Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter för tillfället och hinkar öl i vanlig ordning och är inne på andra varvet på "Immortal Pride"
Måste säga att jag gillar även denna grymt mycket, även fast det var en jävla stiländring ifrån "Following the voice of blood"..
Men som med Bathory så funkar det helt utmärkt och båda sidorna jag hört av Graveland är riktigt bra båda två.
"The Celtic Winter".. är den värd att köpas kanske?
Tänkte jag skulle beställa den, och även det övriga med Graveland även fast jag inte hört det alls.
Kanske är någon man bör hålla sig undan ifrån?[/i]
Givetvis funkar Immortal Pride också, det är det bästa Graveland-albumet! Gillar du den stilen så funkar i princip allt som han har släppt efter Immortal Pride. Mina favoriter där är Creed of Iron och Dawn of Iron Blades.
Vill du istället ha mer likt Following the Voice of Blood är Thousand Swords nog det bästa alternativet, även om det är ännu lite mer primitivt så finns det fortfarande folktendenser i melodierna. Släppen innan det är mest bara necro-bm men det håller riktigt hög kvalitet det med. Så The Celtic Winter är väldigt värd att köpa och nog hans bästa demo/ep/icke fullängdare. Gillar du den lär du även gilla Carpathian Wolves då de är i princip samma stil.