2012-09-11, 11:49
  #11797
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Just det ja, hade helt glömt bort vad det var för datum. Det blir till att höja ett glas/annan behållare för rusmedel i tribut till al-Qaidas episka stordåd! Insha'allah!

Jag är likadan, hopplös eremitkrökare. Det brukar dock bli i sällskap med flickvännen eftersom vi båda spenderar större delen av vår tid i lägenheten(det är en förbannat ointressant och påfrestande värld utanför), men det slutar ändå med att man sitter på var sitt håll och tankar, hon försjunken i bloggar om anorexi och jag i djuphavsdokumentärer.

On-topic relationsrådgivning: ifall jag berusar mig tillsammans med henne får jag det ofta till att sitta tillsammans och lyssna på musik/läsa texter eller se liveklipp. Hon lyssnade inte alls på extremmetal när vi träffades, men gillar massor nu. Mycket lättare att introducera musik till någon under intoxxxikation 666. Djuphavsdokumentärer såg jag säkert på innan dig din jävla poser.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Fy satan för Goatpenis.

Har så jävla svårt för dessa halv-seriösa band med namn som låter som om de är tagna direkt ur ett 14-årigt Burzum-fans dagbok

Och du är själv nyligen fyllda 15 eller? Goatpenis har hållit på märkbart längre än Burzum. För övrigt extremt seriösa, på ett sätt som inga svenska band jag känner till kan sägas vara. Skulle pulvrisera såna som dig på en halv sekund
Citera
2012-09-11, 11:56
  #11798
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Och du är själv nyligen fyllda 15 eller? Goatpenis har hållit på märkbart längre än Burzum. För övrigt extremt seriösa, på ett sätt som inga svenska band jag känner till kan sägas vara. Skulle pulvrisera såna som dig på en halv sekund
Du missförstår mig.
Jag vet mycket väl hur länge de har hållit på och att de är "seriösa". Det är mitt intryck utav deras namn som jag reflekterar över.

Burzum referensen var inte på något sätt ett försök till att sätta något över något annat utan ett försök till att sätta deras patetiska namn i en situation som jag anser mer passande.

Förövrigt så talade du tidigare om att Teitanbloods släppet kommer vara bland de bästa i år, tror personligen att Blut Aus Nords nya kommer klå den med hästlängder.
Citera
2012-09-11, 12:10
  #11799
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Du missförstår mig.
Jag vet mycket väl hur länge de har hållit på och att de är "seriösa". Det är mitt intryck utav deras namn som jag reflekterar över.

Burzum referensen var inte på något sätt ett försök till att sätta något över något annat utan ett försök till att sätta deras patetiska namn i en situation som jag anser mer passande.

Förövrigt så talade du tidigare om att Teitanbloods släppet kommer vara bland de bästa i år, tror personligen att Blut Aus Nords nya kommer klå den med hästlängder.

Grejen är ju att det är du som gör dig patetisk genom att störa dig på namnet. Skojigt för nån som sitter och fnissar till bögporr med sina kompisar kanske, inte direkt för oss andra. Såklart nästan all BM/DM med tillhörande tematik upplevs som töntig av de flesta människor. Älskar förövrigt bandnamnet, skrämmer bort posers vid blotta åsynen.

LOL åt Blut aus Nord förresten

Nu lyssnar jag på Ride for Revenge - Ridiculed by ladies of the moon. Inte många band som kan göra en 25min låt med ett enda riff (och PE) utan att det blir tråkigt.
Citera
2012-09-11, 12:27
  #11800
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Grejen är ju att det är du som gör dig patetisk genom att störa dig på namnet. Skojigt för nån som sitter och fnissar till bögporr med sina kompisar kanske, inte direkt för oss andra. Såklart nästan all BM/DM med tillhörande tematik upplevs som töntig av de flesta människor. Älskar förövrigt bandnamnet, skrämmer bort posers vid blotta åsynen.

LOL åt Blut aus Nord förresten

Nu lyssnar jag på Ride for Revenge - Ridiculed by ladies of the moon. Inte många band som kan göra en 25min låt med ett enda riff (och PE) utan att det blir tråkigt.
Vi är båda patetiska ur en objektiv synvinkel. (dessutom stör jag mig inte på namnet, jag tycker bara att det är skrattretande).

Att ens påstå att namnet "skrämmer bort posers vid blotta åsynen"...

blut Aus Nord är riktigt jävla bra, teasern på nya plattan är 3x så stark som de tidigare två, vilka enligt mig båda två är mästerverk. Men jag uppskattar din objektiva synpunkt och att du vill "pulverisera mig"
__________________
Senast redigerad av Hundkatt90 2012-09-11 kl. 12:30.
Citera
2012-09-11, 12:48
  #11801
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Älskar förövrigt bandnamnet, skrämmer bort posers vid blotta åsynen.

För mig känns det precis tvärtom.. Det är som Hundkatt skriver, ett hyfsat skrattretande namn. Mest larvigt.
Citera
2012-09-11, 13:28
  #11802
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Vi är båda patetiska ur en objektiv synvinkel. (dessutom stör jag mig inte på namnet, jag tycker bara att det är skrattretande).

