrarna blöder, om någon bjuder över så belånar du huset eller säljer din njure, och innan den ens landat på hallgolvet ska du slänga den i spelaren och lyssna på den 10 varv i sträck i lotusposition, annars tar jag en taxi hem till dig och slår dig på käfta!!!
Deal! Grattis till 13000:e inlägget! Hell döden!
NP: Watain - Black Salvation
Citera
2012-11-21, 22:01
Medlem
Svarti Loghin: Cold Void

Citera
2012-11-21, 23:24
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automatom
Svarti Loghin: Cold Void

Det där var ytterst... hypnotiskt..

NP: Drudkh - Eternal Turn of the Wheel
Citera
2012-11-22, 13:06
Medlem
Shalashaskas avatar
Uppdatera mig om deb bästa senaste BM:en, har tyvärr haft noll koll senaste året!

Därför så blir det att gamla Ulvers Nattens Madrigal åker på nu.
Citera
2012-11-22, 13:30
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Uppdatera mig om deb bästa senaste BM:en, har tyvärr haft noll koll senaste året!

Nattens Madrigal worship

http://www.youtube.com/watch?v=L5r7JggjuKU
Citera
2012-11-22, 13:31
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Årets tveklöst bästa släpp är With Hearts Toward None med polska Mgla. Jag vet att många i tråden håller med, ända sedan jag fick promoexemplaret att recensera i början på året visste jag att den skulle förbli obesegrad året igenom, och visst blev det så. Det mest genomarbetade släppet från en av 2000-talets absolut främsta BM-akter alla kategorier, är du obekant med dem sedan tidigare är det bara att gå igenom resten av diskografin när du hört sagda platta.

Andra guldkorn från det gångna året inkluderar Marduks senaste Serpent Sermon samt Thaumiel med Ofermod. I övrigt har det varit ganska dåligt med klockrena släpp, men den där trion utgör absolut årets topp tre.

EDIT: Faaan, din avatar påminde mig om att jag för bara ett par veckor sedan plötsligt kom på att jag måste tanka mästerverket Bellum, Sacrum Bellum!? igen, men glömde bort det. Således tackar jag för att du påminde mig igen, ikväll ska fanskapet tankas.
Citera
2012-11-22, 20:02
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Årets tveklöst bästa släpp är With Hearts Toward None med polska Mgla. Jag vet att många i tråden håller med, ända sedan jag fick promoexemplaret att recensera i början på året visste jag att den skulle förbli obesegrad året igenom, och visst blev det så. Det mest genomarbetade släppet från en av 2000-talets absolut främsta BM-akter alla kategorier, är du obekant med dem sedan tidigare är det bara att gå igenom resten av diskografin när du hört sagda platta.

Andra guldkorn från det gångna året inkluderar Marduks senaste Serpent Sermon samt Thaumiel med Ofermod. I övrigt har det varit ganska dåligt med klockrena släpp, men den där trion utgör absolut årets topp tre.

EDIT: Faaan, din avatar påminde mig om att jag för bara ett par veckor sedan plötsligt kom på att jag måste tanka mästerverket Bellum, Sacrum Bellum!? igen, men glömde bort det. Således tackar jag för att du påminde mig igen, ikväll ska fanskapet tankas.
vill påpeka i all försynthet att Vetter - Vetterkult och Svartidaudi - Flesh Cathedral båda är minst 9/10-or! Själv tycker jag Mgla inte var så värst bra alls...
Senast redigerad av ToMegaTherion 2012-11-22 kl. 20:11.
Citera
2012-11-22, 20:11
Medlem
Thornhills avatar
Här hinkas det öl och just nu spelas...

Woods of Infinity - Summer Is Not My Friend

Texten är fantastisk på alla sätt och vis. Förmodligen något av det bästa som skrivits någonsin.

I'm so provoked by the ever-consuming meaninglessness that I daily observe. I see dead people living their smiling satisfied lives. I must concentrate to keep my fists in control, but on the other hand imagine to be free from all these heavy, tearing thoughts. Being happy, brainless and liked instead of the opposite.

<3
Citera
2012-11-22, 20:12
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Jag har blivit torsk på Naglfar och deras senaste är riktigt skön, kanske för melodiös för dig dock?
http://www.youtube.com/watch?v=30xDm5mm8V8
http://youtu.be/ctSmuhDgD6k
Citera
2012-11-22, 20:45
Medlem
NP: S.V.E.S.T. - Homo Fragilis

Från splitten med Inkisitor. Har lyssnat igenom hela diskografin (ett par gånger) med detta band och det mesta är jävligt bra, vad tycker resten av eliten i denna tråd? Bäst är helt klart demon "Scarification Of Soul" med låten "The Black Art" som är så nattsvart det kan bli. Fullängdaren "Urfaust" kommer nog delad andraplats med splitten med DsO, det är rent mangel i båda men produktionen är lite skitigare på "Urfaust" vilket är precis vad jag föredrar inom black metal. Om jag ska jämföra med DsO som är mina favoriter så är ljudet ofta för välpolerat som om det vore något kinaporslin som ska förvaras ömt och varsamt. S.V.E.S.T. kanaliserar ut rent mörker från hin håle sen får det låta som det vill, ja gillart iaf.

Har själv bara digitala utgåvor fattig som man är, men när jag blir miljonär ska jag nog stötta detta band ekonomiskt genom att skaffa ett exemplar av deras demo "Sacrification of Soul" som jag spisat så många gånger nu under höstens mörkare del, i nattens senare timmar. Tycker inte det är något man ska lyssna på i förbifarten så för maximal upplevelse; dra gärna igenom det jag nämnt ovan när ni hinkar kaffe mitt i natten och kallsvettas av koffeinöverdos. Sen när det börjar blixtra till i hjärnan så tar ni en hammare illa kvickt och slår den på tinningen upprepat. Ba skojja om det sista.
Citera
2012-11-22, 22:53
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Här hinkas det öl och just nu spelas...

Woods of Infinity - Summer Is Not My Friend

Texten är fantastisk på alla sätt och vis. Förmodligen något av det bästa som skrivits någonsin.

I'm so provoked by the ever-consuming meaninglessness that I daily observe. I see dead people living their smiling satisfied lives. I must concentrate to keep my fists in control, but on the other hand imagine to be free from all these heavy, tearing thoughts. Being happy, brainless and liked instead of the opposite.

<3

WOI är verkligen perfekt musik att lyssna på när man super. Helst ensam, i skogen, med vodka, i - 30.
WOIs texter är också helt fantastiska, allihop rent av. Kärlek & Vänskap, Köld, A Love Story, Ett Förlorat Barn, Genever, Elvira och Första Augusti ska jag nu lyssna på. I den ordningen.
Citera
2012-11-22, 23:00
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
WOI är verkligen perfekt musik att lyssna på när man super. Helst ensam, i skogen, med vodka, i - 30.
WOIs texter är också helt fantastiska, allihop rent av. Kärlek & Vänskap, Köld, A Love Story, Ett Förlorat Barn, Genever, Elvira och Första Augusti ska jag nu lyssna på. I den ordningen.
Synd bara att det typ är +5 ute i skrivande stund.

Första Augusti får det bli nu. Som om ingen judendom ens fanns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in