2013-07-21, 00:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Fraktionen kan beskriva ett oändligt 1. Det gör inte bråket. Det jag visar har ingen motsättning i sig själv och det är så det måste bedömas. Man kan inte jämföra äpplen med bananer.
Definera oändligt 1. Förstår inte vad du menar. (0.142857...) *7 = 1
Citera
2013-07-21, 00:03
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Och vad ska man ha den till förutom att bevisa gud med den?
Citera
2013-07-21, 00:14
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Och vad ska man ha den till förutom att bevisa gud med den?
Ja, det undrar jag också. Han verkar förövrigt inte förstå gränsvärden.
Citera
2013-07-21, 09:50
Medlem
Varför blanda in matematik när det gäller religion? Som jag ser det så blir sanningen bara mer tydlig att inte gudomligheten existerar.

Det vi ser är det vi kan mäta och undersöka med hjälp av matematik, alltså >verkligheten< (allt som är runt oss.)
Hur kan man mäta medvetandet då medvetandet skiljer sig från individ till individ?

Att säga att "ett oändligt tal är ett bevis för guds existens", är ett lite konstigt uttryck då uttrycket är ett filosofiskt påstående.
Alltså ett tankeexperiment, alltså nått som är svår definierat och svår beräkneligt, men visst sätt upp en formel för det vet jag!
Citera
2013-07-21, 12:01
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=slaiter|44408577]
Citat:
Varför blanda in matematik när det gäller religion?
Gissar att det är p.g.a astrologiska vurmen, dem vilka har svårt med matte tar hellre emot astrologiskt präglad konceptualisering. Och då bollar vi med föreställningar av guds nåde så att säga. (far out in the himmelska förviringen)

Citat:

Som jag ser det så blir sanningen bara mer tydlig att inte gudomligheten existerar.
Skulle fler orka att orka ... så skulle vi ju också slippa det men nu är spel och sagor något som tilltalar de enkla sinnena, kanske också för attförvandlingsspel varit viktiga där gammelhistorik sitter lite väl djupt i märgen där intellektuella nyanser saknas. Bibelkramarna har sina illusioner ur bibel och mohammedaner sitt ur koran, de vill bemåla verkligheten inte bara att titta på utan lever i sina drömmar och tycker jag, klarar inte av att längre förstå. Jag tycker det är direkta syndrom och hr också haft pandemiska utvecklingar.

Inte för att jag vill att biblarna bränns men en ny värld skulle vara fint för dem som ska behöva födas in i vansinnet - men de (religionsfanatikerna som ofta är så blinda att de inte längre tolkar, de tror de tolkar verklighet) har fått många intelligenser till idioti och fel identitet, man hr ju faktiskt länge haft "arketyper" som seriöst underlag i psykologi.. och klassat det som allmänmedvetande vilket gränsar till folksjäl. Tycker det har farliga bitar inlindat. Koranen med muslimer är nästintill enbart offer för bibelfrenetisk blindhet.

Religionsfanatism, låt det försvinna för evigt.

Citat:

Det vi ser är det vi kan mäta och undersöka med hjälp av matematik, alltså >verkligheten< (allt som är runt oss.)
Hur kan man mäta medvetandet då medvetandet skiljer sig från individ till individ?
Matte och kemi, människan är biomedicinsk-mekanisk. Kroppsspråket uttrycker ju.. en hel del, men man måste ha ögon för att se kroppsspråk. Men då man ändå väljer att trubba v med bibelfilter, så är också ögon onödigt att egentligen ha, frågn är varför människan ens föds med synsinne, när det genomgående inte hjälpt. (tolkningen är ju så helig)

Citat:
Att säga att "ett oändligt tal är ett bevis för guds existens", är ett lite konstigt uttryck då uttrycket är ett filosofiskt påstående.
Nej det är ett hjärntvättat påstående. Att vara hjärntvättad av bibelarketypisk tankeföring.. är kanske filosofiskt för dig, om du själv är hänförd av ytspeglingar.

