Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Alltså, ärligt talat. Hur i helvete kan Primordial räknas som black metal fortfarande? Jag har lyssnat riktigt mycket på deras senaste platta, och den enda låten är som ens påminner om BM är Traitor's Gate.
Ontopic så lyssnar jag just nu inte alls på black metal utan på Faith No More. Alldeles nyss lyssnade jag på Taake - Hordalands Doedskvad Part I. Vid närmare eftertanke är den här låten nog den allra första extrem-metal-låten jag någonsin hört. Jag och mina polare brukade gå runt och spela den för folk och skämta om hur jävla sjuk musik det är när jag var 14-15 år. Lite ironiskt att man sitter här och diggar som fan nu

Nej, jag håller med. Jag räknar det som "Pagan" metal/black metal. Musiken jag sparar i datorn är uppdelat i olika mappar. Black, death, pagan, etc. Primordial ligger pagan mappen.
Fast jag tycker dom är väldigt bra!
Nu lyssnar jag på en klassisk skiva!
Dark Funeral - Vobiscum Satanas
Har lyssnat mer och mer på svensk BM på senaste tiden. Vi har väldigt många bra band!
Skulle vara kul om folk kunde tipsa lite till höger och vänster. Svensk BM då...
Gärna obskyr sådan!
Svarti Loghin är det senaste bandet jag hittat. Black metal åt det deppiga hållet. Verkar helt ok!