2013-02-27, 19:44
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

http://youtu.be/2TWGPFpeyPw

Fred!

Du vet inte vad vetenskap är.
Citera
2013-02-27, 19:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Varför ljuger du konstant? Går du igång på att ljuga?

Har du intelligens hög nog att designa en DNA-kod som kan få en cell att bygga en människa genom cellkopiering?

Nej, så intelligensen som skapat det har mer intelligens än dig, är det inte logiskt?
Citera
2013-02-27, 20:48
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Har du intelligens hög nog att designa en DNA-kod som kan få en cell att bygga en människa genom cellkopiering?

Nej, så intelligensen som skapat det har mer intelligens än dig, är det inte logiskt?

Fråga: Har Gud en skapare enligt dig?
Citera
2013-02-27, 21:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Fråga: Har Gud en skapare enligt dig?

Jag ser inte gud som nån gubbe på molnen som du verkar tro på grund av liten mental box på huvudet..

Jag ser gud som utrymmet och energierna som finns i allt och alla, så att den energin skulle vara skapad, jag vet faktist inte, klart den måste varit skapad nångång i tiden..

Men det enda vi kan se och konstatera är att det är en "mystisk" energi som ligger till grunden för allt och alla i hela universum eftersom materia egentligen är atomer som snurrar snabbt runt den mystiska energin som jag menar är gud.. Atomer som snurrar i en perfekt cirkel oberoende av gravitationen (intelligent design) som håller oss på Jorden..

Din fråga tåls att tänka på, men såklart svårt att bevisa när det enda som kan bevisas är den intelligenta energi som är en del av allt och alla och som antgaligen "uppfunnit" väldigt avanncerade livsformer bland annat människan som är ganska extrem..
Senast redigerad av KungPungPat 2013-02-27 kl. 21:07.
Citera
2013-02-27, 21:25
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Jag ser inte gud som nån gubbe på molnen som du verkar tro på grund av liten mental box på huvudet..

Nej, det har jag aldrig sagt.

Citat:
Jag ser gud som utrymmet och energierna som finns i allt och alla

Varför kalla denna energin "Gud" då ordet lätt förväxlas med den bibliska traditionella bilden? Kalla det istället för en "intelligent kraft" istället för ett förlegat gammalt ord som är för ihop kopplat med gamla bronsåldersmyter.

Citat:
så att den energin skulle vara skapad, jag vet faktist inte, klart den måste varit skapad nångång i tiden..

En kraft som är mer komplicerad än hela vårt universum MÅSTE ju ha skapats av en ÄN mer komplex kraft etc om man ska följa din solklara logik. There is no end to the regress.

http://www.youtube.com/watch?v=ODetOE6cbbc

Citat:
Din fråga tåls att tänka på, men såklart svårt att bevisa när det enda som kan bevisas är den intelligenta energi som är en del av allt och alla och som antgaligen "uppfunnit" väldigt avanncerade livsformer bland annat människan som är ganska extrem..

Men du tror alltså på evolution, bara att denna kraft har verkat genom evolution och format livet på denna planet?
Citera
2013-02-27, 21:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Men du tror alltså på evolution, bara att denna kraft har verkat genom evolution och format livet på denna planet?

Nej tyvär, jag VET att evolution är sanning när det gäller utveckling av en art, men skapandet av en ny djurart är däremot en annan femma.. För det krävs intelligens.

Naturen behöver nån sorts intelligens för att kunna känna sig fram till bästa designlösning på ett problem som tex. att gå på vatten, det finns djur som kan gå på vattnet för att naturen deisgnat dom med den lösningen så att dom ska kunna göra det..

Men inte fan har vi nån sån intelligens så vi skulle kunna skapa ens en liten trollslända som kan springa på vatten och därför är naturen inteligentare än vad vi människor nånsin kommer bli, medans ni säger att det inte ens behövdes nån intelligens för att skapa dom mest avancerade organiska designerna som nånsin existerat, typ..