Jag läste lite av johannes uppenbarelser, och det var typ allt utom verklighet - enbart flimmer ur förvirrad hjärna. På vars order det skulle byggas tempel..

Citat:
Alltså ett tankeexperiment, alltså nått som är svår definierat och svår beräkneligt, men visst sätt upp en formel för det vet jag!
Tidsfördriv och kanske bättre än krig?
Citera
2013-07-21, 12:06
Medlem
Jag backar lite och går vidare .

Om jag börjar med att inte dra in något annat än det vi objektivt kan betrakta. Vad har vi då?

Jag lägger in en ny avatar som är 1-16/17 så vi får lite variation.

Vad är den i sig själv och vad kan vi se och förstå om den?

1. Det är sexton siffror i enheten.

2. Vi kan på ett fullkomligt sätt se alla sexton oändliga fraktioner som finns och som är sjuttondelar av ett, samtidigt, i enheten.

3. Linjen som definierar den interna ordningen är som en trappa som stegar från en sjuttondel till sexton sjuttondelar och sedan tillbaka till en sjuttondel.

4. Det logiska avståndet mellan varje steg är lika stort. Linjerna mellan stegen är lika långa också, men de rör sig i tre dimensioner därav ser vi dem som olika långa med ögat,(kan bevisas).

5. Sätter vi fingret där en sjuttondel börjar och tänker -en sjuttondel och sedan följer linjen dit två sjuttondelar börjar och tänker -två sjuttondelar och så vidare till vi är tillbaka där vi startade så är vi uppe i sjutton sjuttondelar.

6. Var vi än tittar i cirkeln så blir summan av fraktionen på var sida om mittpunkten 1. (Heltal.)

7. Siffersumman på var sida om mittpunkten blir 9. (Decimaltal.) Jag säger hellre fraktionstal eftersom det decimala bara är en av en oändlig mängd baser och jag använder många i min forskning.

8. Enheten bestämmer själv vilka siffror den innehåller och vilken intern ordning den har. Den är vad den är och kan inte förändras. Den är inte konstruerad.

Fråga:

Kan någon finna en multidimensionell, icke konstruerad, internt sammanhållen enhet inom matematiken eller den numeriska världen som är tredimensionell i rummet och som finns i en oändlig mängd olika varianter?

Kan någon ens finna en enda enhet som har en egen intern ordning av sig självt som inte är en konstruktion, och med valfritt antal dimensioner?

Då är jag mycket intresserad!

Jag fortsätter med annat som jag vet men inte tidigare berättat.

Exemplet 1-16/17:

Det finns åtta stycken olika enheter som man hittar i divisionen av talet vid sifferpositionen 17 när man söker i alla talsystem. Det finns egentligen fyra stycken som var och en har en spegelvänd motsvarighet.

Alla olika enheter som uppträder finns generellt i talsystemen mellan basen 2 och basen (det tal som är divisor minus 1). Sedan återkommer likadana enheter,(med samma utseende) var och en på divisorns avstånd mellan talsystemen i oändlighet.

I detta fallet med talet (17) uppträder de med baserna 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14. Den decimala(basen 10) som jag just nu visar som avatar har sin spegelvända motsvarighet vid basen 12.

Lägger man ihop de spegelvända kopiorna och adderar siffersummorna och ritar en figur i ordningsföljd inom den cirkeln så får man samma enhet visad från ett annat håll. Detta blir tydligt om man av en enklare variant t.ex. 1-6/7 gör en tredimensionell trådmodell där varje tråd är lika lång. Man kan tydligt dra slutsatsen att enheten är tredimensionell i rumsbetraktelse.

På enheterna som består av längre fraktioner, när man börjar komma upp i tal på över 60 siffror, får man också ett tydligt tredimensionellt visuellt intryck av dem. Vid tal på upp emot 200 siffror och mer framträder mjuka och levande former som påminner om olika varelser och man ser ofta att de har ögon t.o.m.