Att ens påstå att namnet "skrämmer bort posers vid blotta åsynen"...

blut Aus Nord är riktigt jävla bra, teasern på nya plattan är 3x så stark som de tidigare två, vilka enligt mig båda två är mästerverk. Men jag uppskattar din objektiva synpunkt och att du vill "pulverisera mig"

Du missförstod vad jag skrev där, jag hyser inget agg mot dig eller någon annan som skriver här. Syftade på bandmedlemmarna, som jag suttit och talat med en längre stund. Uttrycker mig alltså inte baserat på internetrykten. De är farliga på riktigt, jämfört med till exempel samtliga band som uttalar sig i en bok som ”Blod eld död”, vilken jag gissar att många här har läst (inklusive jag själv) och sedan använt som grund att bygga sin BM-attityd ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
För mig känns det precis tvärtom.. Det är som Hundkatt skriver, ett hyfsat skrattretande namn. Mest larvigt.

Bandnamnet (som för övrigt är 20+ år gammalt) saknar ”tuffheten” som många moderna BM-lyssnare letar efter när de bygger sin självbild, kort sagt skrämmer det bort posers. Har väldigt svårt att tänka mig att en individ som varit inne i scenen en längre tid ens skulle reagera på det. Jag har i alla fall aldrig träffat någon.

Aja, nog med fyllesnack om detta från min sida. Lyssnar på Empire strikes back soundtrack och ångrar att jag slösar tid på att skriva här.
Citera
2012-09-11, 15:21
  #11803
Medlem
Vetuss avatar
Getpenisen läggs definitivt till i listan över musikaliska massakrar/härligheter som skall upplevas! Nyogthaeblisz, som de samarbetat med, rekommenderas också.

NP: Proclamation - Bestial Hordes Of Hades

I väntan på att jag ska komma mig för och beställa DsO-boxen och den nya Teitanblood-jäveln.
Citera
2012-09-11, 16:51
  #11804
Medlem
alprazolam_s avatar
Kör Battles in the North med Immortal! Yeah!

Den klassikern behöver väl inte beskrivas på något sätt antar jag...

Sen blir det mycket Gehenna idag. Det är ett jäkligt bra band, både deras tidiga samt deras senare grejer!
Citera
2012-09-11, 16:58
  #11805
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Vblut Aus Nord är riktigt jävla bra, teasern på nya plattan är 3x så stark som de tidigare två, vilka enligt mig båda två är mästerverk. Men jag uppskattar din objektiva synpunkt och att du vill "pulverisera mig"
Rättelse: Blut Aus Nord VAR bra. The Work... och MoRT var geniala, numera är de mest en parodi på sig själva.
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Du missförstod vad jag skrev där, jag hyser inget agg mot dig eller någon annan som skriver här. Syftade på bandmedlemmarna, som jag suttit och talat med en längre stund. Uttrycker mig alltså inte baserat på internetrykten. De är farliga på riktigt, jämfört med till exempel samtliga band som uttalar sig i en bok som ”Blod eld död”, vilken jag gissar att många här har läst (inklusive jag själv) och sedan använt som grund att bygga sin BM-attityd ifrån.
Må vara att det är många mongon som uttalar sig i den boken, typ "IT", men Malign, Nihilist/Entombed m.fl. är bra grabbar.
Citera
2012-09-11, 17:04
  #11806
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
On-topic relationsrådgivning: ifall jag berusar mig tillsammans med henne får jag det ofta till att sitta tillsammans och lyssna på musik/läsa texter eller se liveklipp. Hon lyssnade inte alls på extremmetal när vi träffades, men gillar massor nu. Mycket lättare att introducera musik till någon under intoxxxikation 666. Djuphavsdokumentärer såg jag säkert på innan dig din jävla poser.
Hon har fastnat för EN låt med Anaal Nathrakh. Annars är det mest smörig pop. Men hon gillar Monstraat som fan, givetvis. Det är ju trots allt världens bästa band. Vilket alla ni som inte köpt demon kommer gå miste om!!!
Citera
2012-09-11, 17:20
  #11807
Medlem
Rofers avatar
Vad går en demo på? Är dessvärre lite fattig för tillfället, men ni lär väl ha ex kvar vid lönehelg. Såg er ju trots allt på War & Hate.
Köpte Vampires kassett igår, och då fick man även låtarna digitalt, låter bra som fan.

http://soundcloud.com/ljudkassett/vampire-at-midnight-ill
Citera
2012-09-11, 17:27
  #11808
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Vad går en demo på? Är dessvärre lite fattig för tillfället, men ni lär väl ha ex kvar vid lönehelg. Såg er ju trots allt på War & Hate.
Köpte Vampires kassett igår, och då fick man även låtarna digitalt, låter bra som fan.

http://soundcloud.com/ljudkassett/vampire-at-midnight-ill
30 spänn, sedan är väl porto några kronor eller så. Maila monstraat@hotmail.com, sångaren sköter beställningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in