Inte dom klippskaste pojkarna i klassen helt enkelt
Citera
2013-02-27, 22:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Men inte fan har vi nån sån intelligens så vi skulle kunna skapa ens en liten trollslända som kan springa på vatten och därför är naturen inteligentare än vad vi människor nånsin kommer bli
Hur kommer det sig isf att vi skapar myggjagare som kan höra vad du säger på mils avstånd?

Mikrofoner stora som ett större dammkorn?

Och, naturen intelligentare? Du menar alltså att stenen som du trampar på är intelligentare än du, grässtrået bär på djupa tankar medan du behöver nedsänka dig i ett krypande inför naturen..

Eller menar du bara att jorden är ett enda helvete att leva på, så därför röker du dig igenom livet.. ? För att iaf slippa leva med känslan av att vara så intig - du verkar ha en depression lille vän.. men men, jag kommer enbart med en ointelligent vinkling, men det fixar du ju med att anlita mystiska kanalen, kolla in ett par you-tube videos innan du svarar för all del, vet att det är svårt att vara klarspråkande, de mystiska vägarna accepterar iaf schizofreni om inte annat.
Citera
2013-02-27, 23:12
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=KungPungPat]
Citat:
Ja tydligen får ni skriva vafan som helst när jag skriver om vetenskap som ni inte kan greppa eller se den stora bilden av..

Vad som helst? Kan du specificera vad som helst, alltså var skrevs vad som helst i besvarandet av dina inputs?

Citat:
Allt är energier och i skolan lär dom ut att energi aldrig kan förstöras, bara omvandlas, så vi är helt enkelt odödliga själar tillåmed enligt kackan som skolorna lär ut till barn..
Ja allt biologiskt bär på energi, så klart det är energifält, mat är energi, vi har syre i blodet osv.

Men det betyder väl inte att du kan sluta kalla saker vid sina rätta namn och börja kalla en sten för energi, det finns dem vilka påstår att om jag har en jaspis under kudden, så kommer jag att gå och kära ner mig den 8/10 2015 och stakar ut vad jag kommer gilla hur jag kommer reagera osv osv osv... suck : en liten jaspis lika stort som ett gruskorn.. dvs att stenen i sig är mystiken intelligentare än mig, att jag kan sluta ta ansvar och bry mig etersom stenen är så klok att i förväg veta vart mina steg bär

Placerar jag den däremot på naveln, ja då jävlar... då blir det annat, och skulle jag hitta ett stort kluster så pratar vi jordbävning, då kan jag t.o.m botas från sjukdomar.. så frågan är ju varför alla människor inte går omkring med stenar, enligt vissa källor är det absolut sanning.. folk betalar typ 10 000 kr för en tvåveckors kurs att få veta hur tio stenar samverkar.. och färväntar sig bli av med cancern, reumatismen, mentala sinnesförvirringen etc.

Sedan det där med energi, varför dör vi - har du mött en döing och pratat med en död mäniska någon gång?

Tycker du ska börja göra det, för att bearbeta din uppfattning om att död = liv

Citat:

Men ändå tror ni på döden av nån underlig anledning (satan).
Kung putte.. kan du säga vart detta har uttryckts i detta forum? Av vem?

Citat:
Människan blir kontrollerbar om dom tror på döden så ni har programerats "rätt" enligt satan som stod för infomrationen ni lärde er genom mainstreammedia och vetenskap.
Vem säger detta? vilken vetnskapsriktning ägnar sig åt detta?

Citat:
Jag har åtminstånde tagit chansen att lyssna på människor som varit döda för att få en bild av vad döden egentligen är, men jag är väl schitzofren för att jag återigen lyssnar på så många människor som möjligt som vill dela mmed sig om vad dom har upplevt tex. när dom var döda.
Here we go again, jag undrar hur många döingar du pratat med irl.. som du vet finns energi i olika styrkor, därför undrar jag om du kännt kraftfältet inpå... eller filtrerat genom massmedium.. menar då you-tube-klipp som tycks vara din läroanstalt.