Nu vet ni lite mer om vad jag vet.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 12:50.
Citera
2013-07-21, 12:14
Medlem
baylifes avatar
Citat:

Om jag börjar med att inte dra in något annat än det vi objektivt kan betrakta. Vad har vi då?

Vad är den i sig själv och vad kan vi se och förstå om den?

1. Det är sexton siffror i enheten.

2. Vi kan på ett fullkomligt sätt se alla sexton oändliga fraktioner som finns och som är sjuttondelar av ett, samtidigt, i enheten.

3. Linjen som definierar den interna ordningen är som en trappa som stegar från en sjuttondel till sexton sjuttondelar och sedan tillbaka till en sjuttondel.

4. Det logiska avståndet mellan varje steg är lika stort. Linjerna mellan stegen är lika långa också, men de rör sig i tre dimensioner därav ser vi dem som olika långa med ögat,(kan bevisas).

5. Sätter vi fingret där en sjuttondel börjar och tänker -en sjuttondel och sedan följer linjen dit två sjuttondelar börjar och tänker -två sjuttondelar och så vidare till vi är tillbaka där vi startade så är vi uppe i sjutton sjuttondelar.

6. Var vi än tittar i cirkeln så blir summan av fraktionen på var sida om mittpunkten 1. (Heltal.)

7. Siffersumman på var sida om mittpunkten blir 9. (Decimaltal.) Jag säger hellre fraktionstal eftersom det decimala bara är en av en oändlig mängd baser och jag använder många i min forskning.

8. Enheten bestämmer själv vilka siffror den innehåller och vilken intern ordning den har. Den är vad den är och kan inte förändras. Den är inte konstruerad.

Fråga:

Kan någon finna en multidimensionell, icke konstruerad, internt sammanhållen enhet inom matematiken eller den numeriska världen som är tredimensionell i rummet och som finns i en oändlig mängd olika varianter?

Kan någon ens finna en enda enhet som har en egen intern ordning av sig självt som inte är en konstruktion, och med valfritt antal dimensioner?

Då är jag mycket intresserad!

Jag fortsätter med annat som jag vet men inte tidigare berättat.

Exemplet 1-16/17:

Det finns åtta stycken olika enheter som man hittar i divisionen av talet vid sifferpositionen 17 när man söker i alla talsystem. Det finns egentligen fyra stycken som var och en har en spegelvänd motsvarighet.

Alla olika enheter som uppträder finns generellt i talsystemen mellan basen 2 och basen (det tal som är divisor minus 1). Sedan återkommer likadana enheter,(med samma utseende) var och en på divisorns avstånd mellan talsystemen i oändlighet.

I detta fallet med talet (17) uppträder de med baserna 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14. Den decimala som jag just nu visar som avatar har sin spegelvända motsvarighet vid basen 12.

Lägger man ihop de spegelvända kopiorna och adderar siffersummorna och ritar en figur inom dessa så får man samma figur visad från ett annat håll. Detta blir tydligt om man av en enklare variant t.ex. 1-6/7 gör en tredimensionell trådmodell där varje tråd är lika lång. Man kan tydligt dra slutsatsen att enheten är tredimensionell i rumsbetraktelse.

På enheterna som består av längre fraktioner, när man börjar komma upp i tal på över 60 siffror, får man också ett tydligt tredimensionellt visuellt intryck av dem. Vid tal på upp emot 200 siffror och mer framträder mjuka och levande former som påminner om olika varelser och man ser ofta att de har ögon t.o.m.

OJ vad intressant

Citera
2013-07-21, 12:15
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Lycka till att få svar på den frågan. Det har jag efterfrågat i en vecka nu.
Citera
2013-07-21, 12:38
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Lycka till att få svar på den frågan. Det har jag efterfrågat i en vecka nu.

Det är svårt för mig att svara när frågan är så generellt ställd och jag redan har gett en förklaring på det.

Utforska själva hur det hänger ihop om min förklaring inte klickar med hur ni tänker?

