2012-07-13, 11:37
  #11185
Medlem
monolithics avatar
Det börjar arta sig nu! Först är du sugen på Katatonia sen börjar du prata Graveland. Det är även också ett av världens bästa band, är inte bara Katatonia-fanboy är även Graveland-fanboy, har alla skivor han har släppt och det är ju "några" stycken så.
Tycker i princip allt är värt att lyssna på men favoriterna är nog Immortal Pride, Carpathian Wolves och Creed of Iron, beroende på vilken stil jag är sugen på, men man kan nästan inte gå fel här heller, i varje fall inte med det äldre materialet. Där är det fan bara hitlåtar rakt igenom.

NP: Obsidian Gate - The Nightspectral Voyage
Citera
2012-07-13, 11:50
  #11186
Medlem
Adversariuss avatar
Här sugs det kuk värre än på anställningsintervjuer för skådespelerskor ser jag

NP: GG Allin - Shoot, Knife, Strangle, Beat & Crucify

Nya TTNBLD-spåret är det enda jag ser fram emot i nuläget.
Citera
2012-07-13, 13:18
  #11187
Medlem
Nifelheim - Demonic Evil

Fan det hårdaste band jag sett på en scen, ett jävla röj milt uttryckt. "hårdingarna" i publiken med armarna i kors fick snabbt panik av kravallerna på golvet och flydde lokalen
Citera
2012-07-13, 13:36
  #11188
Medlem
Pentagrammatons avatar
Graveland är helt ok. Det bästa med det bandet är dock bandfotona:

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/5848895/Graveland+darken_girls.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/2148807/Graveland.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/64816623/Graveland+l.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/72069340/Graveland++Winter+photo+session.jpg

Jag kissar på mig.

NP: Myling - Midnattsblot

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Här sugs det kuk värre än på anställningsintervjuer för skådespelerskor ser jag

Kuksugning är ju tradition i tråden.
Citera
2012-07-13, 13:43
  #11189
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Graveland är helt ok. Det bästa med det bandet är dock bandfotona:

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/5848895/Graveland+darken_girls.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/2148807/Graveland.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/64816623/Graveland+l.jpg

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/72069340/Graveland++Winter+photo+session.jpg

Jag kissar på mig.

NP: Myling - Midnattsblot

EDIT:


Kuksugning är ju tradition i tråden.

Hahaha! Ja det var ju fina bilder
Satt inatt och lyssnade igenom "Following the voice of blood" säkerligen 10 ggr, och fyfan det var längesen jag hamnade i sådan musikalisk extas!
Ska köra "Immortal Pride" senare och se hur den artar sig emot förstnämnda!

np: Graveland - Thurisaz
Citera
2012-07-13, 16:41
  #11190
Medlem
WizardInBlacks avatar
np: Craft - Hidden Under the Skin

Vilken skam att det bara finns ett Craft.
Citera
2012-07-13, 19:10
  #11191
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Här sugs det kuk värre än på anställningsintervjuer för skådespelerskor ser jag

NP: GG Allin - Shoot, Knife, Strangle, Beat & Crucify

Nya TTNBLD-spåret är det enda jag ser fram emot i nuläget.
Kuksugning ist krieg.

NP: Nahvas - Call of the Mist
Från demon "Hljóðupptaka". Lo-fi och primitivt på ett charmigt sätt. Dessutom inte mindre än två covers på den gamla Manowar-dängan "Wheels of Fire", i olika tempo.
Citera
2012-07-13, 19:16
  #11192
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Som sagt så är det bara dom två första av fullängdarna som har något att göra här. Båda är 11/10 där debuten är mycket mer ondskefull och brutal medans Brave Murder Day mest är ledsen. Vilken du börjar med spelar inte så stor roll, båda är i princip världens bästa skivor (är Katatonia fanboy ). Glöm inte bort deras demo och EPs heller, de hade ju t.om corpsepaint på demofotona!