Citat:
Det kommer ni aldrig göra trots att internet öppnar upp för att ni kan lyssna på vem som helst om vad som helst, men ni bryr er inte, ni har ju blivit programmerade att internet inte går att lita på, det är bara kacka på internet, sa media av nån konstig anledning (satan)..
Vet du vad andra lyssnar på???

Citat:
Jag tog chansen att lyssna på vetenskapen som bevisar gud och guds barn, ni var programerade sen födseln att inte se buren ni sitter i.. (satan igen)
Hmm, så vi lever inte i samma verklighet... ?

Make love, not war - att gud skulle vara kärlek är dock en projicering av dina tankar och känslor, du har dialog med gud, medan en sann människa tar dialogen man to man, soul to soul, går inte omvägarna.. för att skyla sina fördomar.

Du har otroligt många fördomar putte... varför denna aggrssion mot allt som är kunskapsbaserat, insiktsbaserat och ständigt i utveckling?
Citera
2013-02-28, 05:14
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Hur kommer det sig isf att vi skapar myggjagare som kan höra vad du säger på mils avstånd?

Mikrofoner stora som ett större dammkorn?

Och, naturen intelligentare? Du menar alltså att stenen som du trampar på är intelligentare än du, grässtrået bär på djupa tankar medan du behöver nedsänka dig i ett krypande inför naturen..

Eller menar du bara att jorden är ett enda helvete att leva på, så därför röker du dig igenom livet.. ? För att iaf slippa leva med känslan av att vara så intig - du verkar ha en depression lille vän.. men men, jag kommer enbart med en ointelligent vinkling, men det fixar du ju med att anlita mystiska kanalen, kolla in ett par you-tube videos innan du svarar för all del, vet att det är svårt att vara klarspråkande, de mystiska vägarna accepterar iaf schizofreni om inte annat.

Jo jag veeeeet att du är helt förtappad och inte rädd för att visa det för andra..

Livet på Jorden är helvetet eftersom vi befinner oss i "animal kingdom" och där är det "the beast" som styr. (satan)

Jag har inga deppressioner längre, trots att flygplanen åker och sprayar atmosfären precis lika som dom gjort i 10 år utan att berätta det för svenska folket att flygplanen kommer spraya lodräta sträck över hela himmlen..

Jag har trott att "the beast/satan" lyckats med att få människor att utrota sig själva, så visst var jag deppiig på grund av folks ignorans när det gäller sträcken efter planen..
Men sen jag hörde vem pappan till barnen är så förstår jag att dessa lodräta streck på himmlen är till för dom 85% som kommer att utrotas för att dom är ignoranta och inte vet sin del i problemen som planeten står inför..

I USA står det ett monument (Geogia Guidestones) där det står att 90% av befolkningen på planeten bör utrotas eftersom dom flesta är oanvändbara åt era ägare som ser er som bodskap som dom äger..

Det är bevis för motsatsen till gud, men det är inga bevis som nån av er skulle våga se på..

Ni vågar inte ens se vem som är far till barnen eftersom vi människor kristalliseras tillsamans med planeten nu.. Medans jag som kan och vill se bevis för gud gör det i form av vetenskap om vårat tredje öga som är riktat uppåt.

85% får stanna i animal kingdom i 26 000 år till, och 15% får komma till en högre dimension där tid och problem försvinner.. (inga flygplan som sprayar på himmlen)

Så hur fan ska jag kunna vara deppig, jag vet vem som är far till barnen och att en stor förändring kommer inom kort..

Det är ni som inte tror på nånting annat än svenska politikers välvilja mot folket som borde känna er ganska deppiga eftersom dom har totalt lurat er och dom sprayar hela himmlen me metaller.

Allt för att sänka tempraturen så insekterna kan komma ner på Jorden och äta upp människor som inte förstod varför deras politiker i hemlighet tillåter att himmlen sprayas med ohälsosamma ämnen..
Politikernas version (som ni kommer tro på framför min version) är att dom "räddar" mänskligheten från växthuseffekten genom att förhindra solstrålar att värma upp planeten genom att spraya moln i atmosfären..

Där sitter ni och förstår ingenting om vilken tid det är och vem som är far till barnen.

Förtappade som sagt.
Citera
2013-02-28, 05:20
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Medans jag som kan och vill se bevis för gud gör det i form av vetenskap om vårat tredje öga som är riktat uppåt

Du vet inte vad vetenskap är.
Citera
2013-02-28, 08:05
Medlem
Citat:

Jag ser gud som utrymmet och energierna som finns i allt och alla, så att den energin skulle vara skapad, jag vet faktist inte, klart den måste varit skapad nångång i tiden..

Men det enda vi kan se och konstatera är att det är en "mystisk" energi som ligger till grunden för allt och alla i hela universum eftersom materia egentligen är atomer som snurrar snabbt runt den mystiska energin som jag menar är gud.. Atomer som snurrar i en perfekt cirkel oberoende av gravitationen (intelligent design) som håller oss på Jorden..

Enda problemet du har nu är att du förklarar allt med ett "mytiskt energi". Tro fan att vi hellre forskar vidare och tar reda på vad allt egentligen är och hur det fungerar hellre än köpa ditt mystiska energi - koncept och kalla det för gud. Du har inte på långa vägar förstått hur en vetenskapsman tänker.
Citera
2013-02-28, 08:08
Medlem
Citat:
Jo jag veeeeet att du är helt förtappad och inte rädd för att visa det för andra..

Livet på Jorden är helvetet eftersom vi befinner oss i "animal kingdom" och där är det "the beast" som styr. (satan)

Jag har inga deppressioner längre, trots att flygplanen åker och sprayar atmosfären precis lika som dom gjort i 10 år utan att berätta det för svenska folket att flygplanen kommer spraya lodräta sträck över hela himmlen..

Jag har trott att "the beast/satan" lyckats med att få människor att utrota sig själva, så visst var jag deppiig på grund av folks ignorans när det gäller sträcken efter planen..
Men sen jag hörde vem pappan till barnen är så förstår jag att dessa lodräta streck på himmlen är till för dom 85% som kommer att utrotas för att dom är ignoranta och inte vet sin del i problemen som planeten står inför..

I USA står det ett monument (Geogia Guidestones) där det står att 90% av befolkningen på planeten bör utrotas eftersom dom flesta är oanvändbara åt era ägare som ser er som bodskap som dom äger..

Det är bevis för motsatsen till gud, men det är inga bevis som nån av er skulle våga se på..

Ni vågar inte ens se vem som är far till barnen eftersom vi människor kristalliseras tillsamans med planeten nu.. Medans jag som kan och vill se bevis för gud gör det i form av vetenskap om vårat tredje öga som är riktat uppåt.

85% får stanna i animal kingdom i 26 000 år till, och 15% får komma till en högre dimension där tid och problem försvinner.. (inga flygplan som sprayar på himmlen)

Så hur fan ska jag kunna vara deppig, jag vet vem som är far till barnen och att en stor förändring kommer inom kort..

Det är ni som inte tror på nånting annat än svenska politikers välvilja mot folket som borde känna er ganska deppiga eftersom dom har totalt lurat er och dom sprayar hela himmlen me metaller.

Allt för att sänka tempraturen så insekterna kan komma ner på Jorden och äta upp människor som inte förstod varför deras politiker i hemlighet tillåter att himmlen sprayas med ohälsosamma ämnen..
Politikernas version (som ni kommer tro på framför min version) är att dom "räddar" mänskligheten från växthuseffekten genom att förhindra solstrålar att värma upp planeten genom att spraya moln i atmosfären..

Där sitter ni och förstår ingenting om vilken tid det är och vem som är far till barnen.

Förtappade som sagt.

Allt detta som du skrev nu är rent svammel, det finns mängder med logiska fel och det är helt uppenbara fantasifulla påhitt som någon påtänd guru klämt ur sig och som du köpt med hull och hår. Jag tycker istället synd om dig, att behöva leva med sådana konstiga tankar. Det måste vara väldigt jobbigt och ta mycket utav din tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in