Enheten jag visar på är vad den är, varken mer eller mindre, det är inte jag som bestämt att den ska vara så och jag kan inte förändra den.

Den jag visar nu som avatar är 1-16/17 och den är också en enhet. Ta fram miniräknaren och kolla själva hur det hänger ihop.

Hur kan den vara en oändlig enhet (eller vad ni tycker att den är) kanske ni kan svara på ert sätt?

Vad är den för något?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 12:42.
Citera
2013-07-21, 12:52
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=skrumpelnubb|44409815]
Citat:
Varför backa...

Citat:
Avatar är ett spännande ord, för mig betyder avatar bara en bild och jag får inga matematiska kopplingar till någon siffra men så klart är avatar processad via virtuell teknik så förstår jag att "lägga in" är som att hämta siffror? för att förstå gudsvilja?

Citat:
Nej inte fullkomligt, då skulle vi inte behöva utöka.

Citat:

Fråga:

Ja immunsystemet har utlösande enheter invert assymetri, vilka inte kan spåras : ALS, som sätter sig på t.ex andningsorganet vilket visserligen är förbundet med luften (the air) men i rymd finns partiklar vilka inte binder sig efter förväntning, det samspelet, det agerar annorlunda i den kemiska vätskan och organiska texturen, än i luft. Matematiskt oberäkneligt och icke prolongt, inte ens intuitivt.

Citat:
Lägger man ihop de spegelvända kopiorna och adderar siffersummorna och ritar en figur i ordningsföljd inom den cirkeln så får man samma enhet visad från ett annat håll. Detta blir tydligt om man av en enklare variant t.ex. 1-6/7 gör en tredimensionell trådmodell där varje tråd är lika lång. Man kan tydligt dra slutsatsen att enheten är tredimensionell i rumsbetraktelse.
Kan man?

Utifrån vad.. ser du enheten tredimensionellt i rummet utan datorhantering också? Utifrån att ha räknat matte ett år eller hur lång tid tog det för dig att förstå rummets dimensioner? Fanns fanns inga begränsningar i den matematiska framkomligheten? Trådmodellen måste vara sann för att den existerar i datorn och stå för logikens prototyp? Så generell sanning att vi kanske behöver omkallibrera synsinnesinställningen?

För du pratar om vad man ser, inte vad man vet.

Citat:

Japp, trådmodell av matematikens ändlösa trådar är spännande. Tolkningen och betydelsen kommer förstås via värderingarna om vem Jesus egentligen var, då hen är ett spöke som spökar omkring och vill ha dominans menar du? Hur viktigt är det med dominanta spelen som grasserar menar du - är nyfiken på vad du har att säga om spelen/datorlekarna, säg något om det och hur det utvecklar genier till att bli generalgenier, orkar ett geni hålla i pennor eller det kan störa den intelligenta balansen?
Kan det?

Har gud då komponerat den perfekta miljön att ge matematiken utsträckning i rummet för Jesus skull?
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-21 kl. 12:59.
Citera
2013-07-21, 12:52
Bannlyst
Citat:
Det är svårt för mig att svara när frågan är så generellt ställd och jag redan har gett en förklaring på det.

Utforska själva hur det hänger ihop om min förklaring inte klickar med hur ni tänker?

Enheten jag visar på är vad den är, varken mer eller mindre, det är inte jag som bestämt att den ska vara så och jag kan inte förändra den.

Den jag visar nu som avatar är 1-16/17 och den är också en enhet. Ta fram miniräknaren och kolla själva hur det hänger ihop.

Hur kan den vara en oändlig enhet (eller vad ni tycker att den är) kanske ni kan svara på ert sätt?

Vad är den för något?
Varför tycker du att periodiska decimalbråk är så speciella?
Citera
2013-07-21, 13:23
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Vad är den för något?

Det är bara en cirkel med 16 punkter i, utmätta med ett jämt avstånd i cirkelns omkrets. Egentligen är det bara en 16sidig figur med linjer dragna från varje hörn. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in