Vill du lyssna på deras senare alster så är det bara att fortsätta i kronologisk ordning. De går i den ordningen från bäst till sämst i princip, förutom Last Fair Deal Gone Down som är det utan tvekan sämsta som de har släppt.

Edit: Nu vart man peppad av att skriva om Katatonia så blev att slå på kanske världens bästa låt ever (tillsammans med några till så klart):

Katatonia - Velvet Thorns (Of Drynwhyl)

Detta är ett bra ställe att börja på!
Jag håller helt med!
Dance of December Souls är min absoluta favorit.
Citera
2012-07-13, 20:21
  #11193
Medlem
Mordum87s avatar
Sitter för tillfället och hinkar öl i vanlig ordning och är inne på andra varvet på "Immortal Pride"
Måste säga att jag gillar även denna grymt mycket, även fast det var en jävla stiländring ifrån "Following the voice of blood"..
Men som med Bathory så funkar det helt utmärkt och båda sidorna jag hört av Graveland är riktigt bra båda två.
"The Celtic Winter".. är den värd att köpas kanske?
Tänkte jag skulle beställa den, och även det övriga med Graveland även fast jag inte hört det alls.
Kanske är någon man bör hålla sig undan ifrån?

Graveland - Immortal Pride (Sacrifice for honour)
Citera
2012-07-13, 20:41
  #11194
Medlem
IshethZenunims avatar
NP: Wind Of The Black Mountains - Bride of Lucifer
Melodiös black med rätt så rent ljud och produktion. Gillas.
Citera
2012-07-13, 20:59
  #11195
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter för tillfället och hinkar öl i vanlig ordning och är inne på andra varvet på "Immortal Pride"
Måste säga att jag gillar även denna grymt mycket, även fast det var en jävla stiländring ifrån "Following the voice of blood"..
Men som med Bathory så funkar det helt utmärkt och båda sidorna jag hört av Graveland är riktigt bra båda två.
"The Celtic Winter".. är den värd att köpas kanske?
Tänkte jag skulle beställa den, och även det övriga med Graveland även fast jag inte hört det alls.
Kanske är någon man bör hålla sig undan ifrån?[/i]
Givetvis funkar Immortal Pride också, det är det bästa Graveland-albumet! Gillar du den stilen så funkar i princip allt som han har släppt efter Immortal Pride. Mina favoriter där är Creed of Iron och Dawn of Iron Blades.

Vill du istället ha mer likt Following the Voice of Blood är Thousand Swords nog det bästa alternativet, även om det är ännu lite mer primitivt så finns det fortfarande folktendenser i melodierna. Släppen innan det är mest bara necro-bm men det håller riktigt hög kvalitet det med. Så The Celtic Winter är väldigt värd att köpa och nog hans bästa demo/ep/icke fullängdare. Gillar du den lär du även gilla Carpathian Wolves då de är i princip samma stil.
Citera
2012-07-13, 21:03
  #11196
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Givetvis funkar Immortal Pride också, det är det bästa Graveland-albumet! Gillar du den stilen så funkar i princip allt som han har släppt efter Immortal Pride. Mina favoriter där är Creed of Iron och Dawn of Iron Blades.

Vill du istället ha mer likt Following the Voice of Blood är Thousand Swords nog det bästa alternativet, även om det är ännu lite mer primitivt så finns det fortfarande folktendenser i melodierna. Släppen innan det är mest bara necro-bm men det håller riktigt hög kvalitet det med. Så The Celtic Winter är väldigt värd att köpa och nog hans bästa demo/ep/icke fullängdare. Gillar du den lär du även gilla Carpathian Wolves då de är i princip samma stil.

Okey! Tack som fan för infon.
Jag gör nog så att jag slänger iväg en beställning på samtliga plattor där inne "Following..", och fortsätter sedan med plattorna efter "Immortal Pride".

Just nu är det fortf öl men inte riktigt Graveland som spisas i stugan:
Akitsa - Silence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in