Jag backar lite och går vidare .
Om jag börjar med att inte dra in något annat än det vi objektivt kan betrakta. Vad har vi då?
Jag lägger in en ny avatar som är 1-16/17 så vi får lite variation.
Vad är den i sig själv och vad kan vi se och förstå om den?
1. Det är sexton siffror i enheten.
2. Vi kan på ett fullkomligt sätt se alla sexton oändliga fraktioner som finns och som är sjuttondelar av ett, samtidigt, i enheten.
3. Linjen som definierar den interna ordningen är som en trappa som stegar från en sjuttondel till sexton sjuttondelar och sedan tillbaka till en sjuttondel.
4. Det logiska avståndet mellan varje steg är lika stort. Linjerna mellan stegen är lika långa också, men de rör sig i tre dimensioner därav ser vi dem som olika långa med ögat,(kan bevisas).
5. Sätter vi fingret där en sjuttondel börjar och tänker -en sjuttondel och sedan följer linjen dit två sjuttondelar börjar och tänker -två sjuttondelar och så vidare till vi är tillbaka där vi startade så är vi uppe i sjutton sjuttondelar.
6. Var vi än tittar i cirkeln så blir summan av fraktionen på var sida om mittpunkten 1. (Heltal.)
7. Siffersumman på var sida om mittpunkten blir 9. (Decimaltal.) Jag säger hellre fraktionstal eftersom det decimala bara är en av en oändlig mängd baser och jag använder många i min forskning.
8. Enheten bestämmer själv vilka siffror den innehåller och vilken intern ordning den har. Den är vad den är och kan inte förändras. Den är inte konstruerad.
Fråga:
Kan någon finna en multidimensionell, icke konstruerad, internt sammanhållen enhet inom matematiken eller den numeriska världen som är tredimensionell i rummet och som finns i en oändlig mängd olika varianter?
Kan någon ens finna en enda enhet som har en egen intern ordning av sig självt som inte är en konstruktion, och med valfritt antal dimensioner?
Då är jag mycket intresserad!
Jag fortsätter med annat som jag vet men inte tidigare berättat.
Exemplet 1-16/17:
Det finns åtta stycken olika enheter som man hittar i divisionen av talet vid sifferpositionen 17 när man söker i alla talsystem. Det finns egentligen fyra stycken som var och en har en spegelvänd motsvarighet.
Alla olika enheter som uppträder finns generellt i talsystemen mellan basen 2 och basen (det tal som är divisor minus 1). Sedan återkommer likadana enheter,(med samma utseende) var och en på divisorns avstånd mellan talsystemen i oändlighet.
I detta fallet med talet (17) uppträder de med baserna 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14. Den decimala(basen 10) som jag just nu visar som avatar har sin spegelvända motsvarighet vid basen 12.
Lägger man ihop de spegelvända kopiorna och adderar siffersummorna och ritar en figur i ordningsföljd inom den cirkeln så får man samma enhet visad från ett annat håll. Detta blir tydligt om man av en enklare variant t.ex. 1-6/7 gör en tredimensionell trådmodell där varje tråd är lika lång. Man kan tydligt dra slutsatsen att enheten är tredimensionell i rumsbetraktelse.
På enheterna som består av längre fraktioner, när man börjar komma upp i tal på över 60 siffror, får man också ett tydligt tredimensionellt visuellt intryck av dem. Vid tal på upp emot 200 siffror och mer framträder mjuka och levande former som påminner om olika varelser och man ser ofta att de har ögon t.o.m.
Nu vet ni lite mer om vad jag vet.