2011-02-17, 20:47
Medlem
asmodeus666s avatar
jag har nyligen fått upp ögonen för bandet Lifelover och sträcklyssnat på deras album pulver och sjukdom.

Jag vet att jag är sen som satan med att upptäcka dom men jag har länge hållit mig undan från dom för att jag antog att de var en billig förkentad kopia av shining. Men en del av deras låter är riktigt bra och spårade på ett skönt sätt
Senast redigerad av asmodeus666 2011-02-17 kl. 20:50.
Citera
2011-02-17, 20:59
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Walknut - Motherland Ostenvegr

Walknut är tamejfan riktigt bra! Rekommenderas varmt:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4ZPuIRmR9E

Där hade vi bra grejer, den tackar man för.
Plattan kommer rullas fint ikväll
Citera
2011-02-17, 21:47
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Walknut - Motherland Ostenvegr

Walknut är tamejfan riktigt bra! Rekommenderas varmt:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4ZPuIRmR9E
Lite tråkigt med datatrummar annars är walknut bättre än genomsnittet.

Annars är det mycket cirith gorgor för tillfället. Senaste låten:

Cirith Gorgor - Winter Embraces Lands Beyond
http://www.youtube.com/watch?v=boa4V1zi-ow
Citera
2011-02-18, 02:10
Medlem
HACKNEYED - Deatholution
http://www.youtube.com/watch?v=cFzohuziFsw&feature=feedlik

Sinnessjukt bra låt.
Citera
2011-02-18, 10:03
Medlem
Adversariuss avatar
The Ruins Of Beverast - Soliloquy Of The Stigmatised Shepherd

Stämningsfull och lågmäld doom/black. Jag älskar verkligen band som förmår göra skivor som inte har en tillstymmelse till likhet med varandra, men ändå är grymma i sin enskildhet. Ulver kan, Alexander von Mittbena likaså. Debutskivan får man ändå säga är i en klass helt för sig.

Nej, nu blir det Perdition City bara för det. Synd att munchieskilona hopat sig såpass att longsleeve-tröjan med streckkoden inte passar längre, blir nog dags att köpa en ny förr eller senare...
Citera
2011-02-18, 20:49
Medlem
Astrofaess avatar
Lyssnar på senaste Watain. Känns fortfarande surrealistiskt att de har kammat hem en grammis.
Citera
2011-02-20, 00:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Alltså, ärligt talat. Hur i helvete kan Primordial räknas som black metal fortfarande? Jag har lyssnat riktigt mycket på deras senaste platta, och den enda låten är som ens påminner om BM är Traitor's Gate.

Ontopic så lyssnar jag just nu inte alls på black metal utan på Faith No More. Alldeles nyss lyssnade jag på Taake - Hordalands Doedskvad Part I. Vid närmare eftertanke är den här låten nog den allra första extrem-metal-låten jag någonsin hört. Jag och mina polare brukade gå runt och spela den för folk och skämta om hur jävla sjuk musik det är när jag var 14-15 år. Lite ironiskt att man sitter här och diggar som fan nu
Nej, jag håller med. Jag räknar det som "Pagan" metal/black metal. Musiken jag sparar i datorn är uppdelat i olika mappar. Black, death, pagan, etc. Primordial ligger pagan mappen.
Fast jag tycker dom är väldigt bra!

Nu lyssnar jag på en klassisk skiva! Dark Funeral - Vobiscum Satanas
Har lyssnat mer och mer på svensk BM på senaste tiden. Vi har väldigt många bra band!

Skulle vara kul om folk kunde tipsa lite till höger och vänster. Svensk BM då...
Gärna obskyr sådan!

Svarti Loghin är det senaste bandet jag hittat. Black metal åt det deppiga hållet. Verkar helt ok!
Citera
2011-02-20, 00:40
Medlem
Deathspell Omega, Apokatastasis Pantôn

RegeSatan.
Citera
2011-02-20, 00:42
Medlem
Deathspell Omega - Phosphene.

Har lyssnat noggrannare och mer intensivt på Paracletus nu och fy fan vilken jävla skiva. Ett riktigt mästerverk.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nej, jag håller med. Jag räknar det som "Pagan" metal/black metal. Musiken jag sparar i datorn är uppdelat i olika mappar. Black, death, pagan, etc. Primordial ligger pagan mappen.
Fast jag tycker dom är väldigt bra!

Primordial är absolut mycket bra och de släpper nytt om några månader Riktigt efterlängtat, Senaste skivan var underbar!
Citera
2011-02-20, 00:43
Medlem
kaoriblasts avatar
Ikväll har svenska Orcivus debutplatta "Consummatum Est" fått spinna ett par varv. Har i veckan börjat recensera plattor på Ume-Metals nya hemsida, så jag hade tänkt börja med en hög av mina favoriter helt enkelt. Det känns som att den närmaste tiden kommer jag att få lyssna väldigt mycket mer än vanligt på musik, både i recensionssyft men oxå för att det är dags att scouta band till årets upplaga av Forlorn Fest (om vi lyckas få ihop ekonomin dvs). Jag vågar nog lova att det den här gången inte kommer bli enbart svenska förmågor, även om det så klart kommer fortsätta vara övervägande svenskt eftersom det är det som ligger mig närmast om hjärtat.
Citera
2011-02-20, 00:48
Medlem
Frank Friendlys avatar
Peppar inför Nifelheim i strömstad nästa helg och kör envoy of lucifer
Citera
2011-02-20, 11:24
Medlem
VampireLestats avatar
Lyssnar på Flagellant - Within the Circle of Ouroboros, från deras debutskiva från 2010: Monuments. Jävla bra grejer, speciellt låten jag lyssnar på nu har oerhört vackra och hemsökande riff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in