Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jamen djävulen blir ju "arg" för att folk har syndat, det ingår i lögnen ju.
Han har ju klätt ut sej, hittat på synder och straff och fått folk att tro på det fattar du väl. Ofta en gud skulle ge oss så stark sexualdrift t.ex och sen reta oss genom att förbjuda sex innan äktenskap. Det är ju djävulen som vill retas fattar du väl och sen straffa människan när dom "syndar" (han vill ju att dom ska lida?), om gud var god skulle han absolut inte förbjuda nåt sånt.
Nu tror jag inte på nåt av dehär med gud och allt men som jag förstår sagan så är gud, eller Jesus eller va man nu kallar det folk kan observera, förklädd ondska.
Passa dig noga för vad du skriver, Hädning mot den Helige Ande är synden som aldrig förlåtes, när du sprider såna falska ting bland människor vägleder du till ondska och synd... Jesus Kristus är sanningen, Guds son i människoform, hur kan då DU, som försvarar synden och frestelse säga emot honom och kalla honom ond? Är inte då du ett redskap åt satan själv genom att du gömmer dig för sanningen och genom avguderi, skyr lagarna som vår HERRE skapade åt oss? Inse sanningen och göm dig icke bakom lögnen du skrev, du kan glädja dig med att du genom att inte förstå eller har sett sanningen kan bli förlåten för vad du skrev, Herren sviker aldrig människor, endast människor kan svika honom genom sin ondska och synd, Och då blir dom slavar till synden och förödelse.
Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Joh. 14:6
Jesus bjuder in alla människor att försonas med herren och leva i hans rike av godhet och kärlek och evigt liv, men ändock motsträvar dom sig och låter stolthet och dårskap stoppa dom, för vad? För att leva för köttets lustar, pengar, kvinnor?
Matt 16:26
Ty vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen men tar skada till sin själ? Eller vad kan en människa ge i utbyte mot sin själ?
Man kan äga vartenda berg, stad och juvel men vad kommer det hjälpa när man inte har Herren vid sin